etetőanyag címkével megjelölt cikkek

A CUKK 1998-ban üzembe állította kísérleti tavát, melynek közepén egy szigetről csigalépcsőn le lehet menni a tó fenekére és körpanorámás üvegen keresztűl egészen közelről figyelhető meg a halak élete, táplálkozása, szaporodása, a halak kapcsolata a horgásszal, a csalival, a horoggal.

Csapadékos nyár után száraz, meleg ősz. Ez a kedvencem. Imádom a friss reggeli levegőt, imádom, ahogy a felkelő nap felszárítja a tóparti gyepet majd sugarai forrón, de mégsem égetve melengetik az arcomat. Szeretem a gyönyörű naplementéket és azt is kedvelem, amikor este a csípős levegő megtelik párával és könnyeden szitálnak az apró vízcseppek mindenre, ezzel csillogóvá, ragyogóvá varázsolva a vízpartot. Szeretem az egészet úgy, ahogy van, de az egészben az a legjobb, hogy egész nap eszik a hal.

Habár a halaknak nincsen fülük, mégis régóta tudott, hogy hallanak. A környezetben kibocsájtott hanghullámokat teljesen másképp érzékelik mint mi, ennek ellenére igen is hatnak rájuk a testükön áthaladó kisebb nagyobb rezgések, a hangok. Ebben a cikkben néhány olyan trükköt szeretnék veletek megosztani, amit a mindennapi horgászatok alkalmával, de akár versenyszituációban is sikeresen alkalmazhattok.

Szinte hihetetlen, hogy több kontinensen már 42 országban értékesíti a CUKK halcsali gyártó a termékeit.

Az ország egyik legrégebbi és legismertebb csaligyártója, a CUKK legújabb fejlesztésével már a kereskedők számára is lehetővé teszi az online rendelést. Az új platform február elsejével lesz teljes értékűen elérhető!

Megjött az ősz, s mind ez pillanatok alatt történt. Egy reggel, mikor kiléptem az ajtón jellegzetes friss, hideg levegő fogadott, a felkelő nap csak erőlködött, hogy sugaraival felszárítsa a hajnali harmatot. Szeretem ezt az érzést, igazán felébreszt. Úgy éreztem horgásznom kell, méghozzá mihamarabb.

A CUKK halcsalik több évtizede segítik hozzá a horgászokat rekordhalak fogásához. Íme egy csaknem 30 éves és egy teljes friss példa erre.

Nyakunkon az őszi folyóvízi szezon. Márnák, jászok, paducok, dévérek, szilvaorrúak, pontyok és ki tudja még hányféle hal izgatottan várja már a velünk való találkozást a szélvizeken. Vagy valami ilyesmi… Ha évek óta járod a Duna partját, tanulod a folyót, s az elért eredmények is elégedettséggel töltenek el, ez az írás nem neked szól. Nyugodtan lapozz tovább. Ha csak most teszed az első lépéseket a folyóvízi feederezésben (vagy nem is teszed, csak tervezed…), esetleg gyűröd már egy ideje, de az eredmények nem akarnak jönni, talán érdemes beleolvasnod. Megmutatom, hogy én hogyan csinálom. Ha találsz benne bármit, ami később a hasznodra lesz, már megérte. Megírni is, elolvasni is.

Nem csak Magyarországon, de Európában is egyedülálló, hogy egy halcsalikat, etetőanyagokat gyártó vállalkozás saját kísérleti tóval és tesztbázissal rendelkezzen.

A CUKK közel 200 féle horgászcsalit gyárt, mindegyiket kedvelik a horgászok, de nyilvánvalóan létezik a termékek között egy rangsor, amit a horgászok állítottak fel.

A történet valamikor 2005-ben kezdődött. Álltunk Tímárnál a Tisza partján, gumicsizmánk bokáig süllyedt az agyagba. A folyó meredeken mélyült a csizma orrától, a meghorgászott távon 5 méternél is mélyebben szaladt előttünk. Polyák Csabi mellettem készségesen magyarázott a bolognai botos pecáról, amit azonmód be is mutatott, én pedig rögtön gyakorolhattam. Keszegeket fogtunk, karikákat és néhány dévért. Nagyon tetszett az a horgászat, hosszú idő után az első folyóvízi élményem volt. Tovább »

Ennyi jutott a tavasz első valódi (azaz a halakkal közös…) pecájára, de nem is kellett több. Tényleg Tovább »

Korábban már szó esett arról, hogyan érdemes kukoricát és más magvakat erjeszteni, ezáltal vonzóbbá tenni a halak számára. Természetesen más módon is előkészíthetjük ezeket. Főzhetjük, áztathatjuk, vagy pácolhatjuk különböző aromákban, hogy új ízekkel gazdagítsuk, vagy épp kiemeljük a meglévőket, így csalogatva etetésünkre a megfogni kívánt halakat. Számtalan fajta áll rendelkezésre, melyek közül sok elterjedt és használatos a horgászok körében, mások kevésbé. A népszerűek mellett ez utóbbiaknak is érdemes olykor esélyt adni! Egy-egy új íz, újfajta csali sokszor a siker kulcsa lehet. Lássuk mit hogyan érdemes elkészíteni, hogy maximális csalogató hatást érjük el az etetésünkkel. Tovább »

Sötét volt még, csak a part másik oldalán világított pár lámpa az úttest mentén a gépkocsivezetők örömére, innen nézve csupán halovány fénycsóvák. Mögöttünk egy kis erdős rész terült el, de az ide vezető úton néhol látni lehetett pár házat, viskót. Nem voltak jó állapotban, ami cseppet sem izgatott, mert nem ingatlanvásárlás végett érkeztünk ide az élő víz partjára, hanem egy jó márnás (és remélhetőleg keszeges) úsztatásban bizakodva. A pirkadatig hátralevő hatvan-hetven percet reggelizéssel, beszélgetéssel és a víztükör figyelésével töltöttük el. Szerencsénkre aktívak voltak a halak, jelezték, hogy itt vannak, de nem csak ők mutatkoztak. Tovább »

A mai napon több dolgot terveztem élesben tesztelni itt a Duna fővárosi szakaszán. A magas vízállás miatt a jelenlegi helyszínünkön nagyon húzott a víz, ezért kénytelen voltam nagyobb, számomra már szinte „felfoghatatlan” tömegű kosarakat használni. A hömpölygő vizet a lábunk előtt lepakolt kövezés igyekezte a medrében tartani (amennyire csak tudta), még akkor is, ha ezen a szakaszon hamar mélyül a part, nincs hosszan elterülő sóderos lapály, ahol a víz szépen kiterülne. Tovább »

Etetőanyagot házilag én még sohasem készítettem, és nagyon nem is terveztem, inkább bíztam a gyári kajákban, vagy a gyári adalékokból általam összerakott keverékekben, amik egyébként nagyon jó fogási eredményt produkáltak. De akkor miért is kellett házi etetőkeveréket összeraknom? A következő sorokban az imént leírtak, miértjéről számolok be. Tovább »

Egy szép júliusi szombat reggelen egyik kedvenc horgásztavunkra, a Gaja-völgyben található Erdész-tóra látogattunk el pecázni. Érkezés után kipakolás, etetőanyag keverés, majd röpültek is a szerelékek a vízbe. Jómagam általában egy fenekező és egy úszós szerelékkel horgászom, hogy teljes legyen a vízparton töltött idő élvezeti értéke és rohangálhassak a két bot között :). Mostani írásomban a peca úszós részét osztom meg veletek. Tovább »

Ma reggel megnyitotta kapuit a 2014-es Pontyshow! Egész napos bemutatókkal, kisebb-nagyobb előadásokkal, és sok-sok szórakozási lehetőséggel találkozhatnak a látogatók. Tovább »

Tavaly már volt egy hasonló játékunk és annyira sikeres volt, hogy idén újra megszerveztük. Az alábbiakban a játékszabályokról olvashattok. Tovább »

Találtunk egy megosztásra érdemes blogbejegyzést, ahol egy horgásztársunk kér segítséget. Érdemes a képeket is jól megnézni! Tovább »