Horgász akciók 920

A mai ABU Garcia orsók

A svéd ABU Garcia ma már itthon is legalább olyan híres a multipikátoros orsóiról, mint a peremfutókról, én most mégis inkább az utóbbi szegmens nagyobb érdeklődésre számot tartó modelljeit mutatnám be.

2015-ben is megjelent jó pár újdonság, ezek esetében jelezni fogom, hogy korábban még nem találkozhattak ezekkel a szerkezetekkel a horgászok. Igyekszem a különféle specifikációval (és árfekvéssel) rendelkező sorozatokat összehasonlítani, hogy megkönnyítsem a döntést egy esetleges vásárlási szándék esetén.



Hadd kezdjem ezúttal a legjobb árú termékekkel, mert komoly meglepetések is vannak.

Cardinal 50FD

Itt van mindgyárt egy vadiúj, erre az évre tervezett sorozat, a Cardinal 50-es. Kifejezetten olcsó szegmens, már ami az árát illeti, mert ár-érték arányban kiváló ajánlat, ahogy az angol mondja, "value for the money".

Nagyjából 5-7000 Ft közötti összegért kapunk egy kifejezetten jól kinéző, a hagyományos ABU peremfutós külcsínyt követő, fémdobos, elsőfékes orsót. A csapágyak száma 3, s a futása nyilván nem vetekszik a top szegmens darabjaival, de több, mint amire a legtöbben számítanának. Már ennek a sorozatnak is lassú oszcillációs a dobemelése, és nagyon szép zsinórprofilt képez. Külön ki lehet emelni, hogy a 20-as mérettől felfelé minden modellnél 7,2 kg-os fékerő áll rendelkezésre, ami a szegmensben nem jó, hanem brutál módon kiemelkedő. Biztosan állítom, hogy normál használatban senkinek nem lesz szüksége ennek a lehetséges maximális fékerőnek a kétharmadára sem. Tudom szubjektív, és a használat szempontjából pont indifferens, de ez egy szép orsó, szívesen láttam volna ezt a dizájnt akár sokkal drágább variációknál is!

Azoknak ajánlható, akik nem feltétlen horgásznak többször egy héten, de egy megbízható, neves márkától szeretnének egy orsót birtokolni - remek áron.

Cardinal S
Nézzük mi többet kínál az S sorozat. Itt már 4 csapágyat kapunk a pénzünkért, és a lassú oszcilláció mellé már megérkezik az ún. Everlast, azaz végtelencsigás meghajtás is.

Az orsóház könnyű grafit. Ez a szegmens az egyik legnépszerűbb, ezért az ici-pici UL mérettől (5-ös), kapható első fékes változatban egészen a 60-asig. Ennél a modellsornál diverzifikálták a kínálatot a hátsófékes (RD) változatokkal is, ebből a fajtából négy méretet kapunk 20-as és 60-as között.



Ez még mindig egy nagyon kedvező árú sorozat, s ha a Cardinal 50-eseknél azt mondtam, hogy nagyon megéri a pénzét, erről a szériáról is pontosan ez a véleményem.

Cardinal SX
Ha tovább haladunk felfelé a képzeletbeli létrán, a Cardinalok középre pozícionált, SX  szériája következik. Az "S" modellekhez képest kettővel több a csapágy, már 6 db-ot találhatunk a belső szerkezetben.

Az orsó fém dobja kikönnyített, perforált peremmel érkezik. Az SX-nél már egy grafit pótdob is kerül a dobozba, ami sokak számára vízválasztó.

Cardinal STX

A triumvirátus hétcsapágyas tagja, mely a korábbi modelleknél felsorolt jellemzőkön felül, már alu hajtókarral bír, de még grafitból készül az orsóház. Viszont a kikönnyített fém dobon felül már a pótdob is alumínium. Meg kell jegyezni, hogy a külalak, az orsók formája nagyon hasonlatos.

Mindhárom sorozatnál (S, SX, STX) a fékrendszer azonos, a felkapókar, a rotor nagyon egyformának tűnik. A különbséget és az árbeli diferenciát a kiemelt többletszolgáltatások indokolják.

Orra II S
Ez a második generációs család 2015-re készült el. A minőségi alkatrészek sora ezeknél az orsóknál tovább gyarapszik. Csak a rend kedvéért, lassú oszcillációs dobemelés, végtelencsigás meghajtás, Carbon Matrix Hybrid fékrendszer, speciális nemesacél főtengely, ún. ARC-6-os váz (alumínium és C6 karbon vegyesen), s a csapágyak kapcsán egy új fogalommal is ismerkedünk, a HPCR csapágyak só-, víz- és korrózióálló anyagból készültek, és teljesen gondozásmentesek.

Ebből 6 db van az orsókban, plusz egy nemesacél csapágy hetediknek. A dob formája a lassú oszcillációs dobemeléssel együtt egy úgynevezett Rocket Line Management Systemet alkot, mely a zsinór tökéletes felcsévélését teszi lehetővé, ami egyben a leghosszabb lehetséges dobásokat is jelenti a zsinór orsón való súrlódásának minimalizálásán keresztül. Az alu hajtókar, a könnyített, fonott zsinórra optimalizált fém dob itt már alap. Ez a család már egy igen erős versenyző, komolyabb horgászoknak ajánlott, akik gyakran nyúzzák a felszerelésüket!

Orra SX

Minden benne van, amit az Orra S sorozatnál említettünk. A speciális fém dobjára közvetlenül tekercselhető fel a fonott zsinór, nem fog elcsúszni, megforogni rajta. Immár 9 csapágy biztosítja a hibátlan futást és a hosszú élettartamot.

Az orsó ház meghatározó része egyetlen fém darabból áll, ami a belső szerkezetet nagy precizitással öleli körbe, így a kotyogás, vagy kikopás okozta lötyögés, sokkal később fog jelentkezni. Az áttétele a közepesen gyors 5,8:1-hez, ami kiváló pergető orsóvá teszi.

Ez már egy igen kiváló, megbízható tartós pergetőorsó.

Revo S
Amit az ABU manapság a legjobbnak gondol a peremfutó orsók háza táján, abból a top minőséget kapták a Revo sorozat orsói.

A 7 csapágyas S szériából használok egy 10-es méretűt már jó ideje, és nagyon elégedett vagyok vele. Igen megbízható darab, kiváló fékkel, könnyed meghajtással és nem hibázó felkapó-karral. Az eddig orsóknál felsorolt összes extra benne van, plusz a váz érdemi, meghajtást stabilizáló része X-Cräftic™ Aluminiumból van, a többi helyen a súlycsökkentés érdekében C6-os carbont és speciális polymert használnak.

A főtengelyen túl, a meghajtás több eleme is speciális nemesacélból készül, ahol nem ez van, ott pedig a ABU-nak kifejlesztett Duragear™ anyagokat találunk. Ez megint csak szubjektív, de a fekete-fehér színét szerintem nagyon eltalálták.

Revo SX

Az ABU csúcsmodellje 9 csapágyas, és az egyéb belső értékei nagyon hasonlatosak az S szériához. A külalakban kapott még finomságokat, pl. az EVA fogantyú díszei ilyenek, vagy a piros-fekete színvilág általában.

Álljon itt összegyűjtve, hogy mi minden jó került bele:
•    végtelencsigás meghajtás
•    lassú oszcillációs dobemelés
•    8+1 HPCR (só-, víz- és korrózióálló, topminőségű) csapágy
•    X-Cräftic Aluminium orsóház
•    szabadalmaztatott, Duragear anyagú forgó elemek
•    nemesacél tengely
•    Carbon Matrix Hybrid fékrendszer
•    fonott zsinórra tervezett dobok

Összefoglalva elmondható, hogy már a kifejezetten olcsó, belépő szinttől versenyképes orsókkal jelentkezik az ABU, de a legdrágább peremfutói sem kerülnek csillagászati összegbe. (Akár 5-6-szor ennyiért is vehetünk orsót, ha nagyon akarunk.)  A top modellek már prémium anyagokkal és prémium megoldásokkal nyújtanak az orsóknak igen hosszú élettartamot, a horgászoknak pedig sok-sok élményt, és a könnyed horgászat lehetőségét.

Ha megfelelő eszközök vannak a kezünkben a kedvenc hobbink gyakorlása közben, akkor az egész tevékenységet kerekebbnek, teljesebbnek éljük meg. A kevés szabadidőnket töltsük el olyan horgászfelszerelések között, melyek minőségükkel segítenek a horgászathoz kapcsolódó érzések kiteljesítésében. Az ABU nekem (a botjaival együtt) mindig valami hasonló volt.

 

Ezek megvoltak?bezár
Tovább a Fishing Time-ra »
Camping - Prologic Cruzade 1200

hirdetés