Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Back on board!

2014.09.02. forrás: Pecázz!

Az idei év horgászat szempontjából számomra értékelhetetlen idáig. A peca hanyagolásának komoly oka volt, ugyanis megszületett tündéri kislányom Lili. Akinek van gyereke az tudja, hogy ezt meg kell élni, akinek meg nincs az majd rájön... A sok tennivaló közepette egyszer azért kijutottam süllőzni, még a tilalom előtt valamikor február vége felé és sikerült megfogni 2014 első, de reményeim szerint nem utolsó süllőjét.

Erre az évre azt terveztem, hogy a Duna Budapest - Nagymaros közti részét fogom erőltetni. A területit néhány napja váltottam ki, meg is lepődött Zsuzsa a horgászboltos, hogy augusztusban még jön valaki éves jegyért...

Szeretném leszögezni, hogy számomra a Duna és egyáltalán a folyó vízi pergetés teljesen új. Tapasztalt dunai versenyzők számára biztos lesz jónéhány szórakoztató hiba, hülyeség az elkövetkező posztokban. Tőlük sorry! Ha pedig zavarja őket, akkor skippeljék ezeket a bejegyzéseket. ;)
Nem árulok el nagy titkot ha elmondom, az első pecám egy jókora pofára esés volt. Hajnal 4-kor elindultam Gödre, a kocsiban tervezgettem, hogy a kő melyik részére fogok menni. Aztán mikor megérkeztem a partra szembesültem azzal a ténnyel, hogy a Duna egy métert emelkedett reggelre. Így esélyem nem volt bejutni a szigetre. Jobb híján elmentem helyeket nézni, ahol Budapest +350-nél is lehet horgászni.

Tanulság: sose felejtsd el megnézni az előrejelzést!

Néhány nap alatt lement az áradás és beállt a Duna Budapest +250 köré. Én pedig újra támadtam tegnap hajnalban, mert meg akartam fogni életem első Dunai süllőjét. Most a váci kövekre mentem, a reggeli fényváltás alatt horgásztam. Számomra igen meglepő, de a kint töltött másfél óra alatt 5 akcióm is volt. Őszintén szólva mást vártam a Dunától. Támadták a süllők a J7-SFC-t, de egyet sem sikerült megfognom. Az összes kapás szinte a lábam alatt volt. A derengő fényben láttam, hogy kis süllők, de valamiért egyik sem akadt. Napfelkelte előtt néhány perccel egy 1-1,5 kg-ra saccolt süllőt akasztottam a jointed Rapalával, de kiemelés előtt lelépett. Yo-Zuri Chrystal Minnow-val twichelve is volt egy kapásom az elvágó vízen, de ő sem lett meg. Ennek oka, hogy nem volt hasi horog a csalin. (már van) Sajnos nem lett halszagú a kezem, de megmutatta a Duna, hogy ha jókor vagy jó helyen, akkor szinte garantált az akciódús peca.

Ma reggel hasonló vízállásnál kicsit korábban érkeztem. Már 4-kor a köveken bukdácsoltam. Egy órán át dobáltam a sötétben, de semmi. Rablást sem hallottam, viszont a snecik mutatták, hogy itt kell lenni a süllőknek is. Bíztam a fényváltásban és igazam lett. Brutális felszíni kapásom volt J11-GFR-re, de néhány másodperc után a bot elkönnyült, a hal megint csak lelépett. Lassan vezettem a csalit, de lehet, hogy ez is túl gyors volt - töprengtem. Közben elkezdett éledezni a víz. Egyre több rablást lehetett hallani a kövezés mentén. Továbbra is a felszín közelében járó wobblereket erőltettem. Két kapásom is volt SSR-re, de ezek sem akadtak. Valamit nem jól csinálok. Közben felkelt a nap, a rablások alább hagytak, én pedig valamivel mélyebben járó csalikkal próbálkoztam. Végül is egy Salmo Executornak köszönhetően megfogtam életem első dunai süllőjét. Szegényke jól megsorozta a csalit, mert először ő is elvétette, de a végén csak meg lett. Szerintem nem akarta, hogy lógatott orral menjek haza. Természetesen a kép után elúszott a megmentőm. Remélem megnő vagy 10 kilósra, megérdemli!

Egyelőre ennyi, holnap este rá szeretnék nézni a balinokra, még a következő áradás előtt.