UL pergetés a Gaja-patakon

Reggel négykor megszólal a telefon, kicsit fáradtan, de elszántan és reményekkel telve neki vágok a napnak. Felöltözöm, lecuccolok a negyedikről, majd elindulok Székesfehérvárra.

Gator bakancs 640

Pirkadatkor odaértem a megbeszélt helyre, 5 perc múlva megérkezik a "helyi profi", aki segít eligazodni a Gaja gyorsan rohanó vizében. Nekiállunk dobálni... Dobálok, közben figyelek, hogy miket mond, hogy merre van gödör, merre sóderpad....stb. Hely-helyet vált de pár finom ütésen és egy kb 10cm-es süllőn, amit Péter fogott semmi. Majd a következő helyen első dobásomra koppintás, vissza dobok oda, megint üti, majd elindul vele, sajnos nem akadt meg, kárászra gyanakszom... Tovább haladunk, a következő beállónál 3. dobásomnál a part mellet leüti nekem egy kb. 15cm-es süllőke. Le sem fotózom megy is vissza. Dobálunk még egy kicsit ott, majd átmegyünk a következő dobálható pályára, ott nekem volt egy elég erős ütésem. Eközben Péter a lábunk alól megfogta 2013-ban az első sügerét.

Hosszabb gyaloglás után megállunk egy bokornál, első dobásokra semmi, arrébb megyek, hogy más szögből is megdobáljam a bokrot. Bekacsázom a túloldali bokor ágai alá az UL gumit, egyszer csak üti, bevágok de nem akad, majd beér a csali a folyásba, hagyom had vigye, érzem, hogy leért a fenékre, fellibbentem és egyszer csak bumm! Megakasztottam valamit, elsőre meglátom azt hiszem, hogy kis csuka, majd mikor közelebb húzom megláttam, hogy egy süllő, de jobb, mint az eddigiek, beakar menekülni a nádasba, én meg egy határozott mozdulattal kiemelem, két fotó és ment is vissza.

Ettől még jobban felbuzdulva dobáltam tovább, de aznap már nekem nem volt semmi. De Péternek jött még egy 51cm-es csuka.

Miután befejeztük a horgászatot elindultunk, ő haza, én a buszmegállóhoz. Mentünk egy murvás úton, majd megnézem az időd, 12:15 huh, sietni kell, elköszönök, majd futásba kezdek. Elfutok egészen a murvás út végéjig, majd nem tudom hova tovább. Körbenézek és észre veszem a síneket, elindulok a sínek mentén, 20 perc gyaloglás után kiérek a Fehérvári útra. Onnan futva megyek a buszmegállóhoz. Majd 12:50-kor odaérek, és egy széken hátradőlve kipihenem az út fáradalmait. Majd látom, hogy jön a busz, jön is de nem ott áll meg, ahol én vagyok, hanem 150 méterrel lejjebb, elkezdek sprintelni, már csak 10 méterre vagyok a busztól, mikor elindul. Csalódottan megnézem mikor jön a következő busz, csak 14:16-kor jön, elkezdek gondolkodni, majd egy hirtelen ötlettől vezérelve neki állok stoppolni. 20 perc múlva megáll egy autós, szimpatikus volt ezért beszálltam. Pétfürdőre ment, ezért útba esett neki, ahova mentem. Innen is köszönöm neki, hogy haza vitt. Így telt ez a napom, első pergetésem a Gaja-patakon. Köszönöm Péternek, hogy ezt a kis részt , bemutatta ebből a csodálatos patakból. Bár 3:2-re kikaptam, de azért élvezetes peca volt!

Jaj, de szép a horgászat!

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

fejos.antal
6 éve

Szia! Olvastam a Botavató pecák írásodat. Nem tudtam sehol máshol kontaktot találni Veled, remélem itt sikerül... Annyit szeretnék kérdezni, hogy: Használtad azóta a blogban szereplő botot? Továbbra is meg vagy elégedve vele? Sekély állóvízre (max. 2 m) keresek finom süllőzésre egy érzékeny, de feszes, gyors botot. A célhal kiló körüli süllőkből tevődik ki, alkalmanként (évi 1-2) bele lehet futni öregebbekbe is. A csali kizárólag gumihal, esetleg twister, 5 - max.10 cm, 2-4 grammos jigen, cheburaskán. 2500-as méretű shimano orsó menne rá (az 1000-sel fenntartásaim vannak), és 0.06 - 0.08 nanora gondoltam. Olyan botot keresek, amivel az említett csalikat megfelelően lehet érezni. Megakadt a szemem a Bluebird-ön... Annyi csak a baj, hogy nagyon messze vagyok Budapesttől, és nem szeretnék feleslegsen egy bot árát utazásra költeni.... Örömmel olvasnám a véleményedet a botról, vagy ha tudsz alkalmasabb pálcát a vázolt célra ajánlani, azt is megköszönöm! Üdv: Fejős Antal