Tisza címkével megjelölt cikkek

Éveken át mindent megoldottam gumi nélkül, és a sellő ritka vendég volt a csónakban… mint ahogy én is ritka vendég voltam a téli hónapokban a Tiszán. Aztán eldöntöttem: meg kell tanulni gumival is. És tényleg! Az eddigi hozzáállásommal ellentétben, a jó helyre betolt gumi nedves közegben, tökéletesen megállja a helyét, sőt! Ezek a bestiák erre gerjednek csak igazán!

Sokat írtam már a Tisza-tavi gumihalas süllőzés hőskoráról, a 90’-es évek elejéről, amikor nem csak mennyiségben, de nagy egyedsúlyban is csodát tudott produkálni a víz. Az a fajta halbőség több okból sem jöhet vissza többé, de szerencsére 1-1 jobb hal azóta is tiszteletét teszi a horgunkon. Most egy ilyen esetet szeretnék felidézni.

Így a szezon kellős közepén összeszedtem nektek a 4 legjobbnak gondolt balinos csalimat, kiemelve, hogy milyen víztípuson, milyen fényviszonyok között, melyik évszakban milyen mélyen tartózkodó balinok esetén javaslom.

A Berkley 2015-ös bot újdonságai közül az egyik figyelemre méltó sorozat az Urban Camo ND. Szeretek úgy írni újdonságokról, hogy nem a megjelenés másnapján, hanem egy alapos próbát követően számolok be. Ezúttal is pontosan így történik.

A Sebile wobblerek a Puncher nevű családdal bővültek 2015-re. Az első modelleket már tavaly késő ősszel kézbe kaphattam, de talán 2-3 horgászaton voltak csak bevetésen. Akkor már inkább a gumikat húztam, így pár szebb domolykón kívül mást nemigen tudtam felmutatni.

A héten sikerült pár napot a kedvenc folyómon tölteni, így egyrészről friss információkkal szolgálhatok a vízről és a fogási lehetőségekről, másrészt lehetőségem nyílt egy új szerzemény kipróbálására is.

Így év vége felé nem csak összegezni szoktuk a mögöttünk álló esztendőt, de már egyre gyakrabban előre is tekintünk, hogy mi vár ránk 2015-ben. Most a Mitchell botok közül szeretném bemutatni az új évad szortimentjéből a saját szubjektív listám legjobbjait.

Tisza-tavi kölyöknek a mindennapos ragadozóm a balin volt, a "komoly" hal pedig a csuka. Ennek megfelelően nagy becsben tartottam, és rendszeresen horgásztam is rá - a hidegebb hónapokban. Fel tudtam úgy nőni, hogy érdemben nem horgásztam csukára zavarosabb, vagy kevésbé áttetsző vízen.

Szezonindító akciók

A Mitchell 300 elődje a világ első peremfutó orsóinak egyike volt. Megy a vita, hogy az akkor létező 2-3 szerkezetből melyik volt az első. Igazából nem is ez a fontos, hanem a tény, hogy a Mitchell 300 lett az, amelyik elképesztő eladásokat produkálva "a peremfutó orsó" lett Európában.

A Lowrance legsokoldalúbb, legmagasabb minőségi osztályba sorolt halradarjai kapták a HDS elnevezést. A második generációs készülékek számozása 5-ös, 7-es, 8-as, és 10-es. A számok a monitor átmérőjét jelentik collban, tehát a legkisebb képernyő átmérő 12,5 cm, míg a legnagyobb ennek a duplája, 25 cm.

Előfordult ugyan egy-egy kósza peca, amikor sügérek, kősüllők kerültek a célkeresztbe, de inkább a termetesebb halaknak szánt, nagyobb műcsaliknak szavaztam bizalmat kalandjaim során. Idővel azonban be kellett látnom, hogy vannak olyan szituációk, amikor egy érzékenyebb bottal, vékony zsinórral, apró jigekkel sikeresebben érvényesülhet az ember adott körülmények között. Tovább »

Lassan, nesztelenül csorogtunk csónakunkkal a tiszai éjszakában. Éppen ráfordultunk a legígéretesebb külső ívre, mikor a túloldalról reflektorfény borított el minket. Légy szíves ne világítson ránk! - kiáltottam át a kíváncsiskodó féljózan sporinak. A fény kihunyt, mi pedig dobáltuk tovább a part szélét. Itt sem kell harcsára számítanunk egy darabig. Tovább »

Tavaly nyár végén – ősz elején pár alkalommal már nyomába szegődtünk a bajuszos ragadozóknak az öreg Tiszán, ám sajnos, az évtized egérúszását éppen lekéstük és csupán néhány harcsakapásig jutottunk a szőke folyón. Szépen fogtunk azonban balinokat és akadt néhány termetes jász és domolykó is. Tovább »

Június közepén kezdődött. Szegedről jelezték, hogy beindult a virágzás, első nap gyengén. második nap erősen, a halak ráálltak, volt vircsaft. Tovább »

A fotó tegnap délelőtt készült, egy Tisza-holtágon. A partszél közelében, a fák árnyékában, egy nagy, bedőlt ág mellől vert oda a süllő a kanálnak. Ti hány hibát láttok a képen? Tovább »

Rövid kalandunk egy szép, napsütéses napon esett meg, amikor már végképp nem bírtunk tovább otthon ülni és kalandra, vagy arra vágytunk, picit halszagúak legyenek kezeink. Tovább »

Pénteken ismét lehetőségünk volt együtt pecázni Gyurival, a nagy tiszai halvadásszal. Ami rossz hír az átlagembernek, az maga a karácsony a pergető horgásznak, a levegő erősen hűlni kezdett, ezáltal a víz is, így a mi süllő és csuka barátaink zabálni kezdtek. Tovább »

Ebben az esztendőben, az enyhe télnek köszönhetően, régóta nem látott mennyiségben úszott az egér a Tiszán. Tovább »

Ingyenes szállítás

Munkamegosztás. Mi kijöttünk, a halak meg vidáman legelésztek tovább. Főleg a gardák. Tovább »

Horgászpályafutáson során megfordultam jó pár vízen, de a Tisza ez idáig valahogy mindig kimaradt az útitervből. Hallottam meséket, olvastam történeteket a halakban bővelkedő szőke folyóról, de a nehezen áthidalható távolság miatt sosem jutottam el a lassan csordogáló folyam partjára. Rendkívüli módon izgatott lettem tehát, mikor körvonalazódni látszott egy Tisza-Tisza tavi hétvége ötlete, melyet Andás barátommal október derekára ütemeztünk be naptárunkba. Tovább »

Hallatlan fogás a Tiszában – 240 centis harcsát húztak partra Szegednél. A szerencsés egy talált műcsalival csalta horogra a hatalmas, mintegy 85 kilós példányt. Tovább »

Szép kis árhullám vonul le a Tiszán a következő napokban. A határ túloldalán, az ukrajnai Rahónál oda is készítettek pár tonna műanyagszemetet a folyó mellé - így lett már számos alkalommal a Tiszánk a szomszédos ország szemétlarakója. Tovább »

Február elsején a Tisza-tavi Sporthorgász kft. hivatásos halőre rutinellenőrzés céljából érkezett egy horgászhoz a Tisza folyó 426 fkm-e fölött. A horgász a halőr kérésére felmutatta az aznap váltott állami horgászjegyét és a területi jegyét is. Elsőre minden rendben lévőnek tűnt. Tovább »

Jogosulatlanul áttelepített halat vitt vissza eredeti élőhelyére a Nébih Állami Halőri Szolgálata Tovább »

A rendőrség, a természetvédelmi őrök és a halőrök együttműködésének köszönhetően gyorsan azonosították a két szolnoki férfit. Tovább »

(Figyelem, ezt a hírt nem mi kreáltuk, hanem ma jött szembe az interneten. Csak az elrettentés kedvéért tesszük ki, meg vagyunk róla győződve, hogy álhír.) Tovább »

A KÖTIVIZIG tájékoztatta társaságunkat a téli vízszint beállításának kezdési időpontjáról. Ha levonuló árhullám nem befolyásolja a terveket, akkor hétfőn reggel megkezdődik a Tisza-tavi vízszint csökkentés. Tovább »

Nyolcvan-százéves lehetett az a kapitális méretekkel bíró harcsa, amelyet hétfőn este akasztott Farkas Attila Tiszacsegén. Tovább »

Azok, akik szeretik a halrudacskákat, szinte biztosan ettek már cápaharcsát (ismertebb nevén pangáziuszt). A hal ázsiai, viszonylag meleg vizű folyókban él, a rend egyes fajai méteresnél is nagyobbra nőhetnek, mivel könnyen tartható halneveldékben, a világon gazdasági szerepe jelentős. Tovább »

Az alábbi képeket a mai napon fotózták a Felső-Tiszán, egészen pontosan Tiszateleknél. Tovább »