A visszavágó

Közel egy hónapot kellett várni a visszatérésre. A tározó vize közben tovább hűlt, benne voltunk az őszben és a halak már összeálltak, készültek a téli időszakra. A célhalak ismét a süllők voltak és bár a horgászat időpontját jó előre megbeszéltük, szerencsénk volt az időjárással, egy picit melegebb volt az átlagosnál és a szél is enyhe maradt.

Tapasztalatom szerint a hideg évszakban eddig jobban tudtunk fogni a számunkra is kellemesebb napokon, persze az extrém dolgokat leszámítva, azokat nem próbáltuk.
A szokásos reggeli késés most elmaradt és időben tudtunk indulni a kikötőből. Az első tervezett megálló most nem jött be, bojlisok egy akadó közepébe állították a bójájukat. Az egy dolog, hogy messzebb volt a parttól, mint az engedélyezett kétszáz méteres távolság, de hogy pont sikerült egy víz alatti fába állítaniuk, innen gratulálok nekik, így garantáltan elzavarták a környékről a halat a zörgéssel. A közelben azért próbát tettünk és rögtön az első dobásra fogtam egy apró süllőt. Friss telepítésből származhatott, méret körülire tippeltem. Hamar tovább is álltunk innen, mert nem tartottuk valószínűnek, hogy a közelben nagyobb hal is legyen, a piciket meg nem akartuk zaklatni.

Egy másik akadós területet céloztunk meg, ezt a múltkori alkalommal kihagytuk és mindkettőnk céljában szerepelt, nem is volt messze így adta magát a megoldás. A súly leengedése után elkezdtük a gumikkal kitapogatni, hogy hol akad és hol nem. Hamar sikerült megtalálni és miután kipattintottam a csalimat még az esési fázisban hatalmas rávágást kaptam. Süllőm jó erőben volt, de az erős felszerelésemmel hamar megadásra kényszerítettem és beemeltük a csónakba. Szerencsésnek mondhattam magam, a horog mélyen a szájában volt, viszont alig fogott egy kevés bőrt a csontos részen. Ezután már szándékosan céloztuk ezt a területet és először Gergő kapott egy hasonló ütést, majd nálam is megismétlődött az előző eset. Nagyon jól indult a reggel, már négy süllőnél jártunk és még nem is telt el sok idő.

A folytatás persze ahogy sejteni lehet már egy picit lassabbra sikerült. Ezt a helyet eddigre már eléggé megzavartuk és bár a környéken még próbálkoztunk egy darabig, más beállással, más csalikkal, de a hely elcsendesedett. Közben a mederből, nyílt vízen is csipegetett a többi csónak, így elindultunk ebbe az irányba. Keresni kezdtük a halcsapatokat, nem időztünk egy helyen sokat, ugyanis hatalmas területen lehetett hal és inkább több helyre próbáltunk rá, mint hogy néhányat alaposan végignézzünk. Az egyik ilyen megállónál ismét kaptam egy ütést, majd a bevágás után igen jó ellenállást éreztem. A botom új volt, így nehéz megmondani a hal méretét, de mivel már túl voltam két másfél-két kilós süllőn, így olyan hármasra tippeltem látatlanban. Sajnos ez így is maradt, ugyanis mikor már közel volt a csónakhoz, sikerült kiráznia a csalit a szájából mielőtt megpillanthattuk volna. Ez persze benne van a pakliban, de szomorú voltam, hogy pont a nap hala lépett meg idő előtt.

Ekkorra már benne voltunk a napban és a kapások teljesen megszűntek, nemcsak nekünk, a többi csónakban is nagy volt a csend. Az idő remek volt, úgy gondoltam ha nem is fogunk már mást akkor is megérte jönni. Közben a keszegek is jól érezték magukat és több helyen rendszeresen mutatták magukat a felszínen. Ekkor jött az ötlet, nézzük meg a csapatok környékét, hátha a közelben lesznek a tüskés hátúak is. Az első banda nyugodtan lubickolhatott, viszont a második adag környékén furcsa ütéseket érzetem. Először arra gondoltam, hogy sűrűn állnak a halak és a hátukon kopog a jigfej, azonban a már sokadik ilyen dobásnál valamiért bevágtam. Legnagyobb meglepetésemre egy kiló körüli süllő akadt a horogra, ráadásul szabályosan, szájba. Akkor ezek kapások voltak, úgy tűnik jó néhány halat elbaltáztam :) Nem sokkal később már a második hasonlót tereltem a csónakba, egyértelmű volt hogy egy csapatot találtunk ami épp a keszegeket riogatta. Barátomnak is sikerült fognia belőlük miután egy régi kedvenc csaliját tette a kapocsba. Hiába ettek a süllők, továbbra sem volt mindegy, hogy milyen és mekkora gumi volt feltéve. Miután ez a hely is elcsendesedett, a következő megálló már a kikötő volt. Közeledett a napnyugta, fogtunk bőven halat és kellemesen elfáradtunk. Soha rosszabb napot!
Szabó Zalán

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be: