pergetés címkével megjelölt cikkek

A Deeper okos halradarok háza táján nem állt meg a fejlesztés, idén egy kifejezetten parti horgászathoz optimalizált szonárt dobtak a piacra. A nagy sikerű alaptermék, a Deeper Pro azon funkcióit erősítették benne, amik a partról történő radarozáshoz szükségesek, míg a partról történő felhasználás során felesleges megoldásokat kivették - így az ára is drasztikusan csökkent!

Az ősz talán a legjobb horgászszezon, ilyenkor nem csak sokhalas horgászatokba futhatunk bele, de horogra csalhatunk néhány kapitális halat is. Főleg ragadozó halak esetén pedig télen sem áll meg a peca, a legnagyobb süllők és a legszebb csukák ilyenkor kerülnek horogra. De milyen horgászruházatot válasszunk a hideg hónapokra, hogy a kirándulás ne csak a vacogásról, hanem a halakról is szóljon? Nézzük át, hogyan érdemes thermo szetteket választani, hogy melegen tartsuk magunkat a mínuszokban?

Elképesztő, hogy mennyire tud hiányozni egy idő után a víz. Nem panaszkodni szeretnék, voltam több alkalommal is áprilisban, de valahogy mégis… Esküszöm, néha úgy érzem magam, mint egy drogfüggő, akinek időről-időre egyre nagyobb adagokra van szüksége vágyai csillapításához: ahogy egyre mélyebbre jut, úgy válik egyre nagyobb étvágyúvá. Ezen az úton jutottam el én is a pillanatként elröpülő tíz év alatt arra a kritikus szintre, ahonnan már nincs visszaút, ahol az akár rövid idejű megvonás is kockázatokkal jár.

Már hosszú ideje fogalmazódik bennem ez az írás, amiben egy kicsit megpróbálok átfogóbb képet alkotni a Duna-deltai műcsalis horgászatról, és talán néhány téves elképzelést is el tudok oszlatni. Egyesek abban a tévképzetben élnek, hogy annyi a hal, hogy elég csak bedobni valamit a vízbe, és máris húzza. Mások véleménye, hogy már egyáltalán nincs hal. Nos, mindkét csoport téved. Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy olykor akár 3 hetet is eltölthettem ebben a számomra csodás vízi környezetben. Az utóbbi években már sajnos nincs ennyi időm, de igyekszem azért legalább 1 héten keresztül szívni magamba a torkolatvidék illatát. Tapasztalataim a középső részre, a Szulina ágra, csatornáira és nem csekély számú tavára korlátozódnak, így az ottani lehetőségeket igyekszem vázolni.

Monofil vagy fonott? - bő egy évtizede (vagy inkább szűk két évtizede) ez még kérdés volt a pergetők körében, mára azonban a fonottak átvették a vezető pozíciót a pergető zsinórok piacán és szinte minden gyártó előállt a saját fonott zsinór márkájával. Bár az elmúlt pár évben feltűnt néhány horgász, akik tudatosan váltanak vissza fonottról monofilra, de ezt csak néhány horgászszituációt érint, általánosságban elmondhatjuk, hogy ha pergető horgászat, akkor fonott. Nézzük meg, milyen paraméterek alapján érdemes pergetéshez fonottat választani!

Éveken át mindent megoldottam gumi nélkül, és a sellő ritka vendég volt a csónakban… mint ahogy én is ritka vendég voltam a téli hónapokban a Tiszán. Aztán eldöntöttem: meg kell tanulni gumival is. És tényleg! Az eddigi hozzáállásommal ellentétben, a jó helyre betolt gumi nedves közegben, tökéletesen megállja a helyét, sőt! Ezek a bestiák erre gerjednek csak igazán!

Rendszeresen keresnek meg ismerősök vagy még ismeretlen horgászok tanácsért, hogy segítsek nekik végre épkézláb méretű süllőt fogni. Jellemzően mindenkinek az a gondja, hogy bár fog süllőt, de kicsi, maximum kétkilósakat, s nemigen tudnak e fölé menni. Összeszedtem néhány gondolatot, amit szívesen megosztok bárkivel.

Furcsa dolog ez a „szezon” meghatározás, mert végeredményben mi is számít szezonnak? Csukát fogni egy kis szerencsével nyáron is lehet, de sokkal könnyebb a tilalom utáni hetekben. A kövesek kergetése szintén jó móka lehet akár a legnagyobb kánikulában is, a balin meg májustól szeptemberig úgy hörpinti le a felszíni csalikat, hogy az ütő megáll az emberben. Na meg ott a domi, a sügér, amik a tilalmi idejükön kívül egész évben partnerek lehetnek. De mégis: a hűlő víz, a deres hajnalok, a millió színbe öltözött természet… nekem ez jelenti a szezont kezdetét.

Szezonindító akciók

A tavalyi szezonban nem kényeztette el a magyar vizek pergetőit Patrick Sebile, a világ talán legfelkapottabb wobblertervezője, de idén ősszel néhány remek újdonsággal és pár klasszikus Sebile műcsali újragondolásával újra hasznos wobblerekkel örvendeztet meg bennünket. Nézzük át, milyen újdonságokkal jöttek idén ősszel!

Az idei év meglehetősen mostohán bánt a dunai horgászokkal. A tavaszi akciódús, halbő horgászatok során mindenki arra számított, hogy hasonlóan sikeres nyár következik a nagy folyón, de a folyamatos árhullámok, a magas, bezavarosodott víz teljesen megváltoztatták a körülményeket és ellehetetlenítettek pár pecát.

Nagyon vártam a szerdát. Egy éve már, hogy utoljára csukára dobáltam, így azon túl, hogy szégyen ennyire elhanyagolni a pergetős pecát, hiányzott is nagyon. A szerda megvolt, halakkal is találkoztam, de valahogy… Tovább »

Mostanában sokat hallani, hogy mások elég rendesen húzzák a halat dropshottal, de bevallom őszintén én nem mondhatom magam túl eredményesnek, ha ezt a módszert alkalmazom. Viszont tetszik és tudom, hogy nekem kell csiszolnom a technikámon és jönni fog az eredmény. Elhatároztam, hogy a nyár hátralévő részében dropshotozni fogok, ha a körülmények lehetővé teszik. Tovább »

Már az előző téli süllőszezon is kínkeserves emlék a Dunán, de ami ezt az évet illeti, az eredmények még siralmasabbnak bizonyultak. Amikor alkalmas időjárás köszöntött ránk, akkor az extrém alacsony víz a mederben tartotta a halat, mikor pedig végre jött egy árhullám, az időjárás megenyhült és a folyó bezavarosodott. Ahhoz, hogy süllőt fogjon az ember, el kellett csípni egy-egy jó momentumot, ahhoz viszont, hogy ilyennel találkozzunk, szinte napi szinten a vízen kellett lenni. Ezt én sajnos nem tudtam vállalni, hiszen nem a horgászatból élek. :o) Ráadásul, ennyire alacsony víznél az én pályáim süketnek bizonyultak. Nemhogy halig, de egy-egy koppintásig sem tudtam eljutni, pedig ha van süllő a terepen, az általában mutatja magát, ha mással nem, egy-egy odabökéssel. Hiába, előbb-utóbb csónakot kell venni, hogy kibővüljenek a lehetőségek. Ilyen körülmények között partról nagyon nehéz érvényesülni. Noh, azért végül sikerült nekem is fognom pár tüskés ragadozót, köztük egy igen szépet is... ennek küzdelmes történetét és tanulságait mesélem most el nektek. Tovább »

A vízterület óriási, mégis az ígéretesebb helyeken sok csónak gyűlik össze, így a tó is hamar túlterhelté válik. Úgy állítottam össze a stratégiámat, hogy az első napon olyan morotván tegyük próbára szerencsénket, ahol korábban már több sikeres kalandot éltünk meg, a másik két napot pedig a kalandozásra, keresgélésre szánjuk majd, hogy barátaim minél többet lássanak a Tisza-tó mesés világából. Tovább »

Előfordult ugyan egy-egy kósza peca, amikor sügérek, kősüllők kerültek a célkeresztbe, de inkább a termetesebb halaknak szánt, nagyobb műcsaliknak szavaztam bizalmat kalandjaim során. Idővel azonban be kellett látnom, hogy vannak olyan szituációk, amikor egy érzékenyebb bottal, vékony zsinórral, apró jigekkel sikeresebben érvényesülhet az ember adott körülmények között. Tovább »

Az utolsó napon végül nekem is beköszöntek a halak, egy bugylicsukát már visszaengedtem, majd a nádszélbe dobott villantóra pár tekerés után éles ütés érkezett. Bevágás és minimális ellenállás követte. Tovább »

Óriási és dinamikus fejlődésen megy keresztül a Tisza-tó. A látványos infrastrukturális fejlődés magával hozta a látogatottság emelkedését. Mind e mellett sikerült a halállományt is megőrizni, sőt talán erősíteni. A nagy kérdés csak az, kell e ez nekünk? Megnéztük… Tovább »

Mint utolsó dunai írásomban is beszámoltam róla, a nyár, illetve a kora ősz szépen adta a halat az öreg folyón. Ám, ez a nagyszerű időszak október közepére teljesedett ki igazán, mikor egy közelgő, nagyjából másfél méteres árhullám borította fel a már jó ideje beállt, alacsony víz törvényszerűségeit. Nézegettem a naptárt és úgy számolgattam, hogy ha minden felelősséget várólistára teszek, mindössze négy alkalommal tudom majd megütni ezt az ígéretes időszakot, vállalva az éjszakai horgászat utáni keserves, négy kávés munkanapokat is. Na de hát, ugye, mindent a süllőkért. :o) Kíváncsian vizslattam hát, melyik napon hová ér el a pezsdülés, hol várható a tetőzés, hogy a legoptimálisabban tudjam majd kihasználni a vízszint emelkedés által kínálkozó lehetőségeket. Tovább »

Ingyenes szállítás

Az a legnagyobb király, aki úgy tud szüretelni, hogy az ültetés, a nevelgetés fáradalmas éveit nem kellett végigcsinálnia. Sajnos – vagy szerencsére – én nem ilyen típus vagyok. Ott vagyok a vetésen keményen, de vigyázok a termésre és arra, hogy az aratásról ne maradjak le! Tovább »

Október második felét, mint minden éveben, idén is a csukák hajkurászásának szenteltem. Sajnos azt tapasztalom, hogy természetes vizeinken egyre ritkábban találkozik ezzel a nemes ragadozóval a horgászember. Tovább »

Nagy magyar siker Lettországban, a Csónakos Pergető Horgász Világbajnokságon! Tovább »

2017. június 3-án késő délután egy 217 cm-es harcsa akadt horogra Szentesen a Gerecz tavon. Igazi szörny, melyet a másfél órai fárasztás után lehetett parthoz húzni. Tovább »

A Sporthorgász Egyesületek Győr-Moson-Sopron megyei Szövetsége május 15-én előnevelt süllőt telepített kezelt vizeibe. Tovább »

A folyó ismét zavarosabb lett, néhány kisebb harcsa-, és süllőfogásról érkezett hír. Hamarosan számíthatunk a küszök nászára,(a tározó több pontján már meg is kezdődött) amin majd remélhetőleg sok ragadozóhalat tudunk horogra csalni. Tovább »

A magyar csapat szinte teljesen esélytelenként indult el az Ostravában rendezett Trout Union Cup pisztrángfogó horgászversenyen, és végül - óriási meglepetésre - megnyerte a kétnapos viadalt. Tovább »

Hétvégén rendezik a Csónakos Pergető OB utolsó fordulóját, aminek a Tisza-tó ad otthont, a Tiszafüredi Sporthorgász Egyesület a következő kéréssel fordul a horgászokhoz: Tovább »

Csapatban is jó helyezést értek el a magyarok, 7. helyen végeztek az Írországban rendezett 9. Csónakos Pergető VB-n. Tovább »

60 ezer pisztráng szabadult ki egy haltelepről és került az Avon-folyóba, alaposan felháborítva a hampshire-i horgászokat. Tovább »

Farkas Laci barátunk ragyogó hallal jelentkezett a Tisza-tóról. Könnyű felszereléssel, izgalmas fárasztás után foghatta kézbe élete csukáját. Tovább »

2015 óta összesen ötmilliárd forintot osztogatott el a Nemzeti Bank a nyereségéből az úgynevezett „társadalmi felelősségvállalási programja” részeként. Komolyzenére, könyvekre, egyházaknak, oktatásra, csodazongorára, haverok interjúköteteire, szóval ezerféle célra adtak vagy költöttek pénzt, teljesen ellenőrizetlenül, a szájuk íze szerint. A gigantikus összeg a jegybank nyereségéből származik, ami nem a briliáns jegybankároknak, hanem a forint gyenge árfolyamának köszönhető. Az erről szóló cikkünkben láttam meg a maga 1,5 milliójával is végképp abszurdnak tűnő horgászverseny-támogatást, hogy azonnal úgy eredjek a nyomába, mint egy felajzott balin a snecikébe. Tovább »