domolykó címkével megjelölt cikkek

Tudom, nem ez a legaktuálisabb téma, de most, hogy jó hír szinte alig jön a vizeinkről, talán szívmelengető lehet olvasni egy kicsit a vadregényes és semmivel össze nem hasonlítható illattal körbeölelt Hernádról.

Az idei nyár különösen csapadékos, frontokkal tarkított időjárással kedveskedett a horgászat szerelmeseinek. A folyamatosan változó körülmények az én kísérletező kedvemet is meghozták, gyakran faggattam a város környéki patakokat domolykók és más ragadozók után kajtatva. Általában csak néhány órát töltöttem a parton munka előtt, vagy után, de ez elég volt ahhoz, hogy kipróbáljam magam és tapasztalatot gyűjtsek néhány újszerű szituációban.

Az Ipoly, északi határfolyócskánk igazán szerethető víz: ha nem is mindig hallal, de vadságával és kiszámíthatatlanságával gyakran tud meglepetéseket okozni. Aki pedig szeret kisgatyában határt sérteni, annak kifejezetten ajánlott rajta egy gyors domolykózás.

A küszívás minden évben tartogat néhány jó pecát, feltéve, ha az ember éppen abban a pár napban éppen a megfelelő helyen fog pergetőbotot. Már június elejétől érdemes figyelni a sneciket, hallgatózni éjszaka és ahol csoportosulni látszódnak, rájuk nézni, akár napi rendszerességgel. Persze az időzítésben jól jöhet egy baráti "füles" is, de sokkal nagyobb élmény, ha magunk fedezzük fel a nyerő helyeket.

Alig két éve, hogy az ultralight pergetés és ezzel egyidőben a patakpeca szerelmese lettem. Temérdek szakirodalmat és beszámolót átolvastam, hogy minél ügyesebb és sikeresebb horgászává váljak az aprócska vízfolyásoknak, de be kellett látnom, ez így nem működik, bizony mindent a magam bőrén kell megtanulnom. Abban bízok, miközben írom ezt az összefoglalót, hogy majd Te, kedves Olvasó, a magad hasznára tudod fordítani a történteket, tanulsz az én hibáimból, sikereimből.

Hazánkban eddig többnyire ismeretlenül csengett a lengyel Dorado műcsaligyártó cég neve, néhány bennfentes horgászon kívül nem sokan használták ezeket a wobblereket. Az idei évtől azonban ez változni fog, mert már a hazai kereskedelemben is kaphatók. Összeszedtük a legérdekesebb Dorado műcsalikat, amiket érdemes lesz idén kipróbálnod. Van köztük néhány igazi különlegesség!

Reggel óta csónakban voltam, végigdobáltam legalább tíz folyamkilométernyi helyet, amiken mindig szokott akadni ez-az. "Felesleges is beülnöd, sehol semmi" - fogadtam a késő délután betársuló nagybátyámat.

Volt úgy, hogy többet töltött a csali a partszéli bozótosban mint a vízben, és volt, hogy több műanyagszemetet kényszerítettem partra mint amennyi halat sikerült. Úgy érzem sikerül kinőnöm ezt a korszakot.

Szezonindító akciók

Ha valaki esetleg még nem próbálta, az nem is sejti mekkora élmény domolykóra pergetni. Keményen vág oda a csalinak és jól tartja magát a horgon is. Kapása szinte összetéveszthetetlen a többi haléval, olyannyira vehemens.

Ritka az a tavasz, amikor nem áradástól duzzadnak a folyók. Különösen igaz ez a kis folyócskákra, mint a Hernád, a Sajó vagy a Bódva, csakhogy a lakóhelyemtől elérhető távolságban lévőket említsem, amelyek az első jobb eső hatására bezavarosodnak. Az idei nyitány azonban teljesen más volt. Nem is olyan rövid életemből sem emlékszem, mikor lett volna akár csak közel ennyi ideig tiszta víz a hegyi folyókon márciusban. Már az öröm, ha a hóolvadás előtti enyhülésben pár napot tudunk domolykózni, ezúttal viszont egészen április közepéig, az új tilalom kezdetéig hódolhattunk UL-szenvedélyünknek.

Ennyire nem mostanában kívántam a horgászatot, és bár hétköznap sorra követték egymást a legszebb tavaszi napok, hétvégére hidegfronttal riogattak. Úgy voltam vele, ha nyűtt otthonkás, vékony bajszú éltes hölgyek jönnek az égből, akkor is kimegyek. Tovább »

A tegnapi sárkányeregető időjárásban Tamás barátommal megejtett első idei közös horgászatunk szép halakat adott a Marcalon, így kézenfekvő volt, hogy ma is a partjára látogatok. Tovább »

Komolyan mondom, már az odavezető út is megérte. Nem jártunk túlzottan messze Budapesttől, mégis egészen elfeledkeztem a városról, a lenyűgözően szép táj teljesen magával ragadott. A kicsit borongós, esős idő és az őszi színek csak fokozták a fenséges látványt. A második meglepetés akkor ért, amikor ránéztem a vízre. A színe komoly mélységre, a felszín mozgása rendkívül erős áramlásra utalt. No de sebaj, hisz itt laknak a halak! Tovább »

Miután felvettük a melles csizmáinkat egy kis séta következett a hazánkban 143 km hosszban folyó vízben, míg nem találtunk egy kis ideig fix pontnak mondható táborhelyet. Tovább »

Dunai pergetéseim során rádöbbentem arra, hogy a potenciális ellenfelem az UltraLight módszert alkalmazva főképpen a domolykó lehet. Ennek oka, hogy az általam horgászott szakaszokon egyértelműen ő a leginkább előforduló hal. Járulékos halként ott van még a jászkeszeg, a balin, a kősüllő, sőt még a süllő is, melyek közül az utóbbi 2 éjszaka a legjellemzőbb. Tovább »

Tomi szezonzáró drávai kuttyogatásra invitált, és hát az ilyen csábításnak nehéz ellenállni. Olyan szinten felkeltette az érdeklődésemet, hogy az UL csalikat is otthon hagytam Pécsen, de még monofilból is csak valami sodron merevségű 0,19 körülit vittem magammal. Tovább »

Jane, Jake és Jack a rájuk váró kalandoktól felajzva, vidáman és gyorsan kezdték meg a bepakolást a hajóba. A Silver Bullet megszabadult az őt védő fóliától és minden csomag a helyére került. Egyikük sem tudta, hogy életük legdurvább kalandja vár rájuk azon a napon. Tovább »

A Gaja-patakon jártunk. Kicsit mindig félek, ha új vízre megyünk, ezért próbálok minél több információt begyűjteni arról, mielőtt elindulunk. Most is így tettem, de a konklúzió mindig ugyan az: higgy magadban és a benned lévő horgász-megérzésben! Bocs, hogy így az elején lelövöm az Tovább »

Ingyenes szállítás

Június közepén kezdődött. Szegedről jelezték, hogy beindult a virágzás, első nap gyengén. második nap erősen, a halak ráálltak, volt vircsaft. Tovább »

Nem szeretnék többet bajlódni a castinggal. Nagyon ritkán vettem csak a kezembe és akkor is időről-időre csalódást okozott. Pedig nagyon akartam esküszöm, mert majdnem annyira vonzott, mint a műlegyezés! Tovább »

Örökre megdönthetelennek tűnő álomhatár dőlhetett volna meg a hét végén, amikor Biró “Csiró” Attila 74 centis, jóval hat kiló feletti domolykót fogott a Sióból. Tovább »

Egy brit horgásznak jól indult a tavasza a Trent folyón Nottingham közelében. Nemrég ugyanis megfogta élete domolykóját! Tovább »

Soha ilyen korán még nem ért véget a ponty tilalmi ideje. Már májusban szabadul... Tovább »

A tilalmak csak hétfőn indulnak, ellenben holnaptól már szabadul számos halfaj. Tovább »

Több halfajra is tilalmi idő kezdőik április 15-től. Összegyűjtöttük őket. Tovább »