Black Friday 2018

Küszíváson a Dunán

Az idei évben kicsit megcsúszott a küszök ívása a folyón, de legalább jó sokáig elhúzódott, így volt alkalmam nekem is kivenni a részem a jóból, azaz a süllőkből, balinokból.

A küszívás olyan a pergetők körében, mint a halászoknál a süllő vagy a pontyívás. Mindkét módszert űzők árgus szemekkel lesik, mikor kezdődik és amikor elindul, akkor orrvérzésig rajta ülnek, próbálják a lehető legtöbbet kivenni belőle. A különbség csupán annyi közöttük, hogy a küszíváson a horgász nem tilalomban jár és nem az ívó halra megy, ráadásul egyre többen csak az élményért dobálnak, egy jó rávágásért – vagy tízért.

Idén az igazi és hosszantartó nász júliusban kezdődött és vagy két hétig kitartott, a jó, partról megközelíthető helyek szinte mindig foglaltak voltak, ezért picit a kikötőtől távolabb kerestem magamnak egy pofás gyökeret, amin legalább három gém álldogált, egészen addig, míg ki nem túrtam őket. Nem kellett közelharcot vívni, ez nem a sivatag, illedelmesen átadták a helyet és elrepültek.

Nem volt nehéz kiszúrni a placcot, egy virítottak rajta a madarak, kettő, a túloldalról lehetett látni a fröccsenős balinrablásokat. Kezdésnek beálltam a pálya elé és domolykóra szórtam a szakaszt a kedvenc Ipolyos csalimmal, ráengedve az alattam elterülő zátony ráfolyására azonnal jelentkezett is a jellegzetes durva kapás, majd egy kis domolykó ficánkolt a horog végén. Elképesztően izgága hal, minden alkalommal hajszálon múlik, hogy belerántsa kezembe a horgot, mindig meg is fogadom, hogy le fogom nyomni a szakállt a domis csalik horgain, de valahogy még nem sikerült az összesen.

Hiába húzgáltam a csalit tovább, nyilván a domik zöme is a násztól bódult snecik közt fetreng ”részegen”, de az sem tartottam kizártnak, ha már undoruk lenne, annyit ettek volna az elmúlt napokban.
Felvettem a súlyt, majd közelebb álltam a parthoz, hogy hosszában tudjam dobni a fröcsögős balinrablások közé álhalam. Lecseréltem a duci domis csalit és egy karcsú, rikító sárga minnowt rögzítettem a not-a-knottal. Legalább harminc méteren ment a szex és durrogtak a balinok, de a legintenzívebben az utolsó, alsó fele forrt a területnek, így félútra pozícionáltam magam. Fejem felet közvetlenül egy lelógó ág nehezítette a dobásokat, így csak oldalsó lendítésekkel tudtam operálni. Alattam kisívben kinyúlt az egyenes partfalból a gyökér, mögötte pedig egy langó keletkezett. Ide rendszeresen belestartoltak a ragadozók, igyekeztem én is wobblerem ehhez minél közelebb húzni.

A nap már rég elbújt az ártéri erdő mögött, a szúnyogok bár kevesen, de intenzíven támadtak, még befújtam magam mielőtt nekiláttam a ”munkának”. Óvatos dobásokkal kezdtem, nem szerettem volna azonnal a lelógó ágakra vagy gyökérbe beleakasztani a csalit. Olyan fröcskölős rablások voltak, hogy csurom víz volt a part majdnem méter magasan, néha még a csónak faránál is randalírozott, nemigen érdekelte jelenlétem, bár igyekeztem nem zavarni a halakat. Felettem is intenzívem rabolt egy ponton a balin – egyértelmű lehetett volna, hogy eljött a Kánaán. Persze tudtam, csalim mellett még ezer másik lehetősége van a ragadozóknak, de csak magasabb a pulzusom, mikor nem egy kipusztultnak tűnő folyón kell tekerni. Csak úgy kapkodtam a fejem a jobbnál jobb rablások után, mikor irdatlan erővel elragadta csalim egy balin. Vékony, tizenkettes nanoval horgásztam, fantasztikus volt a fárasztás, nagyon agresszívan védekezett halam, többször kitört, és konokul tartottam magát félvízen. Mikor felemeltem a felszínre, már kész volt erejével, akkor vettem észre, hogy betorkozta a wobblert.

Horogszabadítóval gyorsan kioperáltam, majd mérést követően még lőttem pár képet és folytattam a horgászatot. Kis szünet után újabb kapásom volt, hasonló az előzőhöz, de ahogy megfogta úgy el is engedte, még láttam a burványát és a tolóhullámot. A balinok nagyban raboltak, amikor a következő koppanós kapásom jelentkezett. Nem volt semmi balinos kirohanás, gyanúsnak is tűnt a viselkedése, nem őnre gyanakodtam. Amint elkezdte rázni a fejét, azonnal megbizonyosodtam, ez süllő lesz. Odapumpáltam a csónak farához és láttam, hogy valóban egy kis süsü ragadt rá a hegyes horgokra. Nyakon csíptem és kiaggattam szájából a hármast. Negyvenes forma lehetett, egy laza mozdulattal megoldotta magának a szabadulást.

A balinok fokozatosan kezdtek elhallgatni, meg egyébként is felbuzdultam a fogáson, így a kis minnownak a nagyobb, nyolcvanhárom millis testvérére cseréltem, meg egy picit keményebb botot vettem kézbe. Hol vannak azok a méteres süllők…

Miközben dobáltam, a Duna közepén folyamatos rablásokra lettem figyelmes. Nagyon nagyokat szóltak és tényleg a közepéről jöttek. Balinra tippeltem, de nem voltam biztos benne. Abban viszont igen, hogy ott, ahol pergettm még fogok halat, így kíváncsiságomon a biztos süllő felülkerekedett. Dobáltam az alattam lévő pályát, tán másodikra kaptam is egy határozott koppintást. Aztán csend, és szépen esteledett tovább. Közepes tempóval tekertem a csalit, néha belassítva, majd az egyik ilyenbe törvényszerűen bele is tolt a következő halam. Ahogy megütöttem, éreztem nem az a méteres forma, de azért nagyobb, mint az előző. Erősebb felszerelésemnek köszönhetően hamar kezemben meresztette tüskéit az alkonyati süllő.

A sötétedéssel eltűntek a ragadozók is, elkussoltak a folyó közepéről jövő rablások és a gyökéren is megállt az élet. Az éjj leszálltával eltűntek a ragadozók, de legalábbis egy kis időre csend lett. Hazamenetel mellett döntöttem, és megfogadtam, másnap utánajárok a titokzatos és szokatlan rablásoknak a mederfelől...

Ezekre szükséged lehet:

Chubby 38Illex Chubby 38 NF Ablette [07103343]Illex Chubby 38 Bone	[07193962]Illex Chubby 38 Red Craw [07184053]Illex Chubby 38 Perch [07184054]Illex Chubby 38 Ayu [07194037]Illex Chubby 38 Mat Tiger [07194040]Illex Chubby 38 Vairon [07185720]Illex Chubby 38 Truitelle [07185721]Illex Chubby 38 Hl Gold Trout [07185718]
Chubby 38

38mm, 4g

5.990 Ft / darab
Tricoroll 55 HWIllex Tricoroll 55 HW Amethyst [07111249]Illex Tricoroll 55 HW Chartreuse Yamame [07111246]Illex Tricoroll 55 HW Gold Yamame [07109428]Illex Tricoroll 55 HW Haku Gold Trout [07109430]Illex Tricoroll 55 HW Haku Red & Gold [07109429]Illex Tricoroll 55 HW Pink Yamame [07111247]Illex Tricoroll 55 HW Stripe Ayu [07109427]Illex Tricoroll 55 HW White & Black Yamame [07111248]Illex Tricoroll 55 HW Lmdlt [07105018]
Tricoroll 55 HW

55mm

5.790 Ft / darab
Tricoroll 83 HWIllex Tricoroll 83 HW Nf Ablette [07130586]Illex Tricoroll 83 HW Hl Rainbow Trout [07130587]Illex Tricoroll 83 HW Vairon [07130588]Illex Tricoroll 83 HW Hl Magic Yamame [07130589]Illex Tricoroll 83 HW Stripe Ayu [07101556]Illex Tricoroll 83 HW Pink Yamame [07101557]Illex Tricoroll 83 HW Chrome Yamame [07101558]
Tricoroll 83 HW

83mm

5.790 Ft / darab

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

astur
3 éve

Eddigi legjobb süllőmet (http://fishingtime.hu/fotok/4355_holdvilagos-ejszaka-kiralynoje-57cm-2-3kg) egy 6-700 Ft-os spro cranky minnow hozta. Messzemenő következtetés nyilván nem vonható le belőle, de ilyen is van.

Kedves cf,

Az én nem túl hosszú pergető pályafutásom alatt viszont azt vettem észre, hogy a halak egyáltalán nem emberi mércével mérnek, és az ár az, ami maximálisan hidegen hagyja őket.
Nyilván, ha valaki a drága wobblerben bízik, és azt dobálja, akkor azzal fog fogni.
Mondhatnék jópár történetet, az egyik. Találtam egy bitang jó csukás kubikot. Elvittem az egyik kollégámat, aki nem sokkal korábban büszkélkedett a legújabb vásárlásával, egy 590 Ft-os műanyag csörgős Decathlonos wobblerrel. Kicsit mosolyogtam magamban, a szatyimban ott lapult egy jópár Rapala, Salmo, Yo-Zuri, ez meg ... olyan gagyi volt.
Elmentünk dobálóztunk, és míg ő fogta a csukákat a gagyi wobblerével, nekem a jóval drágábbakra nem jött semmi. Fogtam magam, elmentem peca után az egyik horgászboltba, vettem egy hasonló gagyi wobblert, aztán másnap kimentem, és fogtam vele a csukákat.
Hozzáteszem, az az 590 Ft-os wobbler azóta sok helyen bizonyított drága wobblerek ellenében, nem egyedi eset volt.

3 éve

OK, majd megpróbálok elmenni, ha lesz ilyen.

hirdetés (x)
cfcf (fikanick)
3 éve

Én már horgászgattam elég sokat, van némi pergetési tapasztalatom. Duna: a dolog ott kezdődik, hogy csónak és halkeresés (radar, porárszűrős szemüveggel sasolás ...). Ha megvan a halak táplálkozási helye akkor jön a csali dilemma. Az én tapasztalataim szerint rengeteget számit a wobbler minősége és sajnos a drágábbak klasszisokkal jobbak. Nem vagyok horgászboltos, nem reklámozok de ez igy van. Főként domolykóra, megfelelő helyen (nem reklámozom a tavat) feketesügérre pergettem sokat (de nagyon) innen a tapasztalat. A feketesügér egyébként a szivem csücske, rendkivül étrelmes hal amit nehéz átverni. Nekem csak nagyon drága wobblerekkel sikerült melyekből ráadásul több szin kell szóval egy hatékony készlet 40-50 ezerbe is kerülhet. Próbálkoztam anno twisterrel, villantóval, salmoval rapalával és kb csak a rapalára jöttek, de arra gyakran az egész banda (csopotosan járnak). Ezen kivül fogtam már jászkeszeget, bodorkát és még gébet is egy kicsi cserebogár alakú wobblerszerűséggel (ha jól emlékszem az is volt vagy 4000 ft. Mostanság csak a drágább wobblereket használom, az olcsóbbak gyakran semmit sem érnek, a kinai még csak nem is mindig mozog rendesen. Egyébként tudom milyen érzés beszakitani egy ilyet, ha előfordul általában percekig szoktam orditva káromkodni (ha nincsenek mások a környéken). Az anyagi veszteség mellett az is idegesitő, hogy ilyenkor lehet utazni a hiányzó wobbler pótlásáért, ha meg csak épp az az egy a kapós (mert ilyennel is találkoztam) el van rontva a peca. A wobblerkészitéssel próbálkoztam, a folyadékok viselkedésével tudományos szinten tisztában vagyok, de még a kinai wobblerek mozgását sem sikerült elérni és az egész akkora munka, hogy akkor már inkább 6000 ft-ért érdemes olyanoktól venni akiknek ez a foglalkozása (gondolom mérnökök). Amúgy a dunai pergetés a tehetősebbek sportja: folyóvizre jó minőségű minimum motoros csónak kell, erős pecabotok, méregdrága vékony fonottzsinórok, halradar sem árt, ha pedig ott tartunk, hogy fél-egy milla akkor elbir a pergető pénztárcája 40 rugónyi műcsalit. Cserébe majdnem akkora élmény mint a vadászat csak annál viszont sokkal olcsóbb és ezekre az eszközökre nem kell külön tartási engedély.
Bocs a hosszú hozzászólásért, csak rá akartam világitani a csúcsminőségű wobblerek fontosságára (egyébként fogalmam sincs, hogy miért sokkal jobb mint pl egy twister, de tapasztalataim szerint az).

3 éve

Neked, nem a véletlenre gondoltam, szervezünk néha találkozókat, szívesen látunk, ha egyet össze tudunk egyeztetni.

Szia Csaba,

Ha nekem írtad, bármilyen csalit szívesen kipróbálok.
Azon egy kicsit elgondolkodtam, mekkora esély is van arra, hogy összefussunk a vízparton, ha jól gondolom, az ország eléggé eltérő helyein pecázunk, de remélem egyszer összehoz a véletlen.

Szia,

még sosem tudtam rommá fogni magam a főágon íváson, egyszerűen olyan mennyiségű küsz van, ráadásul mint írtam régóta tartott az ívás is, napok óta zabáltak, hogy kifejezetten jónak könyveltem el a rövid szürkületi eredményt. A csali kiváló, idén sok balint fogtam vele, azért ezzel horgásztam itt is, talán az elmúlt hónapban jelent meg róla 3 oldalam printben. Szóval, bármi lehet, egy biztos, én rohadt jól éreztem magam, fogtam is, de majd ha összefutunk, adok szívesen pár csalit, h kipróbáld (persze ha nem veszed tolakodásnak).

Kedves Csaba

Én is köszönöm a beírást.

Egy pár mondatot írnék arra vonatkozóan, ahonnan az egész elindult.

Van egy hely Tiszán, ahol meglehetősen jól lehet fogni balinokat, előfordul, hogy gondolok egyet, lemegyek a partra, dobálok fél órát és fogok párat.
A minap is így volt, nem volt küszívás, nem volt semmi különös dolog, fél órát maradtam, 3 jött. Nem voltak nagyok ugyan, de hozzá tartozik, az idő fele arra ment el, hogy bogarásztam a horgot a szájukból, mert elfelejtettem lenyomni az Asp szakállát, és fogót sem vittem.
Mint írtam, nem volt semmi különös a dologban, még csak azt sem mondanám, hogy túl sok rablás volt, korábban előfordult, hogy ennyi idő alatt 6-7 is kijött.
Ezek után olvasok egy cikket, amiben a leírás alapján teljes extázisban lakmároznak a balinok, és azért úgy tűnt, hogy viszonylag hosszú idő alatt fogtál egyet, vagy kettőt egy olyan wobblerrel, ami azért kétségtelenül elég drága nekünk vásárlóknak. Legalábbis remélem, nincs abban vita, hogy nagyon jó minőségű wobblereket lehet kapni ennek az árnak a feléért is.
Emiatt tettem fel a kérdést, hogy ment volna ez olcsóbb csalikkal, vagy feltétlenül kellett hozzá a drága wobbler? Nyilván innen nem tudom megállapítani, és mivel te nem próbáltad, mert ragaszkodtál az adott márkához, ez már sohasem fog kiderülni. Egy kicsit sajnálom, mert akármi lett volna a próbák eredménye, okosabbak lettünk volna tőle, így egy picit hiányérzetem van a cikkel kapcsolatban, de sebaj, ettől még szeretem az írásaidat, és ezután is el fogom olvasni őket.

Szia Csaba!

Köszi a válaszodat, mindenképpen érdekelne a személyes tapasztalatod a botokat illetően. Jöhet ide a fórumba is vagy a regisztrált e-mail címemre is.
Előre is köszönöm.

Korábbiakra reagálva:
Sok száz műcsalim van, rengeteget kipróbáltam, amik beváltak, azokat mindig megírtam, sosem próbáltam senkit félrevezetni. Most épp ezekkel horgászom. Kifejezetten elégedett vagyok a Chubby-val (évekkel ezelőtti írásaimban is ez lógott egy rakás domi, és jász szájából, mai napig az első, amihez nyúlok, ha ezekre a halakra horgászom), a Tricoroll pedig nagyon jól dobható, gyorsan is stabilan húzható csali, nem mellesleg, amit mindig keresek egy jó balinos wobblerben, az a minimális merülés - ez olyan.

Zoldfulu, jól mondod, két csali között a hal tud választan, különbséget tenni, autó között pedig te is, én is. Mitől jobb? Jó, ha minimálisan veret, jó, ha erősen veret, jó ha rikít, ha sötétebb árnyalatú, jó ha lágyan csörög, jó, ha nem csörög, jó, ha a víz színe alatt jön, jó ha két méteren stb. Mitől jobb egy wobbler, mint a másik? Meg van tervezve, nem ugrik ki a vízből, egyedi igényes festése van, jól dobható, nem pörög be dobáskor, nem akad fel a horog stb. Ettől jó egy wobbler, amikkel én horgászom, azok ezt tudják és ahogy írtad, csak ismételni tudlak, majd a halak eldöntik, hogy mi a jó nekik. Nekem lehetőségem van/volt kipróbálni nagyon sokat, anélkül, hogy milliós tételt költöttem volna rá, majd megmutattam, ami nekem bevált, most is ezt teszem, van bőven csali a dobozomban, amit feleslegesnek tartok itt, egy nem megrendelésre készült cikkben megjeleníteni, mert még ki sem tudtam próbálni és olyan is van, amit kipróbáltam, nagyon tetszett, de nem találtam meg azt a körülményt, amikor fogni lehetett vele.

Szóval bárki is hiába várja tőlem a választ, hogy az Ipolyon miért ette csak a Chubby-t a domi, hasonló csalikat miért nem, gyakorlott pergetőkkel horgásztunk ott együtt, nem jöttünk rá, hasonló csalik nem működtek, sejtésünk mindig van, de miértjét csak a halak tudják. Ugye a mai napig a kuttyogató hangjára is mindenkinek van egy elmélete, miért vonzza a harcsát, mégsem tudja senki...

Az ódivatúságra reagálva: amit használunk, és beválik, azt kitesszük a boltba is, igen, mert ajánljuk és mert ez a mi koncepciónk. Ha én bemegyek egy Suzuki márkakereskedésbe csónakmotort venni, és terméket egekbe magasztaló tulajdonosról kiderül, hogy látszólag azonos paraméterekkel rendelkező Hondával jár, felmerül bennem a kérdés, hogy biztos a Suzuki-e a legjobb választás.

Ez a cikk meggyőzni nem akart senkit, csupán leírtam egy pecám történetét, picit túl lett kombinálva. A céghez tulajdonosi viszony köt, az Illex forgalmazója pedig ellát csalikkal, az új modellekkel fél éves tapasztalatom van, de akad, amivel jóval régebbi. Szeretem, jó csalik, és akkor is horgásztam velük, mikor még egy cimborám hozta az első darabokat külföldről, kb 10 éve, itthon a kutya nem forgalmazta (több évvel ez előtti Mahoros írásaimban is lehetett találkozni velük).

3 éve

aspius, a botok: Gunki Shigeki 198 cm, 3-12 g, ml, valamint egy ettől keményebb Gunki Bushi 195 cm, 7-28 g. Ha érdekel a személyes tapasztalatom a két bottal, szívesen megosztom.

Sziasztok,

Engem sem zavar ha meg írják, vagy a kép aláírásban jelenik meg a konkrét csali, bot, orsó típusát. Mindenkire rá van bízva hogy megveszi-e, vagy figyelmen kívül hagyja.
Velem is esett már meg, hogy balinozás közben egy bizonyos wobbler (drága kb 5-6 e Ft volt) sokkal jobban működött mint a többi, de már fordult velem elő pont az ellenkezője is hogy a sokkal olcsóbb wobblerrel tudtam fogni de a korábban említett drágához hozzá se szagoltak - a hely és az időszak azonosak voltak.
Csabától szeretném megkérdezni ha már a cikkben nem említette meg e két konkrét bot típusát itt a fórumban meg teszi-e vagy a cikkben megjeleníti-e, mert engem speciel érdekelne.

hello

Hali,

Valszeg itt némileg elbeszéltünk egymás mellett, én a megfelelő helyet úgy gondoltam, hogy a halak ott vannak. Nyilván, ahol nincs hal, ott nehéz megfogni. Nem hiszem, hogy ebben bárki kételkedne.
A csali egy másik kérdés, ha valakinek a horgászélete abból áll, hogy már 30-ik éve ugyanazon a vízen többé-kevésbé eredményesen perget, akkor a csalik általában már kiforrták magukat, és ha egy adott helyen a belát csalikkal semmi jelet nem mutatnak a halak, akkor a legtöbb esetben valóban lehet mozdulni. Ilyen esetben is előfordulhat, hogy ha nem ragaszkodna a jól ,megszokotthoz, akkor 10-et fogna, nem 1-et, de ez már más kérdés.
Ha ismeretlen helyre mész, és ragaszkodsz a máshol bevált csalikhoz, akkor elég nagy eséllyel fogsz egy halban gazdag helyet teljesen üresnek gondolni, csak azért, mert egyszerűen hidegen hagyják őket a máshol bevált csalik.

Fishmageddon
3 éve

Azért a halak nem ülnek egész nap egy helyben. :)
A legtöbb egy útvonalat jár be a nap folyamán és az útvonal egy bizonyos pontján (vagy esetleg több ponton) táplálkozik.
Tehát a legjobb, ha a hely és idő keresztmetszetét tudjuk. Ha ez megvan, akkor már könnyű egy csalit választani.

Szia Robi,

Én meg úgy gondolom, hogy ha ott a hal, és ezt tudjuk, akkor csak a megfelelő módszer, csali kell, hogy horogra kerüljön. Nem kell megvárni az éjfélt, vagy a hajnali négyet, csak esetleg nem wobblerrel kell dobálózni.
Ezért írtam, hogy a csali meg az idő összefügg. Ha viszont nincs ott a hal, akkor mindegy mit dobálunk.

krisrob

Hali!
Ilyen van, mindenkivel előfordult már, aki kicsit komolyabban veszi a pergetést.:)
Viszont azért történhetett meg, mert AKKOR ott volt a hal, nagy egyedszámmal.
Általában, nagyobb vizeken, jellemző a süllőre, hogy nem a partról meghorgászható helyeken tartózkodik egész nap. Emiatt nagyon nem mindegy, hogy mikor dobjuk azt a wobblert.
Én a Dunán nyomom, és 100 %-ban egyet értek Zalán alábbi kijelentésével, a hely, idő, műcsali vonatkozásában.
De pl. idei balatoni tapasztalat, hogy adott kikötő kövei elé éjjel kijárt a süllő. Volt, hogy 9-kor, volt, hogy később. Volt, hogy a közepére, volt, hogy a végére. Ha jókor voltunk a jó helyen, akkor jött csak az, hogy melyik wobblert volt hajlandó megenni:-)
üdv
kr

Zalán,

Szerintem alapvetően fontos a hely. Az idő már kevésbé, ez részben a csalival is összefügg. Ugyanakkor nem is olyan régen volt tapasztalatom mikor tudtam, hogy ott vannak, dobáltam egy csalit, de semmi, koppintás sem. Aztán kicseréltem a csalit, és megelevenedett a víz, minden második-harmadik bedobásra volt kapás, egy bő fél óra alatt fogtam vagy öt sütyit. Pedig csak annyi történt, hogy a 3.3"-os Keitech-et 3.8"-osra cseréltem. Még a szín is ugyanaz volt.
Nem hinném el, ha nem velem történik.

Zoldfulu:
lehet egyszerűen fogom fel, de ennek az oka egyszerű. A legtöbb embernek nem a csali a nagy titka, hanem a mikor és hol. Ez 100x fontosabb, mint hogy melyik márka melyik csaliját dobod.

3 éve

Hát, van pár botom is, ami nincs kihasználva igazán :-).

Azt viszont rosszul gondolod, hogy sajnálom a pénzemet új csalikra. Nem sajnálom, mindent megveszek, ami megtetszik, vagy úgy gondolom, hogy beválik.

Zoldfulu,
Hidd el nem fognak hiányozni :)
Nekem is nehezen ment az elején. Végül beláttam, hogy ha nem használom 2 éve, akkor nincs értelme, hogy a dobozban legyen.
Úgysem viszem soha bevetésre...
Így csak egy átláthatatlan csali arzenált hozol össze, aminek kell egy külön szoba :)
Ha meg később az eladott 20-ból egyik mégis kéne majd veszel belőle egy újat.
Persze, nem mellékes az sem, hogy így kb. az új csalikra költött pénzt szinte mindet a régiekből szedted össze, vagy egy jó részét és nem állnak 10 ezrek nem használt csalikban, míg sajnálod a lóvét egy újra.
Botokra ugyanez igaz :)

Zoldfulu,
Hidd el nem fognak hiányozni :)
Úgysem viszem soha bevetésre...
Ha meg később az eladott 20-ból egyik mégis kéne majd veszel belőle egy újat.
Botokra ugyanez igaz :)

Tisza444,

Valszeg igazad lesz ezzel az eladás dologgal. Az a baj, hogy egyszerűen nincs szívem eladni, mert mi van, ha valamikor épp azt fogja enni, pedig sok csalim már évek óta nem látott vizet, és valszeg ezután sem fog.

Zalán,

Szerintem egy kicsit egyszerűen fogod fel a dolgot, de mindegy, valóban nem kell túllihegni.
Azt viszont, hogy ki mit dobál valóságban, valószínűleg nem az ilyen cikkekből fogod megtudni.

Zoldfulu:
Szerintem ez a cikk nem is akart arról meggyőzni, hogy ez a tuti csali. Meg lett említve, hogy mit dobál, mert ha nem akkor meg ez lett volna az első kérdés. Emellett személy szerint engem minden ilyen cikknél érdekel, hogy ki mit használ. Nem kell ezt túlreagálni. Ha pedig még nem vagy meggyőzve akkor nem veszel ilyet, ennyi.

3 éve

Még egyszer írom, mert úgy látom nehezen érthető, nem érdekel, hogy ki hány Ft-os csalival dobálózik, és nem gondolom feltétlenül soknak az 5-6000 Ft-ot, ha tudom, hogy egy ilyen csalival sokkal több esetben vagyok sokkal eredményesebb, mint mondjuk egy Rapalával.
Erről a cikk engem nem győzött meg, akit viszont meggyőzött, mert mondjuk ennyi halat nem fogott egész évben, az nyugodtan vegyen ilyen csalit, reméljük szerencséje lesz vele, és a halak is szeretni fogják.
Ugyanakkor azt is el kell ismernem, hogy ez a cikk még egy olyan szintű reklám, ami elfogadható, nem erőszakos, nem akarja rám tukmálni a csalit, és nem a másik termékének ócsárlásával próbál vevőt szerezni.
Így, hogy megtudtam, Csabának érdekeltsége van a cégben nem kell csodálkoznom azon sem, hogy a saját portékáit futtatja, ha belegondolok, hogy nekem milyen hányingerkeltő dolgokat kell megtennem a fizumért a munkahelyemen, hát ahhoz képest ez semmi.

3 éve

Ja és gumikból is használok egész drága daiwa, berkley, fox stb.. de Nevis-ből is mindig van nálam mert nagyon jól működik nekem is :)

3 éve

Én abban hiszek, hogy ha több műcsalit viszel magaddal több helyzetet tudsz megoldani. Mert nappali pecánál sokszor egy árnyalat vagy 10 centi eltérés vagy egy golyó hiányzik a sikerhez. Éjszaka is sokszor "sok" az SFC és jobb a GFR ugyanabból a típusból, méretből.
De ugye van, hogy az F11 kell neki az F13 meg egyáltalán nem.
Én próbálgatok elég sok mindent, ami működik marad, ami nem azt eladom valamennyi buktával.
És elég sok csalit megveszek féláron az apróban vagy börzén. Az 5-6 ezer nekem is sok egy új darabért, de ha más ilyenekkel pecázik engem nem zavar.
Van viszont olyan általam már használt és bevált wobbler, amiért adnék ennyit, ha lehetne kapni.
Én nem védek senkit, de ha nem írnák meg az újdonságokat honnan tudnánk róluk? Nekem pl. nincs időm órákat nézegetni a horgászboltokban és átnyálazni mindent.
A cikk után a döntés még mindig az enyém.

3 éve

"de miért horgászna valaki olyan csalival, ami nem kapható a boltjában? annak semmi értelme nem lenne. hiszen ha horgászik vele, nyilván kiteszi a boltba is, nem? :)"

Ennél azért szerintem bonyolultabb a helyzet, ha autós példánál maradunk, lehet, hogy egy Suzuki dealer BMW-vel jár, mégsem árulja.

Az üzletpolitikát sok minden befolyásolhatja, akár az a cég/csoport is, akiket képvisel.

3 éve

Persze, simán lehet olyan szituáció amikor a Sebile a jobb.
Japán csalik bizonyos szituáció megoldására készülnek. Bár a pisztrángos csalikat nem ismerem annyira, de pl a feketesügéreseknél vannak olyan minnow formájú csalik, mint pl ez. Suspending-ek jelölésileg nem süllyedők mint ez, és azok arra készülnek, hogy meghatározott hőmérsékleten, a meghatározott mélységben egyhelyben lebegjen. Egy ilyen balinos pecánál biztosan nem használod ezt a tulajdonságát, tehát a fejlesztések egy része kuka. Ettől még persze lehet tuti csali egy ilyen szituációban is, de nem feltétlen jobb, mint akármi más, sőt.

ffofofofofofofoffofofofofofofo (fikanick)

3 éve

Ez a plusz 1 sehogy sem akart összejönni...

Zalán,

És előfordulhat, hogy legtöbb esetben a Sebile fog több halat adni?

Mondok egy példát, nem wobbler, mert ritkán wobblerezek, gumis példa lesz. Nevis action shad. Filléres csali, a gyengébbek kedvéért hozzáteszem, nem azért, mert csak erre futja, a garázs tele van lényegesen drágább gumikkal, mégis ez az egyik legjobban bevált gumim. Pedig egy olcsó vacak, de a halakat ez nem érdekli.

3 éve

Bocs, ez " 1" akart lenni, csak a gép kiszámolta...

3 éve

"Lehet én vagyok ódivatú ,de nálam a hitelesség teteje volna,ha olyan csalikat is megemlítenétek amit nem forgalmaztok,de használtok."

Attis
3 éve

"nem tudom hol volna a logika és hitelesség abban, hogy teljesen mást ajánlunk, használunk, mint amivel kereskedünk. Lehet hogy most egy-két olvasónak ez böki a szemét, de a hiteltelenség még többét szúrná."

Zoldfulu:
Nézzük meg a Sebile Puncher vs Illex Tricoroll. Az árkülönbség közel kétszeres itt az áruházban, mindkettő ugyanolyan szituációra készült, mindkettő pisztrángos csali, húzós vízre. Fogsz-e kétszer annyi halat az Illex-szel? A legtöbb esetben biztosan nem, de simán lehet olyan speciális helyzet a Te vizeden amikor az egyik hátrányban van a másikkal. Pl más színkódok, kicsit máshol jön a vízoszlopban, stb. Ezt viszont csak próbálgatással tudod meg, szerintem senki nem fogja tudni neked azt mondani, hogy ez tuti jobb/rosszabb.

Kedves Zalán,

Még egyszer, nekem nincs különösebb problémám az árral, a különbözetet, ha tervezésnek nevezed, nevezd tervezésnek, ha névnek, nevezd névnek.
A kérdésem az, hogy ha beleteszek egy-egy ilyenbe 2-3-szoros pénzt egy amúgy nem is rossz minőségű wobblerhez képest, akkor kapok-e ezért a pénzért bármilyen pluszt (halat, élményt) a többhez képest.

krisrob

Sziasztok!
Jó a cikk!
Miért fontos a csali ára, amit más dobál?
A hal meg azt eszi, vagy nem eszi, amit kap.:)
Másik cikk kapcsán már talán írtam, hogy a műcsali-fétis csúnya betegség, de ki lehet belőle gyógyulni:)
Ennyi.
üdv
kr

Kedves Ferenc,

Évente kb. 100 ilyen műcsali árát verem el különböző pecával kapcsolatos vacakokra. Olcsóbbra, drágábbra, jobbra, rosszabbra. Ha olyanom van, veszek 6-8-10 darabot, ha nincs olyanom, nem veszek. Ez nem Suzuki, meg BMW kérdése, a kettő között én tudok különbséget tenni, két műcsali között meg a hal.

Zoldfulu:
A cikkben bemutatott Tricoroll wobblert az Illex a Jackall-tól veszi és adja el saját néven. Igaz a szineket nem ellenőriztem, de a két cég között gyakran előfordul, hogy az Illexet más szinekben forgalmazzák. Ez alapján ez egy japán csali amit japán tervezők terveztek, ez alapján árban sosem fog versenyezni mondjuk egy lengyel vagy más hasonlóan alacsonyabb bérszinvonalú országból származó csalival. Ezt a prémiumot mindig megfizeted, ez nem a név, egyszerűen csak a tervező bére. Emellett ez a csali japánban nem kerül ennyibe, csak mire ideér átmegy jónéhány kézen és mindenki keres rajta valamennyit. Ez nem Csabáék hibája persze, így épül fel jelenleg a piac, itthon nincs ezekre túl nagy kereslet. Biztosan lehetne az áron valamennyit faragni, ha lenne hazai Jackall forgalmazó, tudtommal nincs, persze a tévedés jogát fenntartom.
Az meg, hogy milyen jó egy csali az szubjektív is. Nem fogsz olyan horgászt találni aki egyaránt alaposan ismeri az összes nagy cég kínálatát és gyakorlat alapján tud magyar vizeken, magyar halakra vonatkozó érdemi tapasztalatot adni. Az biztos, hogy a Jackall a világ minden részén prémium márkának számít és minőségi csalikat gyártanak. Saját tapasztalatom is ezt támasztja alá. Ettől függetlenül van élet ezen a márkán kívül is, senki nem mondta, hogy csak ezzel lehet halat fogni, ez is csak egy a sok opció közül. Ez a csali pisztráng horgászatára lett kitalálva, ráadásul sodrásban. Elvileg ez alapján simán lehet ez egy top balinos csali is folyóvizen, de én ezt még nem próbáltam, így nem nyilatkozom. Aztán lehetne a Chubbyról, meg akár a többiről is írni még bőven.

bocs, hogy közbeszólok, de: ugyanúgy, ahogy kocsinál is mindenki eldöntheti, hogy akar-e/tud-e drágábbat használni, a horgászcuccoknál is így van.

persze, gombostűből hajlított horoggal is lehet halat fogni, és a halnak mindegy, hogy milyen horgot kap be... de azért mégsem horgászik mindenki azzal, nem?

persze a suzukisok mindig is köpködni fogják a bmw-seket :)

ez ilyen magyar hagyomány, hogy "ciki" márkás felszerelést használni

Kedves Csaba,

A hasonlat azért sántít egy kicsit, a légkondinál te döntöd el, hogy szükséged van-e rá, és adsz-e érte pénzt, a wobblernél meg a hal dönti el, hogy tetszik-e neki, vagy sem. És a hal, szegény, nem tudja, hogy ez a világ legdrágább, legigényesebb wobblere, vagy az 590 Ft-os Decathlonos csörgős műanyag.
És ezzel visszakanyarodtunk az eredeti felvetésemhez, engem, mint vásárlót, az érdekel, hogy ha már ennyi pénzt kiadok egy műcsalira, akkor az valóban többet tud-e, mint a 3000 Ft-os, Rapala, vagy Yo-Zuri, vagy a 2000 Ft-os Salmo., vagy csak a nevet fizetem meg.

3 éve

Erről az jut eszembe, amikor két hete a 41 fokos hőségben autómmal közlekedtem a városban. Hál' isten pár éve lecseréltem a kocsit és nem kellett az összes ablakot letekerve megfőni. Lehet, hogy sokan mondták, akik letekert ablakkal közlekedtek, hogy rohadjak meg, meg az összes többi, akinek klímás autója van - mert hogy a klíma nélküli is elvisz A-ból B-be -, de ugye mindenkinek joga van eldönteni, milyen kocsit vesz magának.
Attis: ebben a cikkben két képaláírásnál szerepel a csali típusa (és még van benne két bot is, amit forgalmazunk de említés sem esik róla), sajnálom hogy zavar, de egy, ez nem megrendelésre készült, hanem van egy cégünk (ez itt), ami nem forgalmazza a te kézműves csalijaid, ezért mi sem azzal horgászunk (pedig kipróbálnám), nem tudom hol volna a logika és hitelesség abban, hogy teljesen mást ajánlunk, használunk, mint amivel kereskedünk. Lehet hogy most egy-két olvasónak ez böki a szemét, de a hiteltelenség még többét szúrná.

3 éve

Hozzáteszem, mindenki azt dobál, amit jónak lát, ha valaki azt hiszi, hogy azért fog fogni, mert 6000 Ft-os a wobbler, ami a zsinór végén fityeg, akkor nyugodtan dobálja azt.
Bennem azért motoszkál, hogy ha ott vannak a balinok, és már fél órája huzigálom a wobbleremet a fortyogásban, s csak egyet bírtam elcsípni, mikor normális esetben ilyenkor szinte minden bedobásra akad egy rávágás, akkor kipróbáltam volna más csalit is. Balinra egészen olcsó, mégis meglepően fogós csalik vannak - ha nem ragaszkodik az ember a fahalacskákhoz.

3 éve

Kétségtelen, a minőséget meg kell fizetni. Meg a nevet is.
Ez utóbbit gyakran búsásabban...

miska
3 éve

Nem használtam ezeket a woblereket,de a kép alapján is jónak tünnek.Hosszú évek tapasztalata alapján kijelenthetem,a minőséget meg kell fizetni.Ez nem azt jelenti,hogy nem használok olcsó csalikat,söt pl.egérúszáskor "filléres"wobikkal meglepően eredményes vagyok.Inkább egy ilyen árú csali elvesztésekor az "összeg" miatt bánkódik az ember,ill.vitt már el csuka pótolhatatlan,beszerezhetetlen csalit.(legutóbb Realiser jr.-t.,barátom talán még tud intézni).Én elsősorban Yo-zuri és Nils Master párti vagyok,de az a szép az egészben,hogy különféle az ízlésünk,nem hagyjuk beskatujázni magunkat.

3 éve

Felmerült bennem az is, hogy azért kellett ezeket a wobbikat küszívásra vinni, hogy biztos akadjon valami, mert amúgy amúgy a cikkben leírt körülményekhez képest azért nem lehetett túl nagy kapkolódás.
De ez biztosan csak a rosszindulat miatt jutott az eszembe.

Attis
3 éve

Alapjában nagyon csípem V.Csaba és Sz.Zoli pergetős írásait,de nem az ilyeneket.Ezek promós rendelések.Persze csak Sebile,meg Illex............
Idióta milliomos/palánta/ sznobok meg rohannak vásárolni.Az ehhez hasonló csakrapalartmeuroholdbokorkarcsis írások miatt nem veszem meg a horgászújságokat,s kezdtem el wobblert készíteni magamnak.

3 éve

Mikor megláttam a csalik árát, egy picit szöget ütött a fejemben, hogy feltétlenül kellettek-e ezek a méregdrága wobblerek a négy (ha jól számoltam) halhoz, vagy ment volna ez fele árú Rapalákkal, harmadárú ez a Salmokkal, esetleg tizedárú de jól működő noname csalikkal is?

3 éve

Ne sárgulj, idén nagyon keveset horgásztam, de majd jövőre!

miska
3 éve

Sárgulok az irigységtől,itt az alsó-Tiszán az idén is elmaradt a normális áradás,küszívás,az igazi nyárelei frankó pergetésnek lőttek.A seggenülős horgászok fogtak néhány szép harcsát,pontyot,egyébként gyér a fogás.Hál Istennek a halászoké is.Most.amikor ezeket a sorokat pötyögöm,megérkezett a várva várt lehűlés csapadékkal,talán majd beindulnak a ragadozók és lehet tesztelgetni a műcsalikat is.Várom a mederfelőli rablások elkövetőinek lebuktatását!