Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Tihany mindenképpen, mindig!

2015.11.23. forrás: Lali-peca

Sokáig úgy gondoltam, ezt a bejegyzést meg sem írom. Kevés kép készült és az elkészültek finoman szólva is randák. Nem mutatok be módszert, nincs benne sok óriási hal (máskor sem szokott lenni, sokan viszont csak azért néznek posztokat). Bár mostanában ez minden bejegyzésemre igaz, azért bízom benne, hogy ez az utolsó ilyen. Az "ismeretterjesztés" kicsit elhagyta a blogot, és ezen szeretnék változtatni!

A tartalom hiányát az okozza ebben az esetben, hogy mindennél jobban és többet akartam horgászni Tihanyban, ezen a rövid túrán. Ez ráment a fényképezésre és a módszerek bemutatására is.
Megint csak egy dolog miatt viszketett a tenyerem: a kövesek reménye! Mások egy jó balinra vágynak, én a kis csíkosakra. Bátyám is megszállottan hajtja az őnöket és ezért azt hittem, nehezen veszem majd rá, hogy kicsorogjunk a tihanyi nagy kútba. De miután reggel, nehéz pályán, fogtunk két szép balint, könnyedén beleegyezett a dologba.

Egy rövid videó, az elsőről:

Sajnos az első délutánon csak dobtunk és dobtunk, de nem találtuk őket. Elszomorodtam, hogy megint nem tudom megmutatni Dórinak és Bátyámnak, hogy miért hajszolom annyira kősüllőket, hogy mennyi izgalmas pillanatokat tud okozni, ha rájuk lel az ember! Egy darabot tudtam 3 óra dobálás után felmutatni.

Aztán másnap egy újabb próbát tettünk. A komp erősen ránk mozdult a révnél odafele menet.

Olyan zavaróan nagy volt a sodrás - ami, itt nem ritka -, hogy a csónak megállítása is komoly problémát jelentett. Egyre nagyobb jigfejekkel próbálkoztunk, de az sem segített, nem jöttek. Közben észrevettem két "helyi erőt", akik egymás után fogták a kövi dinkákat. Megint tudatosult bennem, hogy csak velünk van a baj, nem a halakkal. A technikával vannak gondok és rá kell találni a helyes módszerre, csalira, mint mindig!
A két spori, rövid bottal dobált és mintha drop shot-os cucc lógicsált volna a végén. Gondoltam összedobok egyet, mi bajom lehet, ha egyszer úgy sem jönnek? A megszokottnál jóval nehezebb ólmot kerestem a végére, úgy 25 grammosat. Első dobáskor volt egy kis ütésem... aztán a másodiknál, belecitálásnál egyértelmű választ kaptam és bevághattam aznap az első kövesnek! Egy 25 centis példányt tekertem fel. Nagyon izgatott lettem, de mielőtt újat dobtam volna, lemásoltam a szerkót Bátyámnak is. Fogtam még 2-3 darabot, de aznapra be kellett fejeznünk.

Másnap természetes volt, hogy megint megyünk!
Szinte rutin szerű volt már a kikötés. Elkezdtünk dobálni és lám, minden alkalommal volt kapás! Persze a fényképezőgép kint maradt, annyira siettünk! Eleinte csak én fogtam, Bátyám pedig nehezen érzett rá. Mikor elmondtam neki, hogy aprókat cincálok, arra szoktak rögtön visszabeszélni, hitetlenkedve azt mondta:
- Próbáltam - közben leutánozza a mozdulatot -, de nekem nem jött rá semmi... - és ebben a pillanatban bevág majd, miközben fulladozunk a röhögéstől, felhúz egy jó harmincas kövest!
Onnantól beindult és jobban fogta, mint én. Mivel nincsenek képek, nem is húzom tovább: fejenként körülbelül harminc darabot fogtunk egy-két óra alatt és Bátyámat alig lehetett rávenni, hogy elinduljunk vissza a tanyára. ...azt hiszem megértette a rajongásomat.

Bratyó, tovább kergette a balinokat, de a víz teljesen kitisztult és a takarmányhalak is eltűntek a környékről. Így csak hármat tudott becsapni aznap. A stégen viszont elemükben voltak, ha kishalat kínáltunk fel nekik, akár fenéken is.

Pontyok? Nos, a pontyok jól foghatóak voltak még pár órát érkezésünk után, aztán megjött a keleti szél és eltűntek. Csak éjszaka bújtak elő, akkor pedig már nem volt erőnk semmihez. Négy napig fújt ez a szél. Tehát csak lefekvés előtt dobtam be pontyra, egy kevés időre. Dóri végül fogott egyet, az átlag 2-3 kilósoktól jócskán elrugaszkodva! Előre is bocs, a mobilos képért!

A süllők után most el sem indultunk. Nem láttuk értelmét, mert ahhoz több idő kell, hogy egy jó helyet találjunk.

Ez a túra a régi barátokról, finom kajákról szólt igazán és arról, hogy annyi idő után, megint összejött a banda. Sok vigyorgás és jó beszélgetések, mint anno!

Mert Tihany jó ötlet, Tihany mindig jó ötlet!