Őszi-téli ruhavásár 2.

PONTYOK NYOMÁBAN A DUNÁN, ÁRVÍZ UTÁN..

Az árvíz ideje alatti horgászati tilalmat éppen feloldották, mikor egyik jóbarátomat pillantottam meg a Duna partján, match bottal a kezében. A víz megint áradt, de most jóval alacsonyabb tetőzést várhattunk tőle. Kérdeztem is izgatottan.. -adakozó-e az Öreg folyó? A válasz örömteli volt, míg beszélgettünk, Laci úszóját ismét a mélybe taszította egy aranyhasú, és hamar kezében volt az aznapi harmadik pontya.

DAM XTherm termoruha szett 640

Némileg meglepődtem, nem vártam sokat közvetlen az árvíz után, egy újabb áradást követően, de a tények igazolták azt, amit hallottam, és olvastam is, mégpedig azt, hogy az árvíz rengeteg környékbeli tavat kiöntött, aminek köszönhetően temérdek potyka került szeretett folyónkba.

A kiválasztott hely nyerőnek bizonyult..a tavi pontyok a bokrok aljában keresték a táplálékot! :)
Az átlagsúly nem volt az igazi, de a darabszám mindenkit kárpótolt. Látva a halbőséget, énis hamar, bottal a kezemben ültem komám mellett, várva a kapást. Borongós, változékony időnk volt aznap, de ez senkit sem risztott el egy jókis dunai pontyozástól. Mindketten az úszót bámultuk mereven, olykor elcsodálkozva az etetés környékén bóklászó pontyok burványain. A vízmélység kb. másfél méteres volt, de ígyis tisztán kivehető volt, hogy a halak az etetésen vannak.

Laci úszója ismét hirtelen megemelkedett, majd hevesen kitört oldalra. Mindketten tudtuk mit jelent ez, és a bevágást követően azonnal jelezte is a hal erejét, mérete ellenére. Másfeles potyesz került a merítőbe, mely gyors horogszabadítás után vissza is került éltető elemébe.

A pontyok sorra örvendeztették Laci barátomat, engem elkerülve. Mondtam is neki.. -valamit rosszul csinálok! Először a horog méretén változtattam, mert 10-es horgomra csak egy szem kukorica, és mellé 1/2 csonti fért, ezzel szemben a 8-as horogra, már ráfért a csábítóbb giliszta is!

A továbbiakban több rontott kapásom is volt, igaz, valószínű kisebb egyedek szórakoztak a horog környékén. Lacinak viszont a legtöbb kapása, fárasztással végződött.

Végre valami ígéretesebb egyed tévedt a horgom irányába, hirtelen a bokor felé gyors oldalazásba kezdett az úszó..-Végre ponty! mondtam Lacinak. Bevágást követően hamar kezeimben volt az első "tavi szökevény", mely hamar visszanyerte szabadságát!

Lassan a nap végéhez közeledtünk, komám kikapott még pár pontyot, köztük akadt méreten aluli is.
Szépen fogott, én inkább csak részese voltam ennek a nagy élménynek, azzal az egy 33cm-es pontyommal. :)

Megbeszéltük, másnap reggel ugyanott rápróbálunk. Álmosan, de bizakodva érkeztem le a horgászhelyre, mikor Laci már a kapásra várt. Sajnos hirtelen apadni kezdett a Duna, kb fél méter elment a helyről, attól féltünk, hogy a méteres vízbe már nem jön ki olyan bátran a hal, mint ahogy kéne. Félelmünk beigazolódott, Laci két retúrpontya, és törpeharcsája bebizonyította, hogy más utakra tértek a nagyobb ponty csapatok!

Az elkövetkezendő napokban többször is próbáltam feederrel üldözőbe venni a bajszosokat, több/kevesebb sikerrel.

Lassan de biztosan visszahúzódott medrébe a Duna, s ahogy teltek a napok, egyre ígéretesebbnek tűnt az öblöket vallatni. Hajnalban ébredtem hát, s mire a nap a fákhoz ért, már a helyén volt a szerelés is, a bedőlt fa oldalában. :) Etetni kizárólag magvakkal, kukoricával lehetett, külömben a "törpe hadsereg" megszállt minket! Pár perc múlva már csipkedték is az apróbb keszegek a pontynak szánt kukoricát, persze a bevágások során csalódnom kellett. Aztán megjöttek a törpék, 10db alá sosem mentem..:) Végül valami szebb hal akadt a horgomra, heves ellenállást tanúsítva.
Csak megy, és megy a hal, erejében már nem kételkedtem, viszont mérete még kérdéses volt. Alig vártam, hogy megpillanthassam a várva várt halat, erre a fárasztás közepette kiakadt szájából a horog. Elcsüggedtem, de egy gyönyörű compó visszahozta a reménysugarat.

A dunán már ritkaságnak számít a compó, így nagyon megörültem neki, habár e gyönyörű hal látványa örömtelibb volt értékének nagyságától! A következő 10 percben jött pár vörös, és bodorka, majd az úszó ismét valami nemesebb hal jelenlétét tanúsította. Hirtelen a mélybe tört, majd megállítva, szép lassan a merítőhöz tereltem a kispotyeszt. Szép tőpontyocska akadt a horog végére, színe szemet gyönyörködtető volt.

A pontyok méretével nemigazán voltunk megelégedve, 2kg fölé nem tudtunk menni, ami aggasztó volt. A darabszám jóval kecsegtetőbb volt, olykor Laci 10 pontyot is merítőbe terelt. Étvágyuk függöt mind az időjárástól, mind a horgász találékonyságától, így sokszor alul maradtunk velük szemben. Ilyen a Duna, ezért szeretjük, mert egyszer adakozó, egyszer pedig "zsugori". Sosem tudhatjuk biztosan, hogy fogunk-e, még akkor sem, ha az előjelek azt igazolják! Legyünk kitartóak, tartsuk be az örök szabályokat, és előbb vagy utóbb, mindenképpen eredménnyel járunk, s eljön a várva várt hal!
Nagy folyónk ismét szebbik arcát mutatta meg nekünk, legyen így a továbbiakban is! :)

Görbüljön!

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal

GixerGixer (fikanick)
5 éve

Itt Kulcs környékén is ez volt tavaly, de mint mindig akkor is hamar lehalászták őket :(

hirdetés (x)
rcd
5 éve

tavaly nálunk is ez volt a helyzet árvíz után a Dunán, volt amikor 15 db ponty is jött 3 óra alatt...mondjuk 28-33cm-ig...remélem azért ezek a mesterségesen létrehozott pontyok megnőnek majd és ívni is tudnak...