Kis késés, egy navigátor, a sulyom rettenet, a kanalak és persze a halak - avagy a Tisza-tó egy napban

Huh... gondolhatja mindenki a címről, de máshogy nem tudtam leírni. Talán ezek azok a kulcsszavak amik a legjobban összefoglalják az egy napos Tisza-tavi kalandunkat...

Fél négy... csörög az óra. Kipattanok az ágyból végre itt az idő. Holmik össze pakolva, az utolsó csekk után, halkan kilépve az ajtón indulok, hogy elérjem az éjszakait. Ötkor már Tomival találkozok, és várjuk Rolandékat, hogy nekivághassunk az útnak. Ám az első rossz hír késnek... Hosszú percek múlva azonban végre begördülnek az utca sarkán. Reggeli köszöntő után Rock&Roll!

Kedves hölgy hangjával ellátott GPS-ünk mindenáron visszaakart zavarni minket a fővárosba, így Tomi a térkép segítségével, rally navigátorokat felülmúlva mutatta utunkat. Röpke másfél óra múlva egy Kiskörei horgászboltban találtuk magunkat, ahol a napijegyek mellett hasznos infókat is sikerült szereznünk!

A papírok beszerzése után már senki és semmi nem állíthatott meg minket. Perceken belül a gáton hajtottunk az első állomásunkhoz egy öblítő csatornához. Mindenki össze rakta a szerkóját, majd irány a part. Ám kedvünk hamar lelombozódott amint megláttuk, hogy az ígéretes helyeken még bőséges sulyom található. Rövid tanakodás után újult erővel kezdtünk keresgélni eldugott beállók iránt, de sajnos a nagy része horgászhatatlan volt, vagy foglalt.

Végül más lehetőség híján, elindultunk autóval "Szalók" felé. A gátról sikerült is megpillantani egy durván 20 méter hosszú tiszta placcot. Itt is volt sulyom rendesen, de azért horgászható volt. Pár perc dobálás után valami eltörölte a pettyes Gipot! :). Méghozzá egy szebbecske sügér. Harcos kis jószág volt, a lágy botot dolgoztatta is rendesen. Miután kitombolta magát kiemeltem majd jöhettek a fotók...

A sügér után sajnos több kapásom nekem és a többieknek sem volt, így elindultunk egy csatorna zsilipjéhez. A hőmérséklet közben igazi nyáriasra váltott. Az új helyen a meredek partról a szórt kövezés vallattuk. Tominak tíz percen belül sikerült kikapnia egy gyönyörű, 24 centis sügért. Rolandéknak volt pár kapása nekem pedig jött két kisebb sügér, amolyan RSD-s átlag :).

Ezután több kolléga is betévedt a helyre, partról és csónakból is dobálták a pályát, ezt már soknak láttuk így 180 fokos fordulatot vettünk és elindultunk egy másik, kissé eldugottabb helyre. A gátról egy hosszú ösvényen csörtettünk be, az egyik oldalt a holtág a másikon az élő Tisza terült el. A holtágat a búja növényzet miatt nem tudtuk elérni (megint), de az élő részre több ígéretes hely is nyílt. Kissé elszakadtam a többiektől, majd megláttam egy lapos bedőlt fás helyet. Dobtam az elsőt, táncoltattam a kanalat, egy kis fennakadás után újra a vízbe pottyant amire egy agresszív csíkos lett figyelmes és izomból rontott neki, a lassan alá hulló kanálnak.

Szépen szabadon engedtem, majd próbálkoztam tovább. Több érdeklődést senki nem mutatott így tovább álltam. Ismét, egy a vízre "nőtt" fa mellet dobáltam, viszont itt a lábam alatt volt egy markáns törés ami után (a csali süllyedéséből következtetve) durván 6-7 méteres víz volt. Első dobás, süllyed a kanál, bamm és luft. Sebaj megadom a javítási lehetőséget. Nem is hibázott a formás kis balin, másodjára a süllyedő kanalat szépen le is verte :).

Ezután kis szünetet tartottam, eközben kicsit járkáltam, csodálgattam a vízparti látványt. Ha nyitott szemmel járunk sok apró érdekességet vehetünk észre és ezek még képen is jól mutatnak.

Lassacskán kikecmeregtünk a benőtt ösvényről majd újra visszatértünk a zsiliphez. Közben megebédeltünk, és remélve hogy a pálya kicsit lecsillapodott, ismét foghatunk pár halat. Fél óra múlva egy nagyobb rávágást követően jobb halat akasztottam, de sajnos pár pillanat múlva a sulyom közé tört és elveszítettem. A következő másodpercben pedig nagy csobogásra lettem figyelmes amint Tomi is egy nagyobb hallal szállt ringbe. Gyors harc után, egy profi merítés Rolandtól és megvan! Az ellenfél egy 58 centis csuka volt.

Fotók után gyorsan úszott vissza a kroki a menedéket nyújtó növényzet közé. Ezután Rolandékhoz pártolt a fortuna, és három-négy 20-22 centis sügért zsákmányoltak. Lassan kezdett hűvösödni is és a nap is alacsonyan járt már, de még egy utolsó halra volt időm. Egy kis mann’s került a jigfejre, majd repült a sügéreket rejtő gödör mélyére. Pár rontott kapás után a kis csali igen csak meggyötörten mutatott, azonban a végére egy ütés sorozat után a nap utolsó halát fáraszthattam.

Azt gondolom egy igen jó napot tudhatunk magunk mögött... A legfőbb szerepben a kanalak voltak ma, és most is kihúztak minket abból a bizonyosból :). Vadvíz, nehéz terep, de a kitartásunknak köszönhetően mindenki fogott valamit. Köszönöm az élményt, a baráti hangulatú pecát, és nem utolsó sorban Rolandék szívélyességét!

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be: