Őszi-téli ruhavásár 2.

twister címkével megjelölt cikkek

A héten sikerült pár napot a kedvenc folyómon tölteni, így egyrészről friss információkkal szolgálhatok a vízről és a fogási lehetőségekről, másrészt lehetőségem nyílt egy új szerzemény kipróbálására is.

Bizonyára vannak páran, akik több kapitális süllőt fogtak nálam, ez az írás nem is nekik szól, hanem azoknak, akiknek még egyáltalán nem vagy már volt a horgon, de valahogy mindig a nagy ment el.

Mindig izgatottan várom, ha idegenbe megyek horgászni, főleg, ha a Balatonra. A természetes vizek vonzottak világ életemben, s bár a dunai süllő a legszebb hal számomra, azért az opálos balatoni balin vagy a nád széléből kibogarászott csuka is megér egy-két óra autóutat.

Lassan közeledtek már az ünnepek, mikor beköszöntött végre az igazi tél. A hőmérő higanyszála az éjszakai órákban mínusz tizenöt fok alá kúszott, a fákat belepte a fehér zúzmara és az esős hónapok nyomán felduzzadt tócsák is teljesen befagytak végül. Mindenki átkozza ezt az időjárást, kivéve természetesen a vérbeli süllőhorgászok. :o) Aki már végigpergetett pár szezont a Dunán tudhatja, hogy a masszív lehűlés és a megnyugodott vízszint előcsalogathatja, akár a szebb sárkányokat is rejtekhelyükről. A tavalyi esztendőben is ebben az időszakban fogtam legnagyobb süllőimet és bizony most is sokat reméltem titkon, de amivel nem számoltam, hogy bizony a karácsony el fogja venni a legjobb napokat, hiszen ekkor, egyetlen férfiként a családban, egyéb kötelezettségeim is akadnak. No, de azért megpróbáltuk kihozni a maximumot ebből a helyzetből is... ;o) Tovább »

Odaúton a búcsúzkodó éjszakai mélykék tiszta égen az éppen aludni készülő fogyatkozó telehold figyelt engem, visszaúton pedig a kipihent Vénusz hunyorgott rám az esteli fekete égbolton. Közöttük eltelt néhány óra, mialatt történt egy s más, mint ahogy általában. Röviden összefoglalva; kétszázhetven kilométer, szűk négy órás autó út, meleg baráti kézfogás, egy szivárgó lemezcsónak, egy ultra light és egy kisebb dobósúlyú pergető bot, hozzájuk mért plasztik csalikkal, csodaszámba menő szép február eleji időjárás, tizennégy darab süllő egy kivétellel, élménydús horgászat és jó hangulat. Nem is tudom érdemes lenne e tovább folytatni, mert a lényeget összegeztem és az agymenéseim hosszas olvasása nem biztos, hogy lekötne mindenkit. Sőt... és valljuk be manapság inkább vizuális lényekké váltunk, mint olvasóvá. Valójában azt hisszük, amit látunk, zagyvaságot meg bárki tud hazudni, azaz mostanában a hosszú rizsa senkit sem érdekel, főleg fotó nélkül... Tovább »

Novemberben igen szép süllőfogásokkal ajándékozott engem és barátaimat az öreg folyó. Gumival és wobblerrel is egyre-másra kerültek horogvégre a szebbnél-szebb tüskés hátú haramiák. Kíváncsian vártuk hát a folytatást. Vajon, ha beköszönt a decemberi hideg, megmozdulnak majd a testesebb példányok is? Ám, a természet ismét tréfás kedvében járt és lehűlés helyett egy erőteljes felmelegedéssel és emelkedő vízszinttel találtuk szembe magunkat. Ha ezt dobta a gép, akkor ezt a helyzetet kellett megoldani. Bár kellemesebb pulóverben pergetni, mint vastag termoruhában, kesztyűben és csuklyában, számítottam rá, hogy ez bizony nem a nagy süllők időszaka lesz... és sajnos, igazam is lett végül. Tovább »

Már türelmetlenül vártam, hogy újra beköszöntsön az igazi ősz és régóta tervezgetett Tisza-tavi túránkba végre belevágjunk barátaimmal. Mikor kezd lerohadni a sulyom, a hínár, ott a helyünk a végeláthatatlan nádas tenger labirintusában, falánk csukákra portyázva. Ám, embert tervez, Isten végez – tartja a szólás. A túra tervezett időpontja előtt egy cirka héttel zavaros áradás vonult végig a Tiszán, kakaó barnára festve a tározó máskor kristály tiszta, fekete vizét. Korábban futottunk már bele hasonló körülményekbe és tudtuk, ez bizony nem sok jóval kecsegtet. A stratégia tehát, a nyílt víztől zárt, belső Tisza-ágak, morotvák felkutatása volt, ahova talán nem tört még be a zavaros víz. A tiszta részek megtalálása jelentette az egyetlen reményszálat, amelybe kis csapatunk kapaszkodhatott. Tovább »

Hajnalban már vastag pulcsis hideg van, de napközben még mindig napozni lehet. Sokat vártunk rá, de végre itt van újra az ősz, vagy ahogy sokan illetik, a szezon. Bár majdnem egész évben a rablóhalakat kergetem, mégis van valami ebben az évszakban, ami kicsit furán szólva, de tényleg hivatalossá teszi a dolgokat... Tovább »