Őszi-téli ruhavásár 2.

Hogyan lettem süllőmániás?

Talán 9 éves lehettem, amikor karácsony másnapján keresztanyáméktól tartottunk hazafelé. Megálltunk tankolni egy benzinkútnál, amikor szokásomhoz híven azonnal oda rohantam a horgászújságokhoz, ahol megakadt a szemem egy DVD-n, a címe az volt, hogy "A süllő horgászata". Azonnal megfogtam egyet és futottam apához, addig toporzékoltam, amíg meg nem vette.

DAM XTherm termoruha szett 640

Ezek után a haza vezető úton a borítón lévő szöveget olvasgattam, már alig vártam, hogy hazaérjek és végig nézhessem a filmet. Amikor végre hazaértük betettem a lejátszóba a DVD-t és figyelmesen nézni kezdtem, aztán újra és újra.
Legjobban a pergetésről szóló részek tetszettek benne, ezért elhatároztam, hogy Én is elkezdek pergetni. Elmentem a horgászboltba és kinéztem magamnak egy pergető botot és orsót. Megállapodtunk apával, hogy ha olyan jegyeim lesznek félévkor, amiket Ő megszabott akkor megveszi nekem a botot. Ezek után csak tanultam és tanultam..., talán azóta sem tanultam annyit, mint abban a pár hétben. A jegyeim még a vártnál is jobban sikerültek ezért semmi akadálya nem volt, hogy végre megkaphassam a hőn áhított pergetőfelszerelésem. Csak sajnos a tavak akkor be voltak fagyva, így várnom kellett májusig, hogy a süllők nyomába eredhessek. De várakozásaim ellenére eredménytelen voltam, nyáron szinte minden nap lementem, dobáltam és dobáltam de semmi nem volt. Aztán sikerült összeismerkednem a tóparton Zoli bácsival, aki mint utólag kiderült apukám egy régi ismerőse. Nagy süllő horgász hírében áll, ezért megkérdeztem tőle, hogy esetleg egy közös pergetésen megtudná-e nekem mutatni azokat trükköket és cseleket, amivel eredményes lehetek. Szerencsére segítőkész volt és felajánlotta, hogy egy pergetés keretein belül megpróbálja átadni a tudását nekem. Ezután eltelt pár hét, amikor csörgött a telefonom, Zoli bácsi hívott, hogy holnap reggel találkozzunk napkelte előtt fél órával a csónakjánál. Egész éjszaka alig bírtam aludni annyira vártam a horgászatot, ezért reggel kicsit fáradtan ültem a csónakban, amikor a ködön át haladtunk a Zoli által javasolt süllőtartás felé. Miközben evezett rámutatott egy-két helyre és mesélte, hogy milyen halakat fogott ott pergetve... Majd megérkeztünk a helyre, ahol a víz másfél méter körüli lehetett, az aljzat torzsákkal borított volt. Zoli már az első dobásra akasztott egy kis süllőt, amit ki sem emelt, hanem megvárta, amíg a csónak mellett leveri magát a horogról. Ezzel a fogással csak fokozta az eddig is bennem lévő izgalmat. Gyorsan feltettem egy Ő általa javasolt gumihalat és már dobtam is, talán kettőt tekerhettem az orsón, amikor valami elkapta a csalimat, amire akkor még gyakorlatlan módon vágtam be, szerencsére a horog jól akadt, a mai napig látom magam előtt azt a süllőt, nem volt nagy, talán negyven centis , ha megvolt de akkor is, életem első süllője volt és ráadásul pergetve fogtam.

Talán ebben a percben váltam fanatikus süllő horgásszá, aki képes a hóviharban és száz kilométer per órás szélben is süllő pergetni. Aznap olyan pecában volt részem, amihez kevés hozzá fogható volt. Fél óra alatt fogtam 8 süllőt, a legnagyobb két és fél kilós volt, ezenkívül Zoli fogott 6 süllőt, amik olyan másfél kilósak lehettek. Szinte minden dobásra volt kapás, azóta sajnos csak párszor volt lehetőségem ilyen körülmények közt pecázni.
Így lett belőlem süllőmániás...

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be: