Ultra Light: a kezdtetek

írta: FishingTime

2016. dec. 23.pergetés, UL pergetésszólj hozzá! Tetszik 124

Jó néhány éve hajtottam már a ragadozókat az Al-Dunán, süllők, csukák után kutatva, de sajnos eljött az idő, amikor bele kellett törődnöm, hogy a közelben nem élnek kapitális ragadozók vagy ha igen, okosabbak mint én. Ekkor jött el az idő hogy vásároljak egy UL felszerelést. Tudtam, hogy sok sügér lakik a környéken, így teljes gyakorlat nélkül, kissé laikusként kerestem fel Vass Csabát, a fishingtine.hu szakíróját, aki már oly sok tanáccsal látott el az utóbbi hónapokban. Így esett a választásom egy Abu Garcia Venerate Spint horgász botra, ami 168cm és 2-10g dobósúlyú. Egy régi 2500-as méretű Shimano Sienna-t orsót töltöttem meg 0.08-as fonottal, és ezzel indultam a csapók nyomába.

Néhány szó a csalikról és az első problémáról: Mohácson NINCS...sajnos, itt a legtöbb pergető horgász a Dunán keresi a halat, főleg süllők után rohanva ezért a horgász boltoknak sajnos nem kifizetendő az UL motyók forgalmazása. Rendeltem az oldalról pár zacskó gumihalat, Berkley Powerbait Nymph-t, 2,5cm-es Manns twistereket és néhány kisebb társukat.

Ahogy megjött a motyó, már indultam is a vízpartra, egy gyönyörű napsütéses délutánon. Kellett jónéhány dobás mire ráéreztem a csalivezetésre és a dobás technikájára. Nem is kellett sokat várnom az első kapásra, ami sügérhez képest vehemens volt, már táncolt is a horgomon a gyönyörű 20-centi körüli sügér. Első halnak nem is rossz, felénk igen jó sügérnek számít az ilyen. A bot szépen dolgozott, minden fejrázást érezni lehetett vele, az orsó letapadás mentes fékje jól szuperált. Pár kör után büszkén emeltem ki a vízből a gyönyörű halat. - Megvan az első, enyém a világ-gondoltam, de sajnos aznap nem sikerült többet fognom, majd holnap, úgyis sötétedett már.

Másnap reggel korán elindultam a vízpartra. A választásom a Külső-Bédai holtágra esett ahol szép sügér állomány van jelen. Egy kis neon zöld Manns twissterrel kezdtem a pecát, nem kis meglepetésemre első dobásra jókora sügért fogtam, és sorra követte még négy társa a következő 10 percben, egy elsüllyedt csónak közeléből.

Néhány szó a csali vezetésről, ami nekem bevált. Egy-másfél orsó tekerés közben piciket pöcögtettem a spiccen, 1-2 másodperc szünet, majd újra. Nekem minden halam a vissza hulló csalira érkezett egy kivétellel, ami egy szűk Kiló körüli csuka volt, nem kis meglepetésemre leverte a pici Nymph-t amit csíkos barátjának szántam. Szerencsére jól akadt a horog, a szája szélét fogta meg, így nem harapta el a vékony fluorocarbon előkét, így a csalim is megmaradt és a halnak sem lett bántódása.

Egy bő eseménytelen óra után, észre vettem, hogy a Zsilipben rengeteg hal rekedt, köztük jó néhány szép sügér is, ezért úgy döntöttem megpróbálok nyakon csípni párat hátha vissza tudom őket engedni a nyílt vízre.
Kis twisterrel próbálkoztam, vertikálisan emelgetve a fal mellett, nem is kellett több, az eddigi legnagyobb sügerem sikerült megfognom, legalább 25 centis volt, sajnos képpel nem tudok szolgálni, a gép lemerült. Jó néhány kisebb sügeret sikerült még átmentenem az éltető elemébe, és ezzel le is zártam az aznapi horgászatot. Jó kedvvel és sok tapasztalatot gyűjtve tértem aznap nyugovóra.

Néhány nappal később volt csak időm lemenni a vízpartra, ahol az erős apadás következtében a jó helyek felett csak 10-20 centi víz maradt, így új hely után kellett néznem, sajnos sikertelenül.
Mostanra sajnos befagytak a vizeink, nagy bánatomra, hisz nagyon jól szórakoztam ezen apró csíkos ragadozók horgászata közben, majd tavasszal ugyanitt folytatjuk.

Burai Bálint

Hozzászólások

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned.
Ha még nem regisztráltál, itt regisztrálhatsz.

Beléphetsz fikanickkel is, így nem tároljuk az adataidat és név nélkül kommentelhetsz.

Mindezt megspórolhatod, ha a Facebook segítségével lépsz be: