Mitchell orsók - új időszámítás kezdődik!

A Mitchell az úgynevezett halo rotoros orsókkal folytatja a tavaly megkezdett utat, de vadonatúj top szériával jelentkezett. Érdemes megjegyezni az "R", az "RZ" és az "RZT" betűket, mert ebben a sorrendben minőségi lépcsőket állított fel.

A francia gyártó - ahogy minden esztendőben - most sem csak a pergető orsókra koncentrál, kiváló nagyhalas, vagy surf orsókat is készített.

Először is hadd szóljak pár szót a bizonyos "halo rotor"-ról. Ez a Mitcell saját védett fejlesztése. A lényege abban rejlik, hogy felismerték, és különféle fizikai tesztekkel be is bizonyították, hogy a használat során a felkapókar és zsinór speciális kapcsolatán keresztül nagyon jellegzetes irányú erők hatnak az egész rotorra. Vannak a rotornak olyan részei, melyek sokkal kevésbé vannak terhelve, ellenben bizonyos ívek viselik a jelentkező tehek nagy részét.

A mérnökök azonosították ezeket a nagy terhelésnek kitett részeket, ezeket erősítették, de a terhelés hiányos részeken, anyagot tudtak spórolni. A folyamatos terhelés tesztek eredményeként megszületett az elv, hogy a rotor már nem zárt, hanem térvonalas erősítésű nyitott rendszer. A rotor így összességéban nagyobb terhet képes elviselni, de mégis könnyebb, mintha a hagyományos teli rotort használnák. A konstrukció bevált, és most már az összes fontosabb modell megkapta ezt a fejlesztést.

A korábbi években kiváló tapasztalatok gyűltek össze a magnézium ötvözetek orsógyártásban törtzénő alkalmazásával kapcsolatosan - köszönhetően a MAG PRO orsóknak. Ezek a fémek könnyűek, alkalmasak arra, hogy az orsó súlyát csökkentsék, mégis elég szilárdak ahhoz, hogy a különböző forgó alkatrészeket, csapágyakat úgy faglalják magukba, hogy a kopások minimálisak legyenek, és a kotyogás, lötyögés még intenzív használat mellett is csak igen hosszú idő után jeletkezzen. Ezt a vonalat is tovább vitte a gyártó.

Mag-Pro RZT
Az új pergető csúcsmodell a Mag Pro Extreme orsókat hivatott leváltani. Teljesen új konstrukció, ahogy a fejlesztésért felelős igazgató (talán kis túlzással) megfogalmazta, nincs egy közös csavarjuk sem. Az RZT a sorozatokon belül a legmagasabb színvonalat képviseli, s ez mindig az árfekvésben is meglátszik.

A Mitchell két fő szempontot tartrott szem előtt, az egyik a minimális önsúly, a másik a hosszan tartó kiváló minőség. Az orsó váza és rotorja a Forma-1-ből ismerős elképesztően erős de mégis könnyű Carbon Fiber. A meghajtása a repülőgép iparból származó speciális kopási tulajdonságokkal rendelkező alu ötvözet. Egyedi, de igen masszív alu inzertes carbon hajtókart kapott, és a dob fékezésért is vadonatúj fejlesztés, ún. Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer felel. Az orsók önsúlya meglepően alacsony!

Íme a részletek:

  • 11 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob és pótdob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • Carbon Fiber test és rotor
  • Egyedi carbon hajtókar
  • Alu ötvözet meghajtás• Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer

Mag-Pro RZ
A Mitchell Mag-Pro RZ orsó csak minimálisan különbözik a legmagasabb polcra helyezett RZT-től. A meghajtása ebben a családban bronz és nemesacél anyagokból készül, és 9 db rozsdamentes csapágy felel a sima futásért. A zseniális orsóház, a kikönnyített rotor, a vadiúj fék, mind-mind ugyanaz, mint az RZT esetében.

Ahol szükséges, ott valóban erős, de a felesleges sallangot kihagyták belőle. Az orsó váza és rotorja itt is könnyű Carbon Fiber. Megtartották az alu inzertes carbon hajtókart is, és a dob fékezésért is a vadonatúj fejlesztés, ún. Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer felel.

Íme a specifikáció:

  • 9 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob és pótdob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • Carbon Fiber test és rotor
  • Egyedi carbon hajtókar
  • Bronz és nemezacél meghajtás
  • Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer

Mag-Pro R

A Mitchell Mag-Pro R orsója a triumvirátus legracionálisabb darabja. A belseje, a meghajtása azonos a RZ modellével. 8 darab rozsdamentes csapágyat helyeztek el benne, az orsóház a speciális GV5H carbonból készült. Viszont a Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer, a kikönnyített "Bail Halo" rotor, az anodizált fém dobok ennél a modellnél is fellelhetők, csak úgy, mint a legnagyobb testvér, az RZT esetében. Az orsó önsúlya méretenként pontosan megegyezik a RZ modellekével!

Íme a részletek:

  • 8 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob és pótdob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • GV5H carbon test és rotor
  • Bronz és nemezacél meghajtás
  • Könnyített alu hajtókar
  • Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer

Magam ebből a modellből szereztem be egyet, elkezdtem használni, s jelentkezek majd a tapasztalataimmal nem sokára!

A következő blokkban 3 távdobó orsó szerepel, melyek a korábbi AvoCast modelleket váltják le. Itt is visszaköszön a "RZT", "RZ" és az "R" jelölés.

AvoCast RZT
Már a korábbi AvoCast modellek is számtalan fontos újítást tartalmaztak, s most a 2016-os változat még ezeket is meg tudta fejelni néhánnyal. A legfontosabb a "Bail Halo" rotor, és a bronz, valamint a nemesacél használata a meghajtásban. Ma már nincs jó távdobó orsó lassú oszcillációs dobemelés nélkül, s olyan zsinórprofil nélkül, ami maximálisan támogatja a hatalmas dobásokat. A legújabb profi trendeknek megfelelően az új AvoCast orsók fékrendszere speciális, ún. "Fast Setting"-el rendelkezik.

Ez annyit takar, hogy konkrét nyeletőfék hiányában is tudjuk az orsót használni hasonló funkcióban. Bedobás után ha a féket kiengedjük, kapás esetén könnyedén fékre húzhat a hal. A dobot lefogva meg lehet a halat akasztani, és bevágás után a fékcsillagot nem kell sokszor körbe-körbe tekerni, hogy a fárasztó fék erejéig eljussunk, elég egy egykezes nagy fordulatot csinálni, és a fékünk máris nagy halra van állítva, és fáraszthatjuk a zsákmányunkat. Fém pótdob külön kapható, mélyebb és sekélyebb változatban is!

Nézzük a fontosabb technikai adatokat:

  • 10 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • Lassú oszcillációs dobemelés
  • Egyedi carbon hajtókar, kényelmes nagyhalas fogantyúval
  • Bronz és nemezacél meghajtásNitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer
  • 8,5 kg-os fékerő

AvoCast RZ
A középső minőségi szint a sorozatból. Csak kicsit szerényebb, 7,7 kg-os a fékje, és 8 db nemesacél csapággyal oldották meg a hosszú élettartamot és a sima futást. A meghajtásában semmi kompromisszumot nem találunk a nagytestvérhez képest, ugyanúgy nemesacél és bronz elemek alkotják. Maradt az anodizált alu dob, a kikönnyített "Bail Halo" rotor, a lassú oszcillációs dobemelés és az egyedi carbon hajtókar is, igaz más fogantyúval.

Technikai részletek:

  • 8 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • Lassú oszcillációs dobemelés
  • Egyedi carbon hajtókar
  • Bronz és nemezacél meghajtás
  • Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer
  • 7,7 kg-os fékerő

AvoCast R
A család belépő szintű változata 5 csapágyat kapott, de ezen kívül igazából csak színben különbözik az "RZ" modelltől, na és az árában! Érdemes elgondolkodni rajta!

  • 5 rozsdamentes csapágy
  • Anodizált alu dob
  • Kikönnyített "Bail Halo" rotor
  • Lassú oszcillációs dobemelés
  • Egyedi carbon hajtókar
  • Bronz és nemezacél meghajtás
  • Nitrile Sealed Carbon Hybrid fékrendszer
  • 7,7 kg-os fékerő

Az újdonságok között megtalálunk még 3 orsócsaládot az elérhetőbb árú szegmenst erősítve.

BlueWater RZ
Ez a 2016-os újdonság a nagyhalas kategóriában indul 8000-es és 9000-es méretezéssel. 4 golyóscsapágyat tartalmaz, erős és strapabíró polimer házban rejtőzik a meghajtás. A fékereje 7,7 kg, ami azért idehaza mindenre pont elég.

  • alu hajtókar
  • polimer ház
  • 4 csapágy
  • 7,7 kg-os fék
  • alu dob, polimer pótdob

BlueWater R
Zsinórral feltöltve, horgászásra kész állapotban érkezik ennek a nagyméretű orsónak a belépő szintű változata.

  • polimer ház
  • 1 rozsdamentes csapágy
  • multidisk fék
  • polimer dob

Tanager RZ
Ez a sorozat 6 db elsőfékes, és 4 db hátsófékes modellt vonultat fel. Kiváló ár/érték arányú orsói már az előd modellnél is nagy érdeklődést váltottak ki, az RZ modellnél ez hatványozottan elvárható. Kifejezetten jó árú kategóriában versenyez, bőven 10.000 Ft alól indulnak az árak, s ezért kapunk egy megbízható, fémdobos, és carbon pótdobos orsót, hatalmas méretválasztékban, négy csapággyal. A kategóriájában meglepően jó futású és tartós orsó. Azoknak, akik nem horgásznak hetente többször, racionális és meggondolandó választás lehet.

  • alu dob
  • polimer pótdob
  • 4 csapágy
  • MultiDick fékrendszer
  • grafit hajtókar

Kapcsolódó írások:

 

Ezekre szükséged lehet:

Mag Pro RZTMitchell Mag Pro RTZ
Mitchell
Mag Pro RZT

1000-4000

41.990 Ft-tól / darab
Bluewater RZMitchell Bluewater RZ orsó
Mitchell
Bluewater RZ



15.990 Ft-tól / darab
Bluewater RMitchell Bluewater R orsó
Mitchell
Bluewater R



7.990 Ft / darab

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be:
Belépés facebook-kal
 

Zalán
1 éve

Köszi Zoli, várom a cikket :)

5

Szabolcs, örülök, hogy tetszik, nekem fog egy érkezni! ;-)

4

Zalán, lesz majd ABU orsós bemutató is. A gyakorlati teszt lesz majd az igazán fontos, de ahhoz még kell egy kis idő! Utána össze is lehet majd hasonlítani a két márka felhozatalát.

3

Szia Zalán!
Zoliék jóvoltából lassan két hónapja tekerek egy Mitchell mag pro rtz-t és nagyon egyben van napi szinten használom és van benne néhány darabos hal is de csak pozitív tapasztalatam vannak vele.

2
Zalán
1 éve

Zoli, lesz hasonló cikk az új Abu orsókról is? Ott is alaposan megvariálták a kínálatot és papíron jól néznek ki :) Érdekelne egy Abu vs Mitchell vélemény az új orsóknál.

1
Ezek megvoltak?bezár
Tovább a Fishing Time-ra »

hirdetés