Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Négyévszakos november

2012.12.02. forrás: Rablóhal

Ez az év megint szép novemberrel ajándékozott meg minket. Volt benne szinte minden évszak. A hónap kezdetén a klasszikus párás ősz után szinte nyárias majd tavaszias időjárás is meglepett minket. Az utolsó napokban pedig már a télies hideg is beköszöntött.

Szerencsére ez a színes hőmérsékleti paletta nem zavarta a süllőket a táplálkozásban. Sokan panaszkodnak és én is mostanában kevesebbet tudok horgászni, mint szeretném, de azért idén is adott a Duna, talán még többet is, mint érdemelnék.

A dunai horgászatokat még egy kis állóvízi kalanddal is megfűszereztük a hónap elején, és egy pilisi kisebb tavon tesztelgettük a gumikat Attilával. Nagyon sok kisebb süllőt és szebb sügereket fogtunk. Szinte azonnal megtaláltuk a halakat a helyi útmutatás alapján, és számolatlanul gyűjtöttük a kapásokat, de valahogy végig rossz érzésünk volt, és gyakorlatilag egy óra alatt meguntuk a dobálást, hiszen semmilyen kihívást nem éreztünk ebben a horgászatban.

Még akkor este hazafelé autózva sietve leugrottunk a legközelebbi Duna partra, hogy a "bűntől megtisztuljunk". Természetesen nem fogtunk semmit a folyón, de valahogy mégis jobban éreztük magunkat.

Az igazán izgalmas az idei őszben nem is a süllőfogásokban rejlik, hanem abban a tényben, hogy sokféle helyen, sokféle szakaszon keresgélek a Dunán. A felderítés célpontjai az eddig is bevált lelassuló, megmélyülő részek, amik a parti kövezésekkel párhuzamosan alakultak ki. Persze kiterjesztettük az úttörő munkát néhány öbölre is különös tekintettel azok torkolatára.

Öt különböző területen sikerült halat fognom eddig és többször is érezhettem, hogy az ismeretlen helyen, saját tapasztalataimból felderített és megfogott süllőnek - még ha kisebb is olykor - mennyivel jobban tudok örülni, mint az agyonhorgászott, unalomig kiismert pályákon elejtett nagyobbaknak. Persze néha én is visszatértem az elmúlt évek alaposan megtanult szakaszaihoz, de már szinte csak azért, hogy teszteljem mit is adnak a jól bevált helyek, amikor mondjuk egy új területen nincs fogás. Sokszorozza örömömet, hogy idei legnagyobb süllőmet is egy új felderítésen fogtam. A hely kiválónak tűnt, amikor rátaláltam. Már az első alkalommal fogtunk rajta Attilával 3 kisebb egyedet. Sajnos ezt 6 betlis nap követte, míg egy hajnalon végre nyakon csíptem rajta egy 5 kiló körüli példányt. Tesztelésből másnap hajnalban a régi bevált szakaszokat néztem át és ott is fogtam, de nem olyan darabosat. Kimondható igazság a Dunán, hogy ha nincsenek nagy különbségek a vízállásban, akkor egyes harapós időpontokban a felső- a középső- és az alsó-Dunán is fogják a ragadozókat.

A vízállással szinte egész novemberben szerencsénk volt és a folyamatos, lassú apadás tiszta, átlátszó vízzel ajándékozott meg minket, ami szintén növeli véleményem szerint az esti és hajnali időszakban a harapó kedvet. A néhány hajnali portya mellett természetesen idén is az este a favorit. A napnyugtát követő 1 óra még most is viszi a prímet.

Külön öröm, hogy a csónakos helyek mellett találtunk partról is megdobálható részeket, így akkor is tudok végre horgászni, ha kevesebb időm van, vagy ha rosszabbak az időjárási körülmények. A parti horgászat mindig kisebb lehetőségeket rejt, de kényelmesebb és néha nekem is jól esett, hogy nem kell a rengeteg csónakhoz szükséges felszerelést magammal hurcolnom és összeszerelnem. Furcsa hiányérzetem támadt, amikor regisztráltam, hogy mindössze egy bottal és egy hátizsákkal kell lebaktatnom a partra.

Régen horgásztam partról, és most valahogy kifejezetten jól esett az a hangvétel, ami a parti horgászok között alakul ki. Talán szűkösebb lehetőségeik okán, de szolidárisabban, nyitottabban viselkednek, mint a csónakosok, akik mintha irigyebbek, ellenségesebbek lennének egymással. Azért az igazi kihívás még mindig a csónakos peca marad.

Remélem a december is hasonlóan jól alakul, és akkor már talán szebb halakról is beszámolhatok. Mindenkinek jó fogást kívánok a télre!