Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Miszlai mennyország…

2014.10.31.

„Vannak időszakok, amikor ülhetünk napokat vagy akár heteket is a víz partján, eredménytelenül. És van ez fordítva is amikor teljesen mindegy, hogy hova dobunk. Egy megfelelő csalival és egy jól összerakott szerelékkel igazán eredményesek lehetünk. Így történt ez nyár elején is, amikor eljutottam egy viszonylag kicsi, de mégis szenzációs vízre… Horgászataim során, sajnos többször is előfordult velem, hogy a legjobbnak vélt helyen a legjobbnak vélt csalival próbáltam horogvégre keríteni a pontyokat, de sajnos eredménytelenül. Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés, mi lehet az, amit rosszul csinálok? Mit lehetne tenni annak érdekében, hogy a sok hal közül ami él a vizekben legalább egyet megfoghassak, hogy azzal is el tudjam feledtetni magamban, mind azt az üres órát amit kapás nélkül töltöttem el a víz partján”

Egy nagyon kedves cimborám mesélte, hogy szokott járni, horgászni egy kis tóra nagy pontyokra „vadászni”. Ez a tó mindössze 8 hektár, amiből 6 hektár horgászható vízterület. A többi részét a nádasok és a kíméleti terület teszi ki. Nemrégiben fogott ott egy nagyon szép 20 kg feletti pontyot, aminek fotóját nagy büszkeséggel mutogatta. Gondoltam magamba miért ne próbálnám meg én is. Megbeszéltük, hogy meglátogatjuk a tavat és megteszünk mindent a maximális siker érdekében. Hamar le is foglaltuk a helyet, amiből nem sok választék volt. Az egész tavon négy hely közül lehet választani. Mi a gáti részt szemeltük ki magunknak, 72 órára. Az indulás előtti napokban egyre többet néztük az időjárás előrejelzést, de csak kánikula hátán kánikula volt írva. Kezdtünk kicsit félni, hogy nagyon fel fog melegedni a víz és akkor a pontyok kapókedve pedig csökkenni fog. Eljött hát a várva várt nap. Megérkeztünk a tóra egy gyors körbetekintés és már el is foglaltuk a „bázist”.

Körülbelül 120 méterre a parttól le volt ütve egy cölöp a vízben. Az volt a „határ” amíg lehetett horgászni. Azzal egy vonalba helyeztük el bójáinkat. Az etetésünk főtt magvak és pellet keveréke volt. Csalinak szintén pelletet használtunk. Épp, hogy megkezdődött a háromnapos horgászatunk egy fura dologra lettünk figyelmesek. Az ég kezdett felhőkbe burkolózni és a levegő hőmérséklete kezdett egyre inkább csökkenni. Ezek az isten adta természeti „csodák” meg is hozták a halak kapókedvét! Egy órával a felszerelésünk behordása után, megtörte a csendet a jelző hangos sikítása. Első halam 12.50 kg-ot nyomott, aminek felettébb örültem. Miközben mérlegeltünk, fényképeztünk és kíméletesen visszaeresztettük éltető elemébe ezt a remek halat, elkezdett szemerkélni az eső és erősödött a szél. Fel is készültünk mindenre, és tudtuk, hogy itt valami jó fog történni.

Egy igen drasztikus front lehűlés kellős közepébe csöppentünk bele váratlanul. A pontyok oly szinten elkezdtek táplálkozni, hogy a három botból egyet ki kellett tekernem. Egész délután és este nem csináltunk mást, csak ki be, csónakáztunk. 24 órával később össze számoltam a halak súlyát és 247 kg pontyot sikerült mérlegelnünk.

A második napon a sok gyönyörű hal megfogása után, úgy gondoltuk kipróbálunk más csalikat is. Érdekes módon a bojli felé nem nagyon hajlottak a pontyok. Észrevehetően ritkultak a kapások.

Próbáltunk egy külön etetést készíteni a tó amur állományának. Kizárólag csak magokat tartalmazott az etetés. Egy szép példányt sikerült megfognom belőle. Ami egy 20 mm-es ananászos süllyedő és egy 15 mm-es scopex pop upp-ra érkezett.

Elérkezett az utolsó napunk. Ismét minden botunkon pellettel csaliztunk, hogy tudjuk fárasztani a szebbnél szebb halakat. Nem voltak válogatósak a méreteket nézve, az egy szem 16 mm-est ugyan úgy húzták, mint a dupla 20 mm-est.

Eljött hát a vége. Szép lassan elkezdünk pakolni és elhagytuk a horgászhelyet. Fáradtan, de sok jó élménnyel és tanulsággal tértünk haza. Nem mondhatnám, hogy ez a három nap a pihenésről szólt. Miután hazaértünk, összeszámoltuk a kifogott halak mennyiségét és súlyát. 72 óra alatt 84 db halat fogtunk, aminek a súlya több mint 700 kg volt. Kereken 30 db 10 kg feletti halat sikerült a szákba terelnünk és lencsevégre kapnunk.

Ezek az öröm pecák tudnak igazán nagy lelkesedést adni. Amikor a gondokkal sújtott mindennapi életből kitudok, szabadulni és ezekkel a szenzációs teremtményekkel tölteni az időmet. Számomra a horgászat nem csupán hobbi, hanem életérzés. Ezek a halak nem
csak akkor jutnak eszembe, amikor épp a tóparton ülök és várom a kapást. Gondolatban is velük kelek és velük fekszem. Aki igazán rajong, ezekért a pocakos iszaptúrókért az tudja mire gondolok.