wobbler címkével megjelölt cikkek

A tavalyi szezonban nem kényeztette el a magyar vizek pergetőit Patrick Sebile, a világ talán legfelkapottabb wobblertervezője, de idén ősszel néhány remek újdonsággal és pár klasszikus Sebile műcsali újragondolásával újra hasznos wobblerekkel örvendeztet meg bennünket. Nézzük át, milyen újdonságokkal jöttek idén ősszel!

Amint az esti hőmérséklet megkívánja a hosszú öltözéket, egyre sűrűbben számíthatunk süllőkre, pedig balinokra, és persze mindenféle ragadozóra. Ahogy a darabszám és a kapások száma nő, úgy nő a halak átlagsúlya is - persze csak ha nem a húszcentis halak buzerálására koncentrálunk.

Szép hal a jász. Szép, de rafinált. Sokszor sokadmagával ott lapul, ahol dobálsz rá, de még csak egy koppintásig sem jutsz el. Máskor meg nem tudod, miért, de egyre-másra fogod őket pergetve. Van azonban néhány dolog, amire ha figyelsz, egy eredménytelennek induló kora tavaszi horgásznapot is átfordíthatsz "mészárlásba".

Hazánkban eddig többnyire ismeretlenül csengett a lengyel Dorado műcsaligyártó cég neve, néhány bennfentes horgászon kívül nem sokan használták ezeket a wobblereket. Az idei évtől azonban ez változni fog, mert már a hazai kereskedelemben is kaphatók. Összeszedtük a legérdekesebb Dorado műcsalikat, amiket érdemes lesz idén kipróbálnod. Van köztük néhány igazi különlegesség!

És milyen csalival, hogyan tudjuk megfogni őket? Ezek a kérdések, amikkel legtöbben privát üzenetben megkerestek az elmúlt években, ha a balinfogásról beszélünk. A téli horgászatát most nem keverném ide, bár arra legalább annyian kíváncsiak, de a balin mínuszokban való horgászatáról már született egy írásom korábban.

Bár alapvetően folyóvízi pecás vagyok, és az alkalmak hatalmas hányadában a Dunán és a Tiszán horgászok, a hidegebb hónapok beköszöntével elcsábulok 1-2 tóra is, ahol kizárólag ragadozó halakra horgászom.

Az idei évben kicsit megcsúszott a küszök ívása a folyón, de legalább jó sokáig elhúzódott, így volt alkalmam nekem is kivenni a részem a jóból, azaz a süllőkből, balinokból.

A nyári forróságban szinte felüdülést jelent az éjszakai horgászat, s jó szórakozás is, ha az ember műcsalival szeretné a ragadozókat becsapni. Néha még meglepetések is adódnak.

Szezonindító akciók

Volt úgy, hogy többet töltött a csali a partszéli bozótosban mint a vízben, és volt, hogy több műanyagszemetet kényszerítettem partra mint amennyi halat sikerült. Úgy érzem sikerül kinőnöm ezt a korszakot.

Balinra pergetni nem csak nyáron élvezetes, sőt, télen sokkal jobban bele lehet nyúlni a sűrűjébe, feltéve ha tudjuk, hogy hol keressük és mivel horgásszunk rá.

Már az előző téli süllőszezon is kínkeserves emlék a Dunán, de ami ezt az évet illeti, az eredmények még siralmasabbnak bizonyultak. Amikor alkalmas időjárás köszöntött ránk, akkor az extrém alacsony víz a mederben tartotta a halat, mikor pedig végre jött egy árhullám, az időjárás megenyhült és a folyó bezavarosodott. Ahhoz, hogy süllőt fogjon az ember, el kellett csípni egy-egy jó momentumot, ahhoz viszont, hogy ilyennel találkozzunk, szinte napi szinten a vízen kellett lenni. Ezt én sajnos nem tudtam vállalni, hiszen nem a horgászatból élek. :o) Ráadásul, ennyire alacsony víznél az én pályáim süketnek bizonyultak. Nemhogy halig, de egy-egy koppintásig sem tudtam eljutni, pedig ha van süllő a terepen, az általában mutatja magát, ha mással nem, egy-egy odabökéssel. Hiába, előbb-utóbb csónakot kell venni, hogy kibővüljenek a lehetőségek. Ilyen körülmények között partról nagyon nehéz érvényesülni. Noh, azért végül sikerült nekem is fognom pár tüskés ragadozót, köztük egy igen szépet is... ennek küzdelmes történetét és tanulságait mesélem most el nektek. Tovább »

Óriási és dinamikus fejlődésen megy keresztül a Tisza-tó. A látványos infrastrukturális fejlődés magával hozta a látogatottság emelkedését. Mind e mellett sikerült a halállományt is megőrizni, sőt talán erősíteni. A nagy kérdés csak az, kell e ez nekünk? Megnéztük… Tovább »

Mint utolsó dunai írásomban is beszámoltam róla, a nyár, illetve a kora ősz szépen adta a halat az öreg folyón. Ám, ez a nagyszerű időszak október közepére teljesedett ki igazán, mikor egy közelgő, nagyjából másfél méteres árhullám borította fel a már jó ideje beállt, alacsony víz törvényszerűségeit. Nézegettem a naptárt és úgy számolgattam, hogy ha minden felelősséget várólistára teszek, mindössze négy alkalommal tudom majd megütni ezt az ígéretes időszakot, vállalva az éjszakai horgászat utáni keserves, négy kávés munkanapokat is. Na de hát, ugye, mindent a süllőkért. :o) Kíváncsian vizslattam hát, melyik napon hová ér el a pezsdülés, hol várható a tetőzés, hogy a legoptimálisabban tudjam majd kihasználni a vízszint emelkedés által kínálkozó lehetőségeket. Tovább »

Ki kellett választanom egy olyan helyet, amit evezve is bevállalhatok. Végiggondolva az ismert szakaszokat egyetlen ilyen terület jöhetett szóba. Amikor nekivágtam, még nem tudtam, hogy milyen türelem-játékba kezdek. Tovább »

Lassan, nesztelenül csorogtunk csónakunkkal a tiszai éjszakában. Éppen ráfordultunk a legígéretesebb külső ívre, mikor a túloldalról reflektorfény borított el minket. Légy szíves ne világítson ránk! - kiáltottam át a kíváncsiskodó féljózan sporinak. A fény kihunyt, mi pedig dobáltuk tovább a part szélét. Itt sem kell harcsára számítanunk egy darabig. Tovább »

Nemrégen még úgy éreztem, a svédországi csukázásoknál nem létezik számomra nagyobb horgász élmény. Mégis amikor a Dunán a tegnapi langyos októberi naplemente után beállt a sötétség és a gumihal lassú ejtésébe belependített egy súlyosabb süllő, azt éreztem, hogy ez az, ami felülmúlhatatlan. Tovább »

Nos, akkor folytatnám a történetét, hogy az erős szezonkezdet után hogyan is alakult számomra az idei dunai wobbleres idény. Az általam rendszeresen látogatott kövezéseket továbbra is nyalogatta a félig zavaros, magas vízállással hömpölygő folyam, kitűnő terepet nyújtva a pergetéshez. Az erős sodrás a part szélébe tolta az apróhalat, melyek a partvédő kövezések által megtört víz kisebb-nagyobb langóiban leltek menedéket. Természetesen a rájuk portázó ragadozókat sem kellett messze keresni tőlük. A koszos árban igen bátran locsogtak a balinok, kaffogtak a süllők. Nekem csupán azt kellett kiokoskodnom, hogy mely vízállásnál, mely helyek kecsegtetnek sikerrel. Persze, ehhez kellenek az elmúlt évek tapasztalatai és egy nagy adag kreativitás is. Nem volt ritka, hogy egy éjszaka alatt négy-öt pályát is végigdobáltunk, keresve a táplálkozó rablóhalakat és általában az esetek többségében találkoztunk is velük... Tovább »

Nagyon tisztelem azokat az embereket, akik komolyan beleteszik magukat egy-egy dologba. Bármi is legyen az. Dolgoznak, rajta, tökéletesítik, megcsinálják, aztán megcsinálják még jobban. Nem a pénzkereset lebeg a szemük előtt. Az sem lenne baj, vagy kevésbé tisztelni való, de tudom, hogy nem az a hajtóerő. A Tovább »

Ingyenes szállítás

Tomi szezonzáró drávai kuttyogatásra invitált, és hát az ilyen csábításnak nehéz ellenállni. Olyan szinten felkeltette az érdeklődésemet, hogy az UL csalikat is otthon hagytam Pécsen, de még monofilból is csak valami sodron merevségű 0,19 körülit vittem magammal. Tovább »

Tavaly nyár végén – ősz elején pár alkalommal már nyomába szegődtünk a bajuszos ragadozóknak az öreg Tiszán, ám sajnos, az évtized egérúszását éppen lekéstük és csupán néhány harcsakapásig jutottunk a szőke folyón. Szépen fogtunk azonban balinokat és akadt néhány termetes jász és domolykó is. Tovább »

Az alábbiakban szeretnénk tájékoztatni a Kedves Horgászokat az új horgászév kezdetén aktuális tudnivalókról. Fontos információk következnek az idei jegyek érvényességének kitolásáról, a jegyakcióról és az új jegyek váltásakor felmerülő kérdésekről! Tovább »

Lassan, nesztelenül csorogtunk csónakunkkal a tiszai éjszakában. Éppen ráfordultunk a legígéretesebb külső ívre, mikor a túloldalról reflektorfény borított el minket. Légy szíves ne világítson ránk! - kiáltottam át a kíváncsiskodó féljózan sporinak. Tovább »

Július 15-én, hétfőn hatalmas nyári vásár veszi kezdetét a budapesti Horgászok Házában. Minden Shimano, Cormoran és Daiwa termék 30%-os, az összes többi termék pedig 20-40%-os kedvezménnyel lesz kapható! A hatalmas Horgászok Háza több ezer termékkel várja a horgászat kedvelőit! Tovább »

A Pecabizó Horgászboltban fantasztikus engedménnyel vásárolhattok most egy hónapig. A 2013. június 24-én induló 30%-os kiárusítás minden új termékre vonatkozik (kivéve élő csali), és július végéig tart. Tovább »

Horgászbörze - Használt horgászcikk vásár 2012. november 25., vasárnap 09-12.00-ig Tovább »