Őszi-téli ruhavásár 2.

Negyedszer a Dunán...

A szokásostól eltérően más helyen, és nap szakban próbálkoztunk a harcos bajszosok becsapásával. Az ősz beálltával a víz és a levegő hőmérséklete igencsak lehűlt,ez indokolttá tette,hogy akar nappal is megpróbáljuk,a vélhetően egyre nagyobb csapatokba tömörülő halakat,a mélyebb részeken is megkergetni.

C-protekt

Ennek megfelelően reggel 9 kor az előzöekeben megbeszélt helyen találkoztunk Józsival. Rezső barátunk támpontjai alapján próbáltuk kiválasztani a leg megfelelőbb helyet.
A kövezés megközelítése a kevésnek éppen nem mondható felszereléssel nem volt a leg egyszerű feladat,de végül épségben lejuttattunk mindent a meredek töltésen a vízig.
Nem éppen napsütéses vénasszonyok nyara jellegű időjárás fogadott minket.Borongós köd szitálós és időnként jó csípős szembeszél próbálta kedvünket szegni,igyhát bizony elkelt a meleg öltözék.

Az a néhány alkalom amit a Dunán töltöttem,egy viszonylag lassú folyású sekélyebb részen volt.

Ezért hát fura látvány volt a sebesen folyó és örvénylő szakasz látványa.Szinte látom magam előtt a tanácstalan arcomat ahogyan ott állok és azon morfondírozok vajon hogy fog megállni ebben a húzós vízben az 50g tányérolommal nehezített vég szerelékem?! Józsi felkötött egy 60 g ólmot majd belendítette 10-12 méterre.A folyó nem volt rest azonnal belekapott és szinte tépte ki a kezéből a könnyű kis feedert. Egymásra néztünk és picit elhűlt tekintettel de végül a maradás mellett döntöttünk,azzal az opcióval hogy ha nem megy hát arrébb cuccolunk.Ezután bot álvány állítás de csak egy-egy bot szerelése és csalizása majd bevetése következett.
Bedobott szerelékeinket a víz az alattunk elterülő kövezés lábáig sodorta,ami ha nem akadt nem is olyan rossz dolog.Ugyanis az enyhe kanyar miatt a vízzel érkező hordalék melyben a márnák számára sok szerves anyag található itt gyűlhetett össze,mint egy természetes etetést létrehozva.

Bedobást követően néhány perccel eleredt az orrom vére amit hátrahajtott fejjel próbáltam csillapítani,mikor is csörgésre lettem figyelmes ,ahogyan az egy szem botom borítja az álványt és indul a víz felé.

Annyira meglepődtem a vehemens kapás "hallatán" láttán hogy csak rövidke lefagyást követően sikerült megfelelő pozícióba emelnem a botot.Mikor utolértem a kapás elkövetőjét ,heves rángásokkal jelezte nem tetszését.Sajnos a kontaktus a korábbi ügyetlenkedésem következtében hamar megszakadt,lehetett érezni hogy a zsinór kétszer megpeng a víz alatt valamiben majd egyszer csak megkönnyebbül....

Egyszerre szomorúság és öröm járta át a testem.Szomorúság mert egy jónak vélt halam távozott ideje korán a horgomról,másrészt pedig örültem hiszen a Dunán különösen fontos a jó hely választás,márpedig ha ilyen rövid idő alatt sikerült kapást elérni csak jó helyre ültünk.
Ezen esemény után nem volt kérdés MARADUNK!!!

Azonnal szerelésbe kezdtünk immáron 2-2 bottal folytatodott a peca.
Alig 20 perc elteltével a jobb oldali bot spiccén erős ütést véltem felfedezni,ami rövidesen erőteljes húzásba teljesedett ki.A jelenet sort határozott be emelés követte majd megkezdődött a fárasztás.

Nagyon jó összhang mutatkozott a folyóvizi feeder és a kellő pontossággal beállított fékű orsóm között.Így hamar kivédekezték a hal szabadulási kísérleteit és megadásra kényszerítették,az amúgy csonti csokorra kapó 53 cm márnát.

Kíméletes horog szabadítást és néhány fotót követően következett a menetrend szerinti visszaengedés.

Néhány dobás után kitapasztaltam hogy tudom úgy dobni hogy végül megközelítőileg egy azon helyre (az előző kapás helyére) tegye horgomat a víz.Ugyan etető kosarat nem használtam ám a kihozott anyagból mégis bekevertem egy kg-ot majd a kétkezes gombócokat a meghorgászandó terület közelébe dobtam.

Talán ha fél óra telt el mikor újabb delikvens jelezte rátalált a pici horgomra a Duna alján.Erős húzást illik válaszolni,akasztok is majd fársztom aktuális ellenfelem.Jól küzd a halam gyors és lendületes iránycáltoztatásaiból márnát sejtek,méghozzá biztosan méreten felülit.Sodrásnak felfele indul,szigorúan próbálja magát a fenék közeli részen tartani,elemeléseimre rendre nem engedelmeskedik.Néhány perces küzdelmet követően megadja magát,izmos hengeres teste átsejlik a víz alól,majd békésen csúszik a merítő fölé.A horog megint tökéletesen akadva száj szegletet átütve őrzi halamat....

Ismételten néhányszor kattan a gép majd mehet is vissza a sebesen rohanó Dunába.

Eseménytelen fél órát követően ismét eredményes vagyok.Méret körüli a ifjonc a zsákmányom.Örömöm határtalan alig másfél óra alatt 3 fogott és egy elbénázott hal...
Ezután Józsi pillanatai következtek.Erős húzós kapása van de sajnos lukat üt.Nemsokára azonban bot húzós kapása után megáll a pálca a kezébe.Akaszt!!! Szép küzdelem veszi kezdetét.Józsi enged a hal kirohanásainak,érzi jó hallal küzd végül győztesen kerül ki a csatából.Gyönyörű 57 cm harcos bajszossal pózolhat.

Arcán látszik a felszabadult határtalan már már gyermeki öröm.Végre megjött az első és nem is akármilyen.Jobb azzal a tudattal üldögélni a parton hogy ha már más nem is történik az nap nem jött ki hiába az ember.Mert hát a horgász a pihenés mellett mégis csak a hal fogás élménye okozta adrenalin hajhászás miatt is űzi ezt a sportot.

Kissé felerősödik a szél.Spicceim ritmusos bólogatásba kezdenek míg nem a páros bólogatásból a jobb oldali spiccem nem emelkedik vissza pillanatra megtart majd egszer csak kiegyenesedőre vált.

Keményen oda dörgölök és határozott ellenállást érzek.Néhány perces huzavona után hamar megadja magát és hagyja hogy újabb fotók készüljenek.

Mire fél hármat mutat az óra újabb két márnát sikerül felküzdenem egy rövid időre.Néhány óra leforgása alatt 8 kapás abból 6 meg is lett.Úgy gondolom kívánni sem lehet jobbat.Kell is az izgalom mert anélkül minden bizonnyal belefagytunk volna az ülőalkalmatosságainkba.

Horgászatunkat három fővel terveztük Rezső viszont csak a késő délutáni órákra tudott hozzánk csatlakozni,persze a nap folyamán rendszeres tájékoztatátst kapott töllünk ezzel próbáltuk ügyeinek intézését meggyorsítva előbb partra csábítani.

Csendesebb időszak következett .Csali variációkkal próbáltuk előidézni a korábbi jó széria folytatását...

Rezsi hat óra magasságában érkezett szerelt,csalizott,dobott majd csak ez után következett a szokásos "átszellemülős cigi".Még a szájában füstölt az első szál amikor már fárasztotta az első halát. Nem aprózta el 55 cm barbus büszke tulajdonosa lett.Ezzel meglett a nyári időszakban már szokásossá vált sötétedés utáni első hal.

Rövid időn belül újabb akasztás újabb szép márna ami méreteiben némiképp elmarad az elözötől

Kijelenthető Rezsi hamar felvette a ritmust.Mindkét hala csonti csokorra kapott így kijelenthető hogy a nap sláger csalija a féreg csokor volt.

csendesebb időszakot követően gébet sejtető spicc remegést megelégelve emelt oda meglepetésére egy 8-10 cm kis márna kívánta meg a csaliját.Örömteli dolog látni hogy van új nemzedék ami remélhetőleg még nagyon sok élmény dús pecához segíti hozzá a Dunai horgászok népes táborát.

Lassan zárórához közeledvén a nap történéseit elemezgetjük,eközben Józsinak újabb kapása és az előbbinél nagyobb ám így is méreten aluli márnája a mai 10 fogást eredményezi.
Egyéb hal nem akadt a horgunkra természetesen néhány gébet leszámítva.Egyre hűvösebbre fordul az idő és fájó szívvel de tele jó élménnyel a pakolás mellett döntünk...

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

attila.balan
6 éve

Köszi Tom:-)

Szia Attila!

Gratulálok az első írásodhoz a FT-n. ;o)
Jó látni, hogy rajtam kívül más is milyen nagy szeretettel ír ezekről a folyóvízi harcosokról...