Mérgesposzt

Attól tartok, hogy a kor előrehaladtával a türelmem is erős fogyásnak indult. Másként ez a poszt nem születhetett volna meg. Történt ugyanis, hogy meglátogattam horgászegyesületemet, a tavalyi fogási napló leadása és az új papírok kiváltása céljából. Ehhez a belvárosi munkahelyemről egy órával előbb elkéredzkedve átmetróztam/autóztam Csepelre. Az iroda csupán kedden, szerdán és csütörtökön délután van nyitva, ha a munka végeztével indulok, éppen odaérek. Vagy éppen nem. Ezért a sietség. A mai napom még egy szülői értekezlettel is súlyosbítva volt, így csupán egy órát tudtam a horgászegyesületnél tölteni, de biztos voltam benne, hogy ennyi idő többszörösen elég a feladat megoldására. Tévedtem.

Az egyesületnél két hölgy foglalkozik a papírokkal és az adatok számítógépes rögzítésével. Mindkettejük előtt két nagy monitor, úgy néznek ki, mint a houstoni irányító központban az időjárásért felelős operátorok. Minden egyes páciens esetén hosszadalmas procedúra vette kezdetét. Egyikük még gyakorlatlan lehetett a processzusban, mert kolléganője ötpercenként besegített neki. Megérkezésemkor egy-egy ember ügyét intézték, további négy horgász pedig előttem várt a sorára. Külön örültem az egyik nyugdíjas kollégának, aki pontosan öt engedélyt szorongatva álldogált. Izgi lesz… Az ott lévő egyik úriember az egyesülettől azzal fogadott, hogy kis türelmemet kéri. A türelmem fél óra elteltével fogyott el. Ez idő alatt pontosan egy emberrel csökkent az előttem várakozók száma.

Ekkor megkérdeztem az engem fogadó úriembert, hogyan becsüli, mennyi idő még, mire eljutunk a Walhallába? Erre ő szerepe szerint megsértődött, és közölte, hogy amint látom, egy ember minimum tíz percet vesz igénybe. Ajkam finom mosolyra húzódott, biztosítottam, hogy nem veszekedni akartam, csupán informálódni. Fennhangon köszöntem, majd távoztam.

Nem, nem az egyesületemben dolgozókra haragszom. Ők lehetőségeik szerint teszik a dolgukat. Tele a tökük, de csinálják, ahogy tudják. Azoknak szeretném ezúton sok szépet kívánni, akik ezt a szisztémát kitalálták és a nyakunkba öntötték. Remek példája ez annak, amikor a – nyilvánvalóan létező – számos, fontosabbnál fontosabb szempont mellett egyvalakire szarnak magasról: rám. Köszönöm Uraim! Egyúttal gratulálok.

u.i.: A MOHOSZ új vezetése számára lenne egy napirendi javaslatom, ha épp témahiányban szenvednének...

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

gabor.selmi
3 éve

Több mint 20 éve vezetem a Mi kis egyesületünket. Amit Ti láttok, az csak egy kis felszín. Nézetek bele a háttér munkákba is. Statisztika, elszámolás a megye felé, Halászati ZRT. felé. fogási naplók lejelentése (SZÁK program nem felhasználó barát) FOGÁSI NAPLÓK felvezetése, összesítése. A környéken nem egy egyesület szűnt már meg a megnövekedett adminisztráció miatt. Nem csak Magyarországon horgászom. Pl. Németországban a horgász engedélyt a lakhely szerinti önkormányzat adja ki és a területi engedélyt pedig a horgász egyesület. Tizede az adminisztráció. Nem beszélve, hogy az engedély bevonását soron lehet követni. Most már csak a paragrafusok és a kötelmek szaporodnak. Rajtunk horgászokon kérik számon a gyenge szaporulatot is. Tessék mondani a Balatonon miért nem vágják a nádat. Szinte megszűnt nagyon sok szaporodási hely. A "Mátyás" csuka nem tud kijönni mint régen. A ponty ivása után engedik drasztikusan a vizet. Nagyon sok ikra kerül szárazra. Rajtunk sok mindent számon lehet kérni, mert csak horgászok vagyunk.

marci69
3 éve

Vidéki H.E. vagyunk, nem nagy létszámmal. Több mit 20 évet voltam a vezetőségben külömböző poziciókban, köztük a gazdaságiban(pénztáros). Az engedélyek árusítása max.5perc/fő. Ha új igazolványt kér a spori akkor is gyenge 10 perc. A munka hónap végén van a havi, illetve ősszel az évi elszámolásnál. Ja, mint írtam vidéki H.E..Tavasszal nem volt ritka, hogy vasárnap reggel 7 órakor csengettek, hogy mennének pecázni és mivel általában nálam volt minden, megoldottam az engedélyadást. Hozzáállás és hozzáértés kérdése.

iforgacs1
3 éve

Igaza van Balázs Zsoltnak: szánalmas amit Magyarországon művelnek szabályozás tekintetében. Ez szinte mindenre igaz. A fő cél a pénzlehúzás, az emberek állandó regulázása, mindenütt túlszabályozással akarják megoldani a felmerülő problémákat. Az állam és intézményei alattvalóként, nem szabad polgárként kezelnek bennünket. Sajnos ez a horgászatra is kiterjedt. Negyven éve horgászom, most elérték, hogy elment a kedvem az egésztől.

Tudjátok, mennyi idő a SZÁK Programban a hosszabbítás, 10-12 MÁSODPERC!!!!, és az adminisztráció 3perc.
Tudom, több száz már kész van idén, és csak javul részidő! Van aki csinálja gyorsan, csendben (kb.3perc), és van aki érvényesítés közben keresi a nagy "P" betűt, szidja a rendszert, és mindjárt 15 perc az egész.

cyandecyande (fikanick)
3 éve

Egyébként meg 30 éve 2-3 évet vártál egy új kocsira, hiába volt a zsebedben az új autó ára. Most 1-2 órát csak kibír az ember. Sokszor ennyit ülsz a parton és semmi nem történik. "A halnak is a k****ját???" :)

Zseniálisan rátapintottál a lényegre: a vízparton a természetben horgászva ülni madárdalt hallgatva ugyanolyan mint egy kellemesen zsúfolt, elhasznált levegőjű, szocreál hangulatú horgászegyesületi iroda pislákoló neonfényében izzadva merengeni 15 sporttárssal 30 négyzetméteren.

h.mark
3 éve

Nálunk az ÉMHE-nél ugyan ez, és még igazolást se adtak,szval a sulis tájékoztatóba meg több az igazolatlan:$

1. Eddig Dec 31.-ig volt érvényes az engedély. Most kitolták egy hónappal, mert Januárban még fáradt volt mindenki dolgozni és nem voltak készen a dokumentumok (biztos váratlanul ért mindenkit az újév). Jó, Karácsonykor, Szilveszterkor ne dolgozzunk, de most meg senki nem gondolt rá, hogy jön ez a k***va Február. Szóval nem csak adtunk a szarnak egy pofont, hanem szét is csapkodtuk strandpapuccsal...
2. Attól, még hogy 2015-ben az interneten rákattintok valamire, utalok és két nap múlva nálam a vásárolt a termék még nem jelenti azt, hogy bezárt a sarki Katinéni cipőboltja.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy akinek kényelmesebb és gyorsabb miért ne csinálhatná meg otthon a kiváltást? Legfeljebb 1 hét múlva megkapja a visszaigazolást, bélyeget, érvényesítő matricát. (Így ha vasárnap hajnalban forgolódok az ágyamban, helyette ezt is el tudnám intézni.)

Másrészt sok ember a hagyományos ügyintézés híve, mint ahogy én is. Tavaly másfél órát ültem, mire sorra kerültem, pedig nem volt ez a rendszer.
Ha ez eddig így működött, akkor nem értem miért kell valami monitorfejű közgazdásznak kitalálni a spanyolviaszt és felvenni a pénzt olyanért, amit két év múlva egy másik monitorfejű közgazdász sok pénzért beadott módosítása miatt leváltanak.
Az a baj, hogy akik ezeket a gyakorlatias tevékenységre vonatkozó előírásokat kitalálják, sosem voltak még sem horgászni, sem gyakorlatban ügyet intézni. Általában csak kitalálják, hogy mi mennyi időt vesz igénybe, de arra nem gondolnak, hogy ha 3 hétig esik az eső senki nem fog engedélyt váltani, de ha kisüt, akkor mindenki.
Ez kicsit a mi hibánk is, mert általában mindig az utolsó pillanatra hagyunk mindent.

Megoldás lehetne
- célszerű lenne év elején 1-1 közgyűlést tartani, ahol az elején beszedik az engedélyeket, pénzt, aztán beül a horgász és végighallgatja az aktuális jogszabályi változásokat, 1-1 versenyhorgász előadását, stb. A végén meg megkapja a kész doksiját, vagy ha nem várta ki a végét, akkor a következő héten visszamegy érte. Legalább több ember tudná megkülönböztetni a jászt a domolykótól és nem is baj, ha legalább egy szövetségben lévő emberek ismerik egymást és tapasztalatot tudnak cserélni.

Lassan ellehetetlenítik a horgászokat a horgászati tevékenységtől. Már nem olyan ÖRÖM a peca mint régebben. Csak a pénzről lehúzásról és állandó regulázásról szól. A regula ráfér az emberekre, tisztelet a kivételnek de szánalmas amit Magyarországon művelnek szabályozás tekintetében.

3 Évvel ezelőtt 3-5 perc volt egy engedély.............

Most sajna minimum az ügyfél előtt 15 perc , utána plusz munka felesleges adminisztráció még 10 perc ( ha gyorsan kezeled a szoftvert............)

Le a kalappal,ahogy a napló leadása-az engedély kiváltása megtörtént! Ügyintézőnknek van egy kis horgász boltja-ott történik. Régi le, engedély kérése,kifizetése-következő munka napon lehet érte menni. Nekem 10-percembe került! Igaz helyi lakos vagyok.Ezzel a megoldással nincs tömeg,várakozás! Nincs az egyesületnek SAJÁT vize-így az engedély árát soknak tartom! ÖSSZ. 22.000 Ft. Külön dühítő,hogy kislány unokámnak már 3. éve váltok engedélyt -tavaly egyszer pecázott velem,nem egy városban lakunk- és 2.900 ft-ba került!!!!Nagyon durva! A fogási napló-rettenetes!- kis hely,ahová ki sem fér,amit írni kell! Nem volt normális aki ezt kitalálta!-Vagy nem horgász-és nem kell a fogási naplót vezetnie!!

1. A MOHOSz Országos Horgászrendje nem jogszabály. Idézet az elejéről:
"A Magyar Országos Horgász Szövetség, a Megyei és Területi Horgász Szövetségek és Egyesületeik vízterületein és mindazon más vizeken, ahol ennek betartását előírják a következők a horgászat országos szabályai:..."
Azaz nem országos érvényű, hiába az a neve.
2. Nem vagyok (az egyesületem nem) MOHOSz tag.

3 éve

Na ez-az, mi Magyarok mindíg azt keressük hol lehet kikerülni a szabályokat, helyette inkább be kellene tartani őket, és akkor talán nem gyártanának annyit.

3 éve

haha, ennyi. magyar lelemény rocks

kissebbségi ombudsmankissebbségi ombudsman (fikanick)
3 éve

Mivel semmi sem szabályozza a halpucolóhely kialakítását, készitessz egy papírt melyen ez áll: ,,Kijelölt halpucoló hely,, Kiteszed magad mellé és rögtön pucolhatod a halat.

halpucolóhalpucoló (fikanick)
3 éve

Halpucolási tilalom:Mohosz Országos Horgászrend II/6. pont. (Csak ott lehet pucolni, ahol erre kijelölt hely van. Én ilyen helyet még nem láttam.)

3 éve

Valaki idézze már be a jogszabályból (tv., vhr.) ezt a halpucolási tilalmat!
Balatoniban megtaláltam:
"22. A horgászzsákmányt a horgászat befejezéséig a horgászhelyen, vízijárművön feldolgozni TILOS!"
Nekem még ez sem jelenti azt, hogy nem pikkelyezhetem meg, nem dobhatom ki belét-kopoltyúját hazaindulás előtt. Kulturáltan, nem szemetelve, és mondjuk egészben megtartva a halat.

3 éve

ahogyan a vízparton halat pucolót és a vízparton szemetet szétszórót is

újbólújból (fikanick)
3 éve

A gyorshajtó és a balesetet okozó külön-külön büntetendő.

:-))

3 éve

mondjuk ilyen alapon a gyorshajtókat sem kell megbüntetni, csak azokat, akik balesetet okoznak...

újboliújboli (fikanick)

Erre is van megoldás.
Ellenőrizni.
Aki ott hagyja, meg kell büntetni.
10 éve járok egy helyre. Ha 3 azaz három alkalommal találkoztam ellenőrrel, sokat mondok.
Kriminológiában is tétel: nem a büntetési fenyegetettség, hanem a lebukási fenyegetettség a fő visszatartó erő. Ehhez pedig ellenőrzés kell(ene).

3 éve

Nem az a baj ha beleöntöd a dunába, hanem az amikor ott marad a parton. Vegig mesz a csepeli reszen es elhanyod magad ahogy a part kinéz. Ha 100 bol 1 eset lenne nem kéne szabalyozni, de ennél jóval gyakoribb. De ha egy 5 masodperces ilszelés nehezére esik az embereknek, min csodálkozunk.

3 éve

Valami nem stimmel a fickanickkel

3 éve

Gondolkozzunk és ne csak rendelkezzünk. Rendelkezni a hülye is tud.

3 éve

Félreértések elkerülésére: a szabályok ellen senki sincs.
Ami nem jelenti azt, hogy minden szabály jó.
És itt a gond.
Példának okáért miért gond az, ha a vízparton kulturáltan, vödörben megpucolom a halat. A maradékot meg beleöntöm a Dunába.
Fordított helyzet sem áll elő, mert ha természetes úton elpusztul egy hal, nem kéredzkedik ki a partra...

ukzukz (fikanick)
3 éve

"Könnyebb teliszájjal kurvaanyázni a trafipaxos rendőrre, mint kicsit rálépni a fékre, és esetleg nem veszélybe sodorni környezetedet. "

ez a legszánalmasabb demagógia (a horgászati és közlekedési szabályok összehasonlítása) nem magyarázom miért, aki nem érti, annál nagy baj van a fejben (bár van akinek egy hal élete sokkal fontosabb mint az embereké)

"de el tudom képzelni, hogy sok esetben van összefüggés az X-ek száma és az elvitt (regisztrált) halmennyiség között... Ennek ismerete pedig akár a horgászok javára is fordítható" ezt komolyan gondolod? :)

"Azt gondolom, hogy az új tv. és vhr. mindenképp a halgazdálkodási (horgászati) szabályozás modernizálását szolgálja, természetes vizek esetén pedig kifejezetten "utolsó esélyt ad" az életben maradáshoz"
jaaahhh utolsó esély XD

így-így

3 éve

nem nem azért van mert hetven éve szarok a szabályok, hanem mert hőbőrögni mindig könnyebb mint gondolkodni.

K. Astur!
1. Én speciel nem vagyok mindenre elszánt védelmező, viszont nem is zavar az xelgetés. Én sem vélem tudni, hogy konkrétan milyen cél hozta létre ezt a szabályt (az új tv. és vhr. megszületése előtt is létezett ez már több vízen), de el tudom képzelni, hogy sok esetben van összefüggés az X-ek száma és az elvitt (regisztrált) halmennyiség között... Ennek ismerete pedig akár a horgászok javára is fordítható.
2. Attól, hogy "az elmúlt vagy 7 évtizedben az élet minden területén jellemző kriminálisan dilettáns, [email protected] és rosszindulatú szabályozási gyakorlat eredményezte" a "magyar mentalitást", még meg lehetne próbálni gondolkozni és eldönteni, hogy mi az ami tényleg fontos, és mi nem.
3. (a ráadás). Azt gondolom, hogy az új tv. és vhr. mindenképp a halgazdálkodási (horgászati) szabályozás modernizálását szolgálja, természetes vizek esetén pedig kifejezetten "utolsó esélyt ad" az életben maradáshoz. Nem gondolom, hogy érdek nélkül születtek a paragrafusok, azt sem, hogy hibátlanok, de hogy szükség volt a szemléletváltásra, és ennek jogszabályba foglalására, abban biztos vagyok.
És még valami: konkrétan egyetlen szabály sem született azért, mert a horgászok, halászok vaskalapos szabálykövetők lennének. Talán inkább azért, mert folyamatosan keresik a kiskapukat, "okosságokat".
Szerinted?

astur
3 éve

Ennek az X-elgetős [email protected]ágnak a mindenre elszánt védelmezői közül elmagyarázná nekem (meg a többi értetlennek) valaki, hogy ennek mi értelme van, mivel lesz jobb nekem, bármely más horgásznak, a vizeknek, a halaknak, a halőrnek vagy bárki más földi halandónak? Jogban járatosak annak is utána nézhetnének, hogy (amikor minden ratyi népség feszt a szemyélyiségi jogaira hivatkozik) nem aggályos-e ez a nyilvántartás?!

Secunder, nem tudom neked mire van rálátásod, de nem gondolod, hogy ezt a "magyar mentalitást" az elmúlt vagy 7 évtizedben az élet minden területén jellemző kriminálisan dilettáns, [email protected] és rosszindulatú szabályozási gyakorlat eredményezte?

3 éve

Az a baj hogy olyan a magyar mentalitás hogy amire van szabály az már eleve csak szar lehet. És mindenki tud mindig jobbat mondani a karosszékből anélkül hogy igazán rálátása lenne rá.
Nekem úgy ment az engedély kiváltás hogy bevittem a boltba, majd három nap múlva érte menten. Nem kaptam ideggörcsöt, nem álltam neki hisztizni mint egy óvodás a játékboltban.

Uraim, ez vicc!
Kezdjünk szavazást arról, kinek volt 10 percnél rövidebb, és kinek hosszabb az engedély kiváltása?
Gratulálok!
Kicsit el kellene gondolkodni Fishmageddon hozzászólásán...

3 éve

én is nemrég váltottam ki az ideit, nem volt több 5 percnél (amibe belefért egy rövid beszélgetés is)
nem értem, mit kell sírni azért, mert be kell írni egy X-et, meg ha néhanapján elviszel egy halat, akkor a súlyát/időpontot

sírjatok amiatt, hogy nincsen ellenőrzés. amiatt, hogy ellopják a telepítésre szánt pénzt. amiatt, hogy halászat van. amiatt, hogy a természetes vizekből a kockatavakba lopják a halat. amiatt, hogy a kormoránok kizabálnak mindent. amiatt, hogy szemetesek a vízpartok. amiatt, hogy néhány megélhetési horgász évi 350 napon át elhordja a napi teljes kvótát. amiatt, hogy a folyamszabályozással és a tavak körbebetonozásával tönkretették a természetes ívóhelyeket.

ezek valódi problémák!!!

de bazmeg az, hogy képtelen vagy egy tollvonásra peca előtt... na ne röhögtess

3 éve

Az én engedélyemet 3-perc alatt megkaptam,mert senki nem volt előttem, de ha van előtted 10-ember akkor az 30-perc ugye? Még a vadászjegynél is, így működik a matek. Sajna mindíg voltak, és lesznek is olyanok, akik a kákán is csomót keresnek.
Jöhetne már a horgász szezon!!!:-))

HuntHunt (fikanick)
3 éve

Az éves vadászjegyem kiváltása kb.3 perc.Biztosítás kötéssel együtt.Ne magyarázza meg nekem senki,hogy a horgász engedély kiváltása azért kell,hogy 30 percig tartson mert annak birtoklása sokkal nagyobb " felelősséggel" jár mint a vadászjegyé.Vicc az egész...

Egyszerűsíteni kellene a horgászok adminisztrációját! A halászati okosok a horgászok által kitöltött papírokból akarják megjósolni hogy mikor, mennyit kell telepíteni. A sok tilalom,a tavankénti megszorítások,a túlzott adminisztráció elveszi a horgászat élvezetét! Állandóan azt kell lesni hogy milyen szabályt szegek éppen meg. A kevesebb szabályozás lehet hogy több eredményt hozna.Hiába a túlzott szabályozás ha nem tartja be senki, ha nincs jó ellenőrzés. Ami nagyon fontos, hogy aki nem akaratlagosan szeg szabályt azt segítse a halőr és ne fenyegesse! ( sajnos itt is elterjedt a( MUTYI). Mindenki gondolkodjon ,hogy a könyvelőjét hogyan viszi ki horgászni!

3 éve

ha neked a horgászat = hazaviszem a halat, akkor igen hagyd abba a rablózást. van aki visszaengedi és annyit horgászik amennyit akar. az éjszakai kivilágítás biztonsági okokból van. varsát eddig soha nem engedtem meg volna használni. A halpucolás megtiltása is azért jött elő mert a sok agyoniskolázott mindent otthagyott a parton, és merő fertő lett tőle a horgászhely.

gg (fikanick)

Fish:
"-ja, a gébeket nem adhatom a macskának, mert tilos (ugye az takarányozás ami szabálysértés, pedig nem tervezem levágni a macskát)
-tilos a mini varsa használata törpére és gébre (nem rendes varsa, hanem minnow trap) Dunán a merítőhálónak nincs értelme
-nem lehet a parton felpucolni a halat (ami jóval kényelmesebb mint otthon összebˇ^ˇ^ˇ^ni a konyhát
-nem horgászhatok fagyasztott kárász/ vásárolt razbóra élőcsalival
-ha összejön a szerencse és ragadozót fogok, be is fejezhetem aznapra a rablózást mert csak 1 vihető el, cserélni nem szabad(ez a rész kivételesen nem hülyeség)
-éjjel ki kell világtani a horgászhelyet, ezzel biztos és jól látható célpontjává válok a halkunyeráló erőszakos csöveseknek és részeg idiótáknak, ja hal adása tilos, tehát nem adhatok nekik egy keszeget, hogy hagyjanak békén
-nem ülhetek 2 m-nél messzebb a botoktól, ezért egy csomó horgászhely kilőve (a part egyenetlenségei miatt)"
valaki írta, hogy náluk halmérleg is kötelező

ezek szabályok, be nem tartásukért aránytalan bírság és eltiltás jár, megölik a horgászatot

hal azonnali bejegyzése a fogási naplóba a legkényelmetlenebb adminisztráció

egyébként meg kb te vagy az egyetlen, aki védi ezt a sok baromságot

3 éve

akit egy perc adminisztráció eltántorít a pecától... az meg sem érdemli a horgászatot :)

3 éve

Csukás!Nem kellene,mért akarna valaki valakit is elriasztani,hülyeség amit irsz!!/ez nem "fikanick".

CsukásCsukás (fikanick)
3 éve

Itt már az a cél,hogy a sok adminisztrációval és egyre drágább engedélyekkel elriasszák az emberek a horgászattól!!

gabor.selmi
3 éve

2014-ES ÉVBEN REKLAMÁLTUK, HOGY A FOGÁSI NAPLÓBAN KICSI A NAPTÁR. HÁT TETTEK RÓLA. MOST MÁR NAGYÍTÓ KELL.

Sporthorgász létemre elég sokat töltök tóparton.
Alapvető ismeretekre szükség van az alapvető ismeretek megszerzésére, már a védett halfajok szempontjából.
Ennek az "új" rendszernek és szabályozásnak szinte semmi értelme sincs, csak a horgászokat szo...ják vele. Aki lopni akart az eddig is megoldotta ez után is megteszi majd, hiába a szabályozás, mert nem csak horgászbottal és érvényes jeggyel mehetsz be a tópartra. A MOHOSZ a horgászokat és érdekeiket "képviseli", nem pedig azzal kellene foglalkozni, hogy ki mennyi halat visz haza, mert azzal az éves engedélyek illetve napijegyek összesítéséből kiderül.
Összesítsed halfajonként stb, erre mi szükség van egyáltalán, 3 éve egy kicsi magántóból viszem haza a halat amit úgy vásárolok meg, így a fogási naplót minden évben üresen adom le x-elve a napokat.
A haltárolásra kitalált dolgok már csak a vicc kategóriába tartoznak.
Az adminisztráció helyett inkább középiskolát végzett illemet és a számokat ismerő halőröket kellene alkalmazni.

Miki36Miki36 (fikanick)
3 éve

Mi is írjuk az engedélyeket és valóban katasztrófa. de csak nézzétek meg a fogási naplóban a naptárt, annyi esze nem volt aki szerkesztette, hogy elfordítsa az egészet és már nem is kellene elektron mikroszkóp a kitöltéséhez. A szák program, csatlakozva az előttem szólóhoz, úgy szar ahogy van. Mind a kettő elmebeteg aki ezeket alkotta és jóváhagyta. Csak annyi a MOHOSZ védelmében, hiába jeleznek az állami szervek felé, magasról lesz......ák az egészet, ez van, ezt kell szeretni. Már a bevezetés előtti oktatáson jeleztek dolgokat a megyéknél, egy fiatal huszonéves beképzelt suttyó közölte, "ez van és kész". De biztosan jó pénzt vett fel a programért is és az előadásokért is.

Szobapeca
3 éve

Mindenki észrevételét köszönöm! Két megjegyzés csupán az általatok leírtakhoz:

1) A horgászatra jogosító okmányok, az ezzel kapcsolatos nyilvántartás nem a MOHOSZ bulija, az erre vonatkozó szabályokat nem ők hozzák. Csupán úgy merült fel bennem a MOHOSZ, mint a horgászok legfőbb érdekvédő szervezete. Ami, ha problémát lát, jelzi és megpróbál a megoldásban is közreműködni. Ennyi.

2) Senkitől nem várom, hogy "vigyázzba álljon nekem". Azt azonban gondolom, hogy egy óra elegendő kell legyen egy ilyen feladat megoldásához. Ebben az országban minden létező helyen szívatnak (egészségügyben, oktatásban, hivatali ügyintézésben, szolgáltatások igénybe vétele során stb.), tisztelet a létező, bár ritka kivételnek. Az idő előrehaladtával fogy a türelmem, nehezen viselem a méltánytalan helyzeteket. Ez az volt. Hogy kire/kikre haragszom, leírtam. Nem azokra, akik a pult másik oldalán ültek. Erről meg ennyit.

aktiv87
3 éve

nem is értem, hogy miért nem állt mindenki vigyázba neked, hogy a szűkös napirendedbe beleférjen egy óra.

Teljes mértékig egyetértek az írás írójával! Ha tovább módosítják a halászati törvény adminisztrációs dolgait akkor, csak akkor mehetek ki horgászni, ha könyvelőt is viszek magammal! A sok adminisztrációtól lesz több hal a vizekben, nem a telepítésből! Szeretnék még egy felvetést tenni! Ha így megy tovább az adminisztráció akkor az éves adóbevallásomba szerepeltetni kell mennyi halat fogtam, miből tellett engedélyre, adóztam e a kifogott halak után stb. A szabályokat persze be kell tartatni, de könyörgöm ellenőrzéssel és nem könyveléssel és adminisztrációval! Minden valamire való halőr megtudja mondani, hogy mennyi hal van a területén, mennyit fogtak ki, mennyit kell telepíteni és mikor! A MOHOSZ-nál megtudják mondani,az adminisztrációjukból hogy egy adott vízterületen mennyit fogtak ki, mennyit loptak ki, mennyi volt a halpusztulás,mennyi bent az ivadék? stb Mese....Mese....Mese....

Volt szerencsém (?) ezt a SZÁK programot működés (?) közben látni. Nem tartom magam egy számítástechnikai zseninek, de az alap felhasználói szintnél kicsit tovább jutottam, dolgoztam programozókkal jó ideig. Megalapozott véleményem, hogy még az életemben nem láttam ennél silányabb fércmunkát. Átgondolatlan, minden koncepciót nélkülöző, kidolgozatlan tákolmány. A 21. században abszurdum, hogy egy látszólag egyszerű feladat, mint az egyesületi tagság és egy területi jegy megváltása minimum fél óra. Arról nem is beszélve, hogy nem elég a számítógépes adminisztráció, de az adatokat hagyományos kartonokon is rögzíteni kell.

majdénmegmondommajdénmegmondom (fikanick)
3 éve

isten ments hogy a mohoszt védjem, de sem a szák programot, sem az új törvényt nem ők találták ki. amúgy meg ha balfaszok az irodában az egyesületnél kell reklamálni. csak szólok, még mielőtt túlságosan belelovaljátok magatokat :D

Azért nem egy agysebészet a programot használni, viszont - és nem sértegetni akarok embereket - ált. a horgászegyesületek elnökségi tagjai ill. akik a papírokat intézik, azok nyugdíjasok. Nekik van rá idejük, több, mint a dolgozóknak. Na most az ő számítógépes ismereteik enyhén szólva is hagynak kívánnivalót maga után. Emiatt van az, hogy 10x annyi ideig tart egy engedély kiállítása mint eddig (nyilván bonyolultabb is lett azzal, hogy online, nem vitatom, de ez csak jó, nem kap engedélyt akit már valahol elmarasztaltak) sőt továbbmegyek, emiatt nincsen sok egyesületnek normális weboldala, emiatt nem lehet tudni akár egy telepítésről, stb. Tapasztalat, horgásztam olyan egyesületben ahol hasonló volt a vezetés, volt, hogy a partról zavartak el minket mert le van zárva a tó, persze értesítés sehol, csak reggel kigondolta az elnök, illetve a telepítésről sem volt sehol infó, ráadásul a halőr is egy faék volt, direkt hazudozott mikor telepítettek mikor nem, máshonnan meg nem lehetett infót szerezni.

T.enzo199009! Teljes mértékben igazat adok abban ,hogy túl van bonyolítva a rendszer. Viszont Kanadában nem hiszem,hogy a horgászok egy része kereskedelmi célból megy ki horgászni mint nálunk., ezért valamilyen de a jelenleginél egyszerübb szabályozásra igen is szükség van.

Ahoz mit szoltok,hogy én MAGYAR horgász pont le sz.......om a New jersey,Kanadai,stb tengeren túli állapotokat. Mi az itthoni dolgok végett zsörtölődünk!

hacsek64
3 éve

Sokat horgásztam New Jerseyben a Delaweren,tényleg fillérekbe került az éves engedély édesvizre,az óceánra meg nem kellett semmilyen engedély!
Viszont a folyóparton táblákon hirdették,hogy milyen halból,mennyit alánlanak elfogyasztani havi szinten,ami még nem káros,a nehézfém terhelés miatt!
Ennél jobb visszatartó erő nem is kell,legalábbis az amiknak.
A másik oldala meg az,hogy ki akar pontyot,meg törpeharcsát enni,ha a boltban kaphatsz tőkehalat,tonhalat,cápasteaket,mahi mahit stb.olcsón.Mármint az USA-ban.

hajnimiskolc
3 éve

Sajnos én a másik oldalon "oldalon " állok,nem mellesleg horgász is vagyok,de jegybizományos vagyok Szigetcsépen a Vegyesüzemi Dolgozók Horgász Egyesületénél.Mi ugyanúgy szenvedünk ezektől a dolgoktól,de igyekszünk rugalmasak lenni.Nem sok mozgásteret kapunk, de amit lehet megteszünk.
PL: Telefonos bejelentkezés .Ha SEGÍTHETEK BÁRMIBEN:0670-257-4117 TÓTH HAJNALKA V.D.H.E.gondnok

monitor1
3 éve

Tisztelt Sporttárs illetve Sorstárs ! Az ön által leírtak /sajnos/ nem ritkák, sőt egyre gyakoribbak ! Mondom, illetve írom ezt egyesületi vezetőként ! Utolsó előtti mondata végében van a lényeg, miszerint : - fontosabbnál fontosabb szempont mellett egyvalakire szarnak magasról: rám. - Igen, sz...nak, Önre mint horgászra, akiért - akikért a MOHOSZ érdekképviseletet vállalt és akiért - akikért alkották a jogalkotók az új Halászati Törvényt ! Nos, ŐK leszerepeltek ! Nálam bizonyosan ! Ha még leírnám az idei anomáliákat, akkor igen hosszú posztot kellene elolvasni ! A jelenlegi helyzetben is csak egy tanácsot tudok adni ! Türelem ! Üdv : Karcsi

hammerjoe75
3 éve

Teljesen igaza van! Én úgy jártam jan.20-án, hogy az új jegy váltásának reményében mentem az egyesületemhez. Kérdésemre megdöbbentő válasz jött: NEM MŰKÖDIK A SZÁK PROGRAM! Ezért nem is tudnak egyenlőre új éves jegyet adni a pénzemért! Tényleg, a pénzünkért ezt az elbánást érdemeljük? Szégyen, ahogy elveszünk a bürokrácia útbesztőiben...... Ébresztő tisztelt FIZETETT ÚRAK!!!!!! A pénzemért ennél jóval többet várok!

enzo199009

Itt Kanadában igy működik a rendszer :
Jön a tavasz, elmegyek a kozeli horgászboltba.
25$-ert azonnal adják az éves engedélyt. Semmi extra. Nincs fogasi napló, nincs területi engedély, nem kell napijegy (talán magántavakra igen).
Nem kell vizsgát tenni.
Ha már ott vagyok, akkor bevasarlok a horgaszashoz, és készen is vagyok. Nem értem miért bonyolítják ennyire túl otthon.

sebessebes (fikanick)
3 éve

csatlakozom az előttem szólóhoz az új halászati törvény csak káoszt hoz a horgászok életében lassan egy titkárnőt kell magunkal vinni meg persze egy jogászt és még igysem lehetünk nyugodtan mert a kifogott halat életben kel tartani a horgászat végéig utána meg humánusan elaltatni előirás szerint (szerintem aki ezt kitalálta még nem fogott afrikai harcsát)

igazigaz (fikanick)
3 éve

Sok igazság van a dologban.
Évekkel ezelőtt módomban volt Floridában horgászni.
Ehhez annyi kellett, hogy elmentünk egy horgászáruházba, pillanatok alatt kiállította az eladó a jegyet. (Milyen magas vagyok, milyen színű a bőröm,hány kiló vagyok, milyen színű a szemem, hajam, fiú vagyok vagy leány. Kifizettem az akkori itteni jövedelmi viszonyokhoz mérten is igen kedvező díjat és már mehettünk is a tengerre.
Se fogási napló, se semmi.
Ellenőrzés ott is van. Szabályok ott is vannak. De nem a szabályok helyettesítik az ellenőrzést.
Nálunk új meg új szabályokkal kívánnak rendet tenni, ahelyett, hogy korrekt ellenőrzéssel a már meglévőket tartatták volna be.
Ráadásul az új szabályok is sok szempontból problematikusak a mikénti végrehajtást illetően. Példának okáért a módosított végrehajtási rendelet víztérkód, óra, perc beírási kötelezettséget nem ír elő. Ettől függetlenül a fogási naplóban ezek szerepelnek.
Követhetetlen...

igazigaz (fikanick)
3 éve

Sok igazság van a dologban.
Évekkel ezelőtt módomban volt Floridában horgászni.
Se fogási napló, se semmi.