Adunk egy 1.500 Ft-os kupont, ha feliratkozol hírlevelünkre! Részletek »

Adonyi kirándulás....

2013.08.19. forrás: Domolykóvadász

Régóta szerettem volna eljutni az Adonyi holtágra, pergetni. Eddig az tartott igazán vissza, hogy semmit nem tudtam a vízről. Egyedül féltem belevágni egy ilyen kirándulásba. Nekivágni az ismeretlennek talán izgalmas dolog, de tapasztalatból tudom, hogy a helyi információk mennyit számíthatnak.

Mégis csak jobb ha az embernek legalább egy kis támpontja van, hogy hol érdemes egyáltalán pergetni. Az idén aztán kaptam egy olyan ajánlatot amit nem lehetett visszautasítani. Zámbó Zsolt meghívott, engem és a gyerekeket egy nap pergetésre Adonyba. Már csak az időpontot kellett kitűzni....

Volt idő tervezni, ugyanis közben megérkezett a kánikula. 38 fok meleg nem túl ideális, főleg ha figyelembe veszem a saját hőtűrő képességem. Hosszas tervezgetés, gondolkodás után aztán meglett a nap. Augusztus 14-én hajnalban irány Adony! Egy héttel a kitűzött időpont előtt, még minden rendben volt. Azonban ahogy teltek, múltak a napok, egyre jobban körvonalazódott az, hogy valószínűleg kifogunk egy hidegfrontot. Mivel elsősorban a holtág sügérállományát akartuk zaklatni, ez nem volt túl jó hír. Tapasztalatból tudom, hogy ilyenkor a sügér úgy el tud tűnni, mintha sose lett volna a vízben. 13-án délután, ahogy számítani lehetett rá, megérkezett a front, némi szél és felhők társaságában. Szerencsére egy elég enyhe volt, így felhőszakadás, és egyéb természeti katasztrófa nem felyegette a kirándulásunkat.

Hajnalban ébresztett telefon 03:30.
Kiugrottam az ágyból. Az eső nem esett, a szél fújdogált. Megnéztem a radarképet, azon látható volt, hogy közelített egy kisebb esőfelhő, de nem komoly. Gyorsan összedobáltam az előző este már kikészített cuccot, és ébresztettem a gyerekeket. Négy órakor már mindannyian a kocsiban ültünk, és robogtunk Adony felé. Egy órányi kocsikázás után pillantottuk meg az Adony táblát. Nem sokal később megérkezett Zsolt is. Mehetünk a vízhez! Egész úton esett az eső, de ahogy a házigazdánkkal együtt holtághoz értünk elállt. Már világosodott mire elkezdtünk dobálni.

Két sügerező pálcával készültünk, és magamnak vittem egy erősebb botot is. Gyönyörű volt hajnalban a holtág. Itt is, ott is balinok raboltak, megtörve a hajnal csendjét. Sok időnk nem volt gyönyörködni a tájban, mert Norbi fiamnak talán harmadik dobásra kapása volt. A fék hangjára figyeltem fel. Hát ez nem sügér lesz..... Hamar megmutatta magát a hal, egy gyönyörű csuka volt. Háromszor vagy négyszer is kitört, mire meg tudtam meríteni. Megvan az első halunk. De micsoda szép csuka! A visszaengedés előtt lefényképeztem, de sajnos a hajnali fényben nem lettek túl jók a képek.

A gyerek fogása erőt adott a folytatáshoz. Szükség is volt rá, ugyanis a sügerek mára éhségsztrájkot hirdettek. Még egy odakoppintás se. Én a balinokkat vettem célba. Hajnalban egy Salmo Thrill-el kezdtem. A balinokat hidegen hagyta a csalim, és egy időre a rablások is abbamaradtak. Közben a középső fiam megfogta csukájának a lekicsinyített mását. Volt vagy 20cm. Később a nap során kiderült, hogy ebből a méretből nagyon sok van. Mivel ezen a szakaszon nem volt több akciónk elindultunk más helyeket is megnézni. A kisebbik fiamnak már kínomban a legkisebb 2,5cm twisterem kötöttem fel, de csak kisebb gébek kergették ezt a csalit is. Egyszerűen nem volt sügér. Messzire elkalandoztunk, de minél távolabb kerültünk a hajlai kezdő helyünktől annál kevésbé élt a víz. El is határoztuk , hogy visszatérünk oda ahol legalább az a kevés akció volt, a kezdő helyünkre. Itt Norbi fiam elkérte a botomat pár dobás erejéig. Hamar ki is parancsolt egy kis csukát a Thrill-el. Mázlista ez a gyerek.... Kicsivel később, a saját botjával, egy kicsi barna gumihallal, megfogta a nap első sügérét.

Eközben a kicsi semmit sem fogott. Láttam rajta, hogy már szinte sírásra görbül a szája. Gyorsan felkötöttem neki egy nagyon finom drop shot szerkót. A horogra egy kis Sperm Worm gumi került. Erre a cuccra szinte azonnal volt kapás. Szinte pillanatok alatt kipenderített vele a vízből két gébet. Nem az volt amire számítottam, de a gyerek lelkesedését visszahozta, ez a két rondaság is.

Közben én is próbáltam horgászni, ami nem volt egyszerű, a két gyerek mellett. A Thrillt lecseréltem először egy Nevis görbe küszre. Erre sajnos nem volt semmi akcióm, így hamarosan újabb felszíni csoda került a kapocsba. Egy egyszerű olcsó műanyag wobbler, az a kutyasétáltatós fajta. Az első pár dobásra már volt is egy lekövetésem, aztán egyer csak durr! Látványos csobbanással vágott rá a műcsalimra egy szép balin. Egy pillanatra meg is akadt neki a horog, de sajnos nem elég jól. Nagyon megtetszett ez felszíni móka, így fent is hagytam ezt a wobblert. Közben egy új helyre értünk. Itt egészen sekély volt a víz, de folyamatos rablásokat láttunk. Balinok kergették a küszöket, a sokszor alig 15-20cm-es vízben. Ideális terep egy felszíni csalinak. Egyás után két lekövetésem is volt, aztán mellévágott a csalimnak az őn. Aztán az egyik bevontatás végén, előttem ahol már kicsit mélyebb volt a víz, és nem is számítottam kapásra, durr! Felrobbant víztükör, és már éreztem is a kőkemény rávágást. Viszont ez nem balin! Egy csuka volt a tettes, amit rövid fárasztás után sikeresen meg is szákoltam.

Életem első, felszíni csalival fogott hala....
Dobáltam volna még, de a gyerekek is ki akarták próbálni az én pálcámat wobblerrel, így átadtam nekik. Sajnos a felszíni csali vezetése még nem ment nekik, így lecseréltem a nyerő wobblert egy Salmo Frisky-re.
Annyira megtetszett nekik a dolog, hogy felváltva dobáltak az én botommal, én kénytelen voltam beérni az egyik UL. pálcával. Talán negyed órája dobáltak a Frisky-vel amikor gyerek szólt. Apa, halat fogtam! Kis csuka kapta el a műhalat.

Én meg elhatároztam, hogy csakazértis fogok egy sügért. Cserélgettem a kis gumikat. Két lekövetés után egy kapást el is rontottam. Kicsivel arrébb aztán megjött a várva várt sügér. nem volt túl nagy, de legalább sügér.

Mire belejöttem volna a dologba, egy kisebb csuka elvitte a nyerő gumit.... Úgy döntöttem nekem ennyi elég is volt. Összecsuktam a botot, és vártam, hogy gyerekek is megunják a dobálást. Hát azt várhattam! Ha nem szólok nekik, hogy elég volt, talán még most is ott dobálnának. Nagyon tetszett nekik ez a hely, még így is, hogy a sügerek cserben hagytak minket. Az elbeszélésemből kimaradtak a házigazdánk Zsolt fogásai. Mentségemre szolgáljon, hogy első a család.... Ő is megrpóbált mindent, a drop shottól a wobblereken át, a körforgókig. Több kis csukát is fogott, bevallom nem számoltam mennyit. Volt pár balinos lekövetése is, de sajnos nem a szákig követték a műcsalikat.....

Ami viszont fontos, hogy ezúton is szeretném neki megköszönni a meghívást, és az egész napos odafigyelést. Egyben szeretném megnyugtatni is, hogy igen, jól éreztük magunkat, és a gyerkek is visszavágynak erre a vízre.
Úgy gondolom érdemes volt ide is ellátogatnunk a gyerekekkel, és szerintem nem ez volt az utolsó alkalom....