bojli címkével megjelölt cikkek

A következő sorokban első Háromfai horgászatomról és azt megelőző felkészülésről olvashattok. Az átélt pillanatok akár többféle szituációban is használhatóak, biztosan én is hasznát veszem még a későbbiekben a nem régiben megélt tapasztalat csomagnak.

Nagyhalas – pontyozó orsó bemutató

Olyan horgászvizeken ahol a pontyok rendkívül óvatossá váltak, sokszor nem elég a megfelelő horgászhely kiválasztása a sikerhez. Olyan csalit kell a vízbe jutatnunk, amivel eltaláljuk a pontyok szájízét, más módon, más technikával, mint a többség.

Amikor tavasszal megjelennek az első melengető napsugarak minden horgászt a vízpartra parancsolja a jó idő. Aki ilyenkor pontyhorgászatra adja a fejét, és eredményes is szeretne lenni, annak azért pár lényeges dologra oda kell figyelni. Az első és legfontosabb szempont a megfelelő horgászhely kiválasztása.

Mindig szeretek a kora tavaszi horgászatról írni, mivel ez egy új, kihívásokkal teli horgászidény kezdetét jelenti. A tavasz közeledtével szinte mindenki nagy izgalommal várja a szezon kezdetét, és már sokan túl is vannak az első hosszabb rövidebb horgásztúrán.

Az ősz beköszöntével vizeink hőmérséklete egyre csökken, a víz lassan letisztul, a víz természetes táplálékkészlete jelentősen megcsappan. A pontyoknak a téli vermeléshez való felkészülés jegyében fokozódó mennyiségű tápanyagot kell elraktározniuk, ennek következtében intenzívebben táplálkoznak a pocakosok.

Mindannyian voltunk már úgy, hogy éppen egy orsó, sátor vagy felszerelés vásárlása előtt álltunk és nincs róla semmilyen előzetes információk. Időnként nem kevés pénzt szánunk rá, és szeretnénk biztosak lenni abban, hogy a megfelelő cuccot vesszük: jól működik, megbízható és tartós.

Ezen a nyáron egy barátom meghívására látogattam el Romániába egy ismert horgásztóra. Tamás azzal bíztatott a túra elején, hogy 10 kiló alatti példányokkal szinte alig találkozni. Éppen ezért kifejezetten nagyhalas horgásztara készültem, mint szerelékben és etetési taktikában egyaránt.

Horgász pályafutásom egyik meghatározó élménye volt, mikor gyerekkoromban a kedvenc holtágamon belecsöppentem a pontyok szaporodásának kellős közepébe. Amikor megláttam, hogy 10-15 kg - os pontyok ezrei gyűltek össze néhány méterre tőlem, egyszerűen nem akartam hinni a szememnek. Soha nem láttam még ennyi és ilyen méretű halat.

A lebegő csalik eredményességét azt hiszem, semmi esetre sem vonhatjuk kétségbe, és szerintem nincs is olyan horgász, akinek a csali archívumában nem lenne megtalálható valamilyen pop-up bojli, lebegő kukorica, vagy egyéb nagy felhajtó erejű csalogató anyag.

Két-három hetente írtam egy új bejegyzést eddig, és ezt tartani is akartam. Csakhogy közbejött mostanában az élet. Így most egyszerre hármat rakok ki, a lemaradás miatt. Na, de nem akarom magyarázni a bizit, (habár ezt a Fonyód, Kővágóörs c. bejegyzés legvégén megteszem) és igazából senkit nem érdekelnek az ócska kifogások, még engem se, úgyhogy inkább belekezdenék: volt mostanában több jó - bár mindig rövidnek tűnő - pecánk. Tovább »

Szombaton verseny, az idei második, egyben utolsó, amin elindulok. Ahogy néztem, nagyon komoly mezőny jön össze megint. Olyan figurák, akik nagyon tudják a helyet, a módszert, a versenyt is. Köztük eredményt elérni, vagy csak tisztes módon helytállni is komoly fegyvertény. Aztán dumálni velük, inni egy-két pohárral, na az se rossz :) De nem erről akartam beszélni. Tovább »

A hétvégére elterveztük, hogy megkérdezzük a halakat, mit szólnak, ha saját bojlival támadjuk őket, a Nagyegyházi Park-tavon? Csak azt nem terveztük el, hogy a "jó idő" ezen a hétvégén, azt jelenti majd, hogy kegyetlen kánikulában lesz részünk! Tovább »

Többször beszéltem Horváth Gábor barátommal telefonon, fehérvárcsurgói túrája alatt és már akkor megígértettem vele, hogy majd ha hazajön, részletesebben is el kell mesélnie mi történt, hogy leírhassam. Úgy gondoltam, majd interjúszerűen kérdésekkel bombázom, hogy kiderüljön minden apró mozzanat, de amikor találkoztunk, egy kérdés után dőlt belőle a túra egész története, mert azóta is mindennap újra éli. Tovább »

A hétvégén, az Erőmű-tónál jártunk egy kicsit pihenni. Mivel valóban pihenni szerettem volna, inkább a nyugis bojlizást választottam horgászatnak. Nem szeretek bojlizni, egy matches úszózást ezerszer többre tartok, persze a jó hal reménye mindenkit vonz, még engem is. Viszont az utóbbi években, azt vettem észre, hogy ez valami trend lett, hogy mindenki ezzel a horgászattal ismerkedik meg először, anélkül, hogy tudná, mi is zajlik körülötte a parton. Tisztelet a kivételnek! Majdnem hogy csak úgy néz ki kívülről, mintha a horgászat ebben az értelemben, csak pénz kérdése volna. Vannak, akik ezzel kapcsolatban sokkal szigorúbban és szinte már lenézően beszélnek a bojlizásról, néhol sznobságnak is tartva az egészet. Na, azért talán az a véglet is túlzás, mert amiért mégis szimpatikus, ha valaki ezzel kezd, az a Catch&Release fogalmának gyakorlása, az első perctől! És hogy miért érdemes visszaengedni a szép halat? Tovább »

Lassan, megfáradtan, a perzselő melegtől kimerülve készülődtünk a közelgő estére. Már alig vártam, hogy a nap elbújjon a horizont mögött és a perzselő kánikulát felváltsa a langyos májusi éjszaka. Tovább »

A tengeri horgászatban nagyon régóta alkalmazott horog-forma a circle hook. Ezt a formát hozta át a finomszerelékes kelléktárba néhány éve a Guru a QM1 horoggal, s lett annyira sikeres vele, hogy ma már más márkák (pl. Preston /PR C1/, Maver /CS24/) is előálltak hasonló termékükkel. Tovább »

Van egy horgásztó Magyarországon, melynek a honlapján Herzlich Willkommennel üdvözölnek minket. Aki nem tud németül, és esetleg nem hallotta még, annak írom, hogy a Balatoni szőlőskertek közepén található a horgász mennyország. (Ők nevezik így magukat.) Tovább »

A tavalyi remekül végződött közös bojlis hétvége után, ebben az esztendőben ismét vendégül láttuk Kocikát és Misit, a két elszánt balatoni horgászt. A cél ezúttal is a közösen eltöltött idő, önfeledt beszélgetések, és a tavi pontyok becserkészése volt. Bár, a hétvége fogási mérlege elmaradt az előző évitől, így is sikerült néhány gyönyörű pontyot horogvégre keríteni a tó ősállományából. Nagyjából fél tucat termetes jószágot fektettünk matracra a hétvége folyamán, melyek súlya hét és tizenkét kiló között mozgott. Mellettük rengeteg kisebb példány és néhány siheder amur került szákba ez alatt a két nap alatt. Rendhagyó módon most mégsem erről a történetről szeretnék írni, azt majd a képek elmesélik. Ebben az írásban inkább olyan gondolatokat szeretnék papírra vetni, melyek a bojlis tavakon átélt tapasztalatim nyomán merültek fel bennem és már régóta kikívánkoztak. Tovább »

Az első részben a botok és az orsók kiválasztásáról esett szó, most ebben a cikkben a legszükségesebb kiegészítőkről szeretnék pár szót szólni. Kezdjük azokkal, amikkel ténylegesen megfogjuk a halat. Tovább »

Egy hétre kiköltözött a Balaton partjára Bujáki Géza, a magyar tenger pedig szép fogásokkal hálálta meg a horgász kitartó próbálkozásait. Tovább »

Mint arról beszámoltunk, egy 60 éves férfi holttestét pénteken este találták meg egy Szigetszentmiklóshoz közeli banyatóban. A tragádiáról most a keresését végző a Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat árult el további részleteket. Tovább »

A jó idő beköszöntésével lassan megindul a pontyozás szezonja, ezzel együtt pedig a behúzásos módszer használata is. Az idei, 2017-es évtől a tározó teljes területén lehetőséget nyújtunk a behúzásra. Ehhez mindösszesen csak annyi szükséges, hogy a Pontyfoglaló oldalon bejelentkezzenek az Önök által kiválasztott hely GPS koordinátájával. Tovább »

Végre megérkeztek a Tisza-tavi behúzós horgászjegyek, melyek a Horgászati Központban már kaphatóak is. Ezen kívül Poroszlón a Sellő Horgászboltban is megvásárolhatóak és hamarosan a többi jegyértékesítő bizományosunknál is beszerezhetőek lesznek. A behúzós módszerre jogosító területi jegyek az éves és egy hetes típus mellett már 3 napos formában is kiválthatóak! Tovább »

Igazi nagy halat akasztott horogra a Balatonban az osztrák pecás, pedig a körülmények nem neki segítettek. Tovább »

Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. tegnap kiadott közleménye szerint október elején tilos behúzni a Nemzetközi Balatoni Bojlis Horgászverseny ideje alatt. Tovább »

A viharos időjárás miatt hét órás késéssel rajtolt el a II. IBCC (Nemzetközi Balatoni Pontyfogó Kupa) horgászverseny. Tovább »

Február végéig eldől, kik lesznek az állami tulajdonú vízterületek kezelői, a Balaton esetében azonban ez nem kérdés, ahogy eddig, úgy a következő 15 évben is a Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. marad a tó vízhasznosítója. A balatoni horgászrend több pontban változott idén, a jegyárak viszont most sem emelkedtek. Tovább »

A horgászturizmus évente milliós bevételt adhat az egyesületeknek, de kevés, ha csak horgászhelyet kínálnak: versenyre, kulturált körülményekre vágynak a gyakran családdal érkező pecások. Tovább »

Az idei évtől a megújult Balatoni Horgászrend bizonyos feltételek betartás mellett lehetővé tette a behúzós horgászatot. A módszerrel elsősorban a bojlisok éltek. Tovább »