Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Coho lazac spey bottal

2010.12.04. forrás: BogarasPityu

A múlt hétvégi peca célhala az elég nagy számban visszatérő Coho lazac volt. Ezek a halak még időnként odavernek a sztrímereknek, ezek közül is a legjobb a Christmas tree. Mission-höz közeli Norris creek volt a kiszemelt hely. Korábban már láttunk néhány nagy Cohot, de még nem voltak túl nagy mennyiségben és azok is a mély árkokban dekkoltak. Úszós pecások fogtak belőlük időnként ikra csalival. Én szerettem volna ezeket spey bottal megfogni.

Szombaton különböző elintéznivalók után csak dél körül értem a vízre. Rajtam kívül csak egy úszózó volt kint a hídnál. Én vele szemben próbáltam a fenék közelében úszkáló halakat becserkészni. A víz keskenysége miatt itt az RX volt munkában. Próbáltam mindennel, kicsi légy, nagy légy, sztrímer, ikra-szerűség, mélyben, fentebb, gyorsban, sekélyben, forgóban stb, de semmi.

Na akkor irány lefelé. A híd alatt volt egy kiszélesedett, sekélyes szakasz, ami után egy gyors csorgó következett. Ideális pálya a speynek. Botcsere és be a kristálytiszta vízbe. Befelé már megugrasztottam pár halat, de középre érve látszott csak igazán, hogy a túloldal előtti mélyedésben fel-alá úszkálnak a szép Cohok. Fel a "karácsonyfa" és eregettem nekik. A csorgón meg olyan jövés-menés kezdődött, hogy öröm volt nézni! A halak háta kilátszott a vízből, ahogy fröcsögve igyekeztek felúszni a sekély, gyors vízben.

Nem is kellett sokáig dobálnom az első halig. A partig kidobott legyet elcsípte egy szép lazac. Már majdnem a kihátráltam vele, amikor kirázta a horgot... sebaj. A következő már kijött szépen, amit sikerült is levideózni magamnak.(ez később jön majd)

Szép arany színű, enyhén pirosodó, zöld hátú, fekete pöttyös hal. Ilyen színűt még nem fogtam, sztem nagyon szép volt. Ráadásul vad lazac volt, ami bizonyítja az eredményes ívásukat itt. Emellett a folyócska mellett van alig pár 100m-re az Inch creek keltető, ahol Chumot, Cohot, Steelheadet tenyésztenek. Innen sok keltetős hal kerül vissza évről-évre.

Fotó és elengedés után folytatódott a peca. Pár hal után már mintha óvatosabbak lettek volna. Ritkán kaptak a légy után.Irány lefelé. Egy csorgó után a túloldalon, egy kis csendes részen aktív halmozgások voltak. Rájuk dobva, elsőre halat akasztottam. Szép piros Coho volt. A csökkenő fények és a párás levegő miatt elég vacak lett a kép róla. Még jött 2 hal és összesen 9 Cohoval zártam a kb. 4órás horgászatot. 2 hal leakadt.

Este telefon Pisti barátomnak, hogy mi a helyzet,h olnap jöjjön ki. Régóta nem pecáztunk együtt a sok melója, meg az utóbbi hetek szar időjárása miatt. Ha nem -10c° volt, akkor 50km/h szél. Most "csak" szakadó esőt ígértek vasárnapra. Szombaton este meg is érkezett az eső. Nem kevés. Reggeli találkozó után gyors reggelizés és irány a Norris.

A hídra érve az állam koppant a padlón....a víz több, mint 1m-t áradt az éjjel a színe pedig a kakaóra hasonlított! Alig fért el a híd alatt a folyó! Előző nap oda dobáltam. Rengeteg uszadék is jött a vad vízben. Akkor irány a Chehalis. Fél óra múlva a hídnál hasonló látvány. Baromi magas víz, kakaó színben, vágtat, mint az állat! Ezt sejteni lehetett az oda úton is, ahol az összes útba eső kis patak helyén vadul rohanó kv volt. A sziklákról mindenhol zubogott a sok víz.

Végső esélyünk a keltető csatornája volt. Peca előtt még benéztünk a telepre "hal szemlére". Na itt volt csak csodálkozás! A telep összes medencéje kakaó volt! Na frankó, akkor itt se lesz könnyű. Rengeteg Coho volt a bevezető csatornában, akik bebocsájtásra vártak. Egymást törve igyekeztek be a medencékbe ívni. Ha eddig eljöttünk már megpróbáljuk akkor itt a csatorna horgászható szakaszán.

Szétválunk Pistivel, mert szűk, kicsi a víz és ne zavarjuk egymást. Odaadom neki a fényképezőt, hogy ha fog egy piroskát, le tudja fotózni a szakadó esőben. Ő fent, én lentebb kezdek. Rengeteg a hal! A magas vízre megindultak a lent várakozók is. Vigyázni kell, nehogy kabátba akadjon a légy. Alig húzva a kis sztrímert felfelé próbálok közöttük lavírozni.

A sokadik dobásra egyszer csak rándul a botom. Bevágás, fárasztás,  fröcsögő ugrálás, minden, amit tud egy lazac. Pár perc múlva sikerül kivezetnem egy szép ezüstös testű keltetős Cohot. Örülök a halnak, mert még ilyen világos színben nem sikerült fognom. Mivel ez nagyon jó minőségű halhús, ezért ez a hal konyhára került. Pisti nemsoká beért és meséli, hogy semmit se sikerült fognia. Sajnálom, mert sok a hal és egészségesek, nem olyan rondák, mint a Chumok voltak. Mutatom a halat neki, ami idő közben szinte befeketedett! Olvastam korábban az itteni fórumon, hogy vannak un. "kaméleon" Cohok. Ezek fogás és megölés után elveszítik az ezüst színüket és feketére váltanak. Hát most én is láthattam, létezik. A múltkori nagy, amit Chris fogott, órákkal később is ezüst volt.

Kicsit lentebb mentünk az erdőbe. Mindenhol halak úsztak fel, minden lehetséges kis vízfolyáson.Voltak megtévedt halak, akik az erdőből kifolyó esővíz patakocskában próbáltak felúszni. Amelyiknek sikerült,annak gyors halála lesz...

A combos,zavaros vízben ikrautánzattal próbálkozom. Sokadik dobás után cserélek súlytalan marabu pamacsra, amit ólommal megsúlyozva "cseh nimfásan" vezetgetek. Nemsoká el is kapja egy gyönyörű, nagy,piros tejes Coho. Élmény volt kb. 2m zsinórral akasztani az 5kg körüli halat. Nagy fröcskölések között, gyorsan a partra kerül, ahol fotó után mehetett is vissza. Később még jött egy, de az a mellúszóba akadt. Itt volt az ideje befejezni. A szar víz és a szakadó eső ellenére sikerült pár halat fogni és jól éreztük magunkat.

Egy jó tanács! NE VEGYETEK SIMMS RIVERSHED DZSEKIT! Én most viszem vissza a másodikat,mert az ígéretekkel szemben szarrá ázok benne! Nem kicsit! A zsebeiben áll a víz, szó szerint! A hátrésze és a nyak része is átázott az alig 3 órás peca alatti szakadó esőben. Szép, jó meg Simms (itt baromi drága is,100$több), de esőben szart sem ér! Valami másra kell cserélnem, ilyen nem kell többet.

Vasárnap még volt egy meghívásunk a Michael & Young Flyshop karácsonyi partijára. Kaja, üdítő, sör, jó társaság, ismerős arcok, új infók, tanácsok, tippek. Jó volt.