Karácsonyi ajándék ötletek horgászoknak 2019

Találkozás a királynővel

A múltkori sikeres peca után, már alig vártam, hogy újra lejuthassak a vízpartra. Sajnos terveimet egy héttel el kellett csúsztatnom, hiszen a tél elfelejtette, hogy már lejárt az ideje, és még tombolt egy nagyot. Ez az egy hét elcsúsztatás, egy örökkévalóságnak tűnt. Már a hét első felében kezdtek úrrá lenni rajtam az elvonási tünetek. Aztán nagy nehezen, csak eljött a hétvége, és vele együtt a peca is...

Thermoruhák 640

A kalandnak Attila barátommal vágtunk neki. Sajnos a hétvége megint meghozta a lehűlést, így esélyeink nagyot csökkentek, de engem ez valahogy nem tudott zavarni, éreztem, hogy a mai nap vár rám valami különleges, amit nem fogok egyhamar elfelejteni.

Sajnos a fekák, a hideg miatt eltűntek a partközelből, és a mélyebb részek felé vonultak. Pár darabot láttunk az egész nap során, de azok is teljes passzivitással vettek tudomást rólunk.

Az első óra eredménytelenül telt, míg végül elértünk egy ígéretesnek tűnő részhez, ahol egy viszonylag nagy medertörés található. Izgatottan kezdtük vallatni az állást. A második dobást követően, a visszaeső csalira, egy nem várt, de annál agresszívabb ütést kaptam. - Megvagy kiáltottam fel! A tiszta a víz hatására, hamar megláttam ellenfelem méreteit, ezt nem kellett volna, hiszen ennek hatására pulzusom az egekbe szökött, és testem elöntötte az adrenalin. :) Ezt már csak az fokozta, mikor megpillantottam, hogy a horog, vendégem szája szélében fityeg...

Halam becsülettel küzdött, többször betört a nádba. Szerencsémre, a jellegzetes ugrást, a vízbe nyújtott botspiccel sikerült elkerülni, és kézbe tudtam ragadni ellenfelemet.

Leírhatatlan volt boldogságom, mely három ordítás kíséretében mutatkozott meg. :) Óvatosan szemlélgettem, ezt a csodás ragadozót, próbáltam a lehető legkíméletesebben bánni vele.

Visszaengedés után, még folytattuk a hely vallatását, de mozdulataimra nem tudtam egy ideig odafigyelni, kezeim remegtek, még mindig az előzőek hatása alatt voltam.

Ez a hely sajnos több halat nem adott, így barátommal továbbálltunk, és újabb mélyebb helyeket kerestünk.

Az idő egyre inkább telt, és nem nagyon találtuk a halakat... Egyik dobásom során, sikeresen megdobtam a kötelező napi gubancomat. Két perces küzdelem után, - miközben csalim a fenéken pihent - , megint úgy állt a zsinór a dobon, ahogy a nagy könyvben meg van írva. Eközben gumimat elsodorta a hullám az ígéretesnek tűnő helyről, így gyors tekerésbe kezdtem. Csalim már a part közelében járt, mikor egy sötét árnyat pillantottam meg mögötte, egy darabos fekete sügér személyében. Lassabbra vettem a tempót, és életre keltettem gumimat, ám a rutinos nagyszájú, már sejtette, hogy valami nem stimmel, így tovább állt.

Sajnos a nap a vége felé járt. Kérésemre még visszatértünk a halat adó helyhez, ahol meglepetésünkre egy csapat nagyszájú úszkált. Óvatosan közelítettük meg a stéget, nehogy megneszeljék jelenlétünket.

A sügérek nem tanúsítottak nagy figyelmet, közömbösen kerülgették ki csalijainkat, majd egy pillanat alatt eltűntek.

Ennek ellenére folytattuk a hely vallatását, aminek meg is lett az eredménye, hiszen az egyik emelés közben, arra lettem figyelmes, hogy botom életre kel, és valaki küzd a végén. A kis vendéget, gyorsan magamhoz tereltem, és óvatosan vettem kézbe.

A halam visszaengedtem, és folytattam a dobálást.

Még az utolsó pillanatokban, Attila barátomnak volt egy elég komoly kapása, de sajnos nem akadt meg... Lassan beesteledett, és mindketten elfáradtunk, így az indulás mellett döntöttünk.

Összességében, teljesen elégedett vagyok, gyönyörű halakat fogtam, és nagyszerű élményekkel gazdagodtam, ezen a hideg tavaszi pecán!

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

nero2

Szia Orbit!
Látom szíveden viseled a fekák sorsát! Ennek nagyon örülök, mert ez a hal érték, amit meg kell őrizni! Egy nagyobb példány esetében pedig teljesen igazad van, nem szabad úgy tartani a halat, hogy a szája szétszakadjon, de ez még nem olyan nagy, hogy a saját súlya kárt tenne benne. És amint látod a nettó 3 képen, alulról a behajtott ujjaival alátámasztja a halat, mintegy csökkenti az erőkart és a forgatónyomatékot, ergo nem éri akkora terhelés a hal száját.
U.i. : ne netpecázzatok, szép az idő üldözzétek a halakat!
Üdv: Balázs

7 éve

Zárásként, de tényleg zárásként, csak annyit;hogy gondolom tudod, hogy a nyulakat, hogyan tartják.... Szerintem nem néz ki jól, de nem fáj nekik, és nem lesz tőle bajuk... Szerintem ez párhuzam a fekákkal!
Az alányúlással, egyetértek, hogy az a legkíméletesebb, de ahogy látod, bár az ujjamat nem nyújtom teljesen ki, de azért próbálom alátámasztani a halat( bár szerintem támasztás nélkül sem lesz baja a halnak). De ennyi erővel, minden fekete sügér horgászba bele lehetne kötni!

Tisztelettel

hirdetés (x)
7 éve

Nettó 3, az bruttó 4 :-) Sajnos mindegy hány kép, hisz ugyanarról az egy halról van szó.

Tudom, hogy megértetted az üzenetet, nem tűnsz buta fiúnak. A lényeg, hogy erre tényleg figyelni kell. Ha oldaltartásba fotóztatod, akkor egyik kézzel a farok felől megtámasztod, a másikkal lehet a száját fogni, csak felesleges lefeszíteni. Úgyis stabilan tudod tartani, hogy kevésbé van nyitva a szája (és még jobban is néz ki a kép).

7 éve

Jah, azt meg végképp nem értem, te hol látsz itt 4 képen, feszített szájú fekát, ugyanis csak 3 képen látszik a halak szája....

Orbit,

Szavaidból, úgy veszem ki, hogy te csak a csukott szájjal való tartást tartod megfelelőnek. Ezzel szerintem sokan vitatkoznának. Hangsúlyozom, hogy nem szoktam, és itt sem feszítettem a feka száját, hanem csak kinyitom. De, még, ha az általad ismert japók feszítenék is, az sem okoz kárt a halnak, hiszen, ha így lenne, nem sok feka úszkálna manapság használható szájjal...
A hozzászólásod második részére, csak annyit tudok írni, hogy a halak akkor sem érzik jól magukat, mikor megakasztják, vagy kiveszik őket a vízből... Akkor most be kéne tiltani a pergetést?

Largemouth,

minden olyan tartás hibás, ahol egyenesre van feszítve a feka szája. Nálad ez 4 képen látható! Legközelebb jusson eszedbe! (Azt meg felejtds el, hogy nagy amcsi, meg japó pecások olyan hatalmas tisztelettel bánnak a hallal. A legtöbbnek sokkal fontosabb, hogy jó kép készüljön, minthogy a hal jól érezze magát. Erre tömegével lehet példát hozni. Szerencsére az ellenkezőjére is, szóval ne általánosítsunk!)

Szia Orbit!

Először is köszönöm!
Ismerem a képet, amiről beszélsz... Azon a képen, kétfajta rossz tartást lehet látni: az egyik, amikor a szájánál fogva tartod a halat felfele, alátámasztás nélkül. (kb úgy, mint én itt a kicsit, CSAK én alátámasztom, az újaimmal.) A másik, amikor túlzottan erősen fogsz rá a hasára.
A fekete sügér fotózásánál, ez a legismertebb tartási forma, nem véletlenül largemouth bass a nemzetközi neve. Bárhol megnézed, mindenhol így tartják, lehet az Japó (pl.deps) film, vagy itt a fishingtime-on az "Ahogy én feketézem" írásban. Arra, mindig figyelni szoktam, hogy ne feszítsem túl a szájukat, hiszen kedvenc halaimról van szó... Mondjuk, azt én sem szeretem, amikor a csapókat tartják így, hiszen neki sokkal törékenyebb szájúk van, de nem hiszem, hogy fekuszoknál bármi sérülést okozna, hiszen ahogy Berza is írja, a japán, amerikai feketsügeres horgászok is így tarják az összes nagyszájút ( sőt, valamikor durvábban), és azért, ők eléggé értenek hozzá, hiszen ez a hal az ÉLETÜK!!!
Régen, sosem nyúltam bele a szájukba, valamiért féltem az ismeretlentől, viszont egy idő után rájöttem, ha a szájába nyúlok megnyugszik, és nem veri szét magát a parton... Picit összezavartan írtam a sorokat, ugyanis, még sosem volt panasz a halakkal való bánásmódomra!

Üdv:Máté

Berza
7 éve

jó írás, gratula a cikkhez, és a halakhoz is!
..igen, nem előnyös egy póz a halaknak, nekünk már annál inkább, csak megkell nézni a japókat, és az amcsikat, hogy pózolnak a fekákkal..gondolom ti is láttátok már, hogy a jó 2-es fölöttieket is hogyan tartják! :/

7 éve

Egész jó hal, lehet hozzá gratulálni. Viszont a hal szájának lefeszítése szörnyű. Körbe jár a Facebookon egy kép, hogy szabad, és hogy nem. Amikor szerencsétlennek egyenesre van feszítve a szája, mint itt 4 képen(!), na pont az kurvára elkerülendő! Bár fiatal vagy még, de épp ideje megtanulni!

Ha a száját fogod, akkor inkább csüngesd le, nem lesz baja, ha vízszintesen fotózod, akkor meg ne feszítsd, csak tartsd erősen.