Szuper áras Prologic ágy INGYEN kiszállítssal Részletek »

Dropshotos móka egy balatoni kikötőben

2011.12.08. forrás: Sügértanya

Egyre pozitívabb hírek jönnek a Balatonról, a sügérállomány növekedésnek indult. Az okát persze senki nem tudja biztosan, de az bizonyos, hogy ez egy jó hír a kis csíkosok kedvelőinek. Év közben is sok szép fogásról jött hír, de az az igazi, amikor a hideg időben összeállnak a kishalak a kikötőkben és a ragadozók is követik őket.

Ekkor már csak egy problémát kell leküzdeni, mégpedig olyan helyet kell találni ahová be is engedik a horgászt. Ha mindez megvan, akkor garantált a jó szórakozás, csak menni kell. Én is így tettem a hétvégén, András, Aurél és Pali társaságában vágtam neki a nagy víznek.

A taktika nagyon egyszerű volt, a hideg vízben lelassult halakra a drop shot-os szereléket tartom a legjobbnak, így ezt választottam. Egy bökkenő volt csak, a megfelelően pici csali beszerzése. A múltkori közös peca alkalmával már kinéztem egy apró 3cm-es gumit Pali dobozában és gyorsan kértem is egyet, ezzel indítottam a napot. Mire felszereltem botom a többiek már mind fogtak legalább egy halat, így sietnem kellett, hogy ne maradjak le. Kezdésnek csak a part melletti kisebbekből csipegettek társaim, de hamar beindult az élet és már a jobbakból is kijött egy-egy példány. Közben elindultunk felfedezni a kikötőt, én Andráshoz csapódtam, ő jól ismeri a pályát, gondoltam ez előny lehet. Aurél és Pali pedig az ellenkező irányba indult.

Hamar kiderült, hogy jól döntöttünk, nálam is beindult az élet. Az apró csalit sorozni kezdték a sügérek és elkezdtem fogni a halat. Volt, hogy egész finoman kaptak, volt hogy majd kivették a kezemből a botot. Persze sok rontott kapásom is volt, illetve biztos vagyok benne, hogy sokat észre sem vettem, a botomat nem éppen ehhez a módszerhez találták ki. Ettől függetlenül sem volt okom a panaszra, mert több szép példányt is partra tereltem, köztük egy 22cm-es példánnyal. A sügérek mellé sikerült két kövest is fogni, ez igazán feltette a koronát a napra. Ráadásul a kristálytiszta vízben a fárasztás utolsó szakaszát is jól meg lehetett figyelni, a fejrázásokat és kitörési kísérleteket, majd a visszaengedett halat ahogy lebújt a fenékre.

A vidám pillanatokat egy őr hangja törte meg, rögtön visszarántott minket a valóságba, miután közölte, hogy itt már nem lehet pecázni. Úgy tűnik a horgászt még mindig nem becsülik meg a Balatonon, ami részben nem meglepő hiszen sokan nem is érdemlik meg, hogy ilyen helyen pecázzanak úgy viselkednek és annyi szemetet hagynak maguk után. Ettől függetlenül nem a tiltást tartom jó ötletnek, főleg nem olyan helyen ahol előző héten még lehetett horgászni. Amennyiben csak a nem odavaló egyéneket szűrnék ki, azzal a turizmus is jól járna, de itt még sajnos nem tartunk.

Ezzel a kis incidenssel a peca java véget ért számomra. Igaz még próbáltam újabb haltanyákat felfedezni, de a kikötő sekélyebb része teljesen kihalt volt, gondolom nem volt véletlen, hogy itt még horgászhattunk, nem igazán volt mire… Még átmentünk egy másik kikötőbe is, de itt inkább csak körülnéztem és néhány dobás után elbúcsúztam a többiektől. Nekem csak fél napnyi idő jutott most, de így is remekül éreztem magam, szuper társaságban még a haltalan szakaszok is könnyen teltek, azt a bő egy órát amikor megvoltak a halak, biztosan sokáig nem felejtem el.